Fy så trist. Och inte har man lagen på sin sida heller, då återförsäljare alltid ges chansen att åtgärda fel.
Berätta gärna hur historien slutar senare.
Hejsan!
Har en polare som köpte i år en helt nu 2015 Streetglide. Med alla tillbehör som blås,filter ST osv slutade det på den nätta summa på en bit över 250.000.
En harley är ju inte billig. För att göra en lång historia kort började problemen nästan omgående.
Redan efter cirka 80 mil började det slå kraftig i lådan. Han körde då in till Probike Hbg och lät dom höra på ljudet.
De bad honom stänga av hojen omgående. De trodde också att något hade hänt med lådan. Dagen efter ringde de och sa att hojen var klar.
De sa nu att blåsen var lösa och att det var dom som skramlat...min polare som hellre kör än meckar tänkte inte mer på det utan hämtade gladligen hojen och körde hem. När han kommit en bit på vägen tyckte han att han kände det där ryckande igen. Eftersom han bor i Malmö regionen körde han denna gången till Probike Malmö där han köpt hojen. Det visade sig att ett nållager hade gått i lådan..och så lät Probike Hbg min polare köra hem ifrån Hbg. Det kunde slutat mycket illa.
Probike Malmö bytade nållaget och sa att hojen var klar. Efter att ha kört ytterligare cirka 20 mil började det ticka från främre cylindern. Tillbaka igen till Probike och nu fick han som svar att han skulle hålla det under uppsikt...På en ny hoj!!!! Harley vet att de har problem med sina lyftare p de nya modellerna. Men att låta köpare ta problemet är ju skit. En resa till Harley days var ju planerad så inte kör man med en hoj som kan vilken sekund som helst rasa. Harley tycker alltså att man skall köra vidare med lyftare som håller på att kollapsa. Efter många om och men bytte till sista lyftarna. Detta är inte slut på historian utan när han kom tillbaka efter dagarna i Hamburg började det låta från lådan igen..han tröttnade nu och vill återkalla köpet på sin streetglide. För att sätta grädde på moset tycker de han skall betala 30.000 för att göra återköpet. Tycker det är dåligt att de inte har bättre kundvård. Så nu står han utan hoj och i kläm mellan Harley Sverige och Probike...
Fy så trist. Och inte har man lagen på sin sida heller, då återförsäljare alltid ges chansen att åtgärda fel.
Berätta gärna hur historien slutar senare.
Probike Hbg är nog det otrevligaste ställe jag besökt, sätter inte min fot där mer ...
Faan vad trist, på en ny hoj, då man tror att man köpt sig ifrån besvär
Han hade en Fatboy 2010 som aldrig strulade.
Kommer att dela med mig vad som händer. Tycker det är viktigt att folk får veta hur det kan gå till.
Visst skall dom få chansen att åtgärda fel. Men det är sättet på hur de behandlat honom som är under all kritik.
Han vill ha sin streetglide..så hade de haft lite bättre service mind hade han aldrig velat återköpa hojen. De är nonchalanta och arroganta.
Säger en sak och gör något annat.
Inte undra på att Victory tar marknadsandelar med 5-års garanti. Även Indian är på frammarsch.
Håller helt med dig stroker! De borde bytt både motor och låda på ett grisblink. Inget att småfumla med lyftare och lager i lådan.
Bokmärken