Någon som vet hur man gör en seriös felsökning på laddningen. Det gäller min stelbenare med TC88B 2003?
Jag använder ett svindyrt Odyssey batteri. Men redan efter tre år så tyckte jag att batteriet var lite matt, så jag köpte ett nytt till sommaren 2013. Men hojen går knappt runt och hackar sig fram men brukar hoppa igång. Om en hoj inte startar så skall ju startmotorn kunna dra runt det hela med god snurr i bra många sekunder. Om jag mäter på batteriet då motorn är igång så visar det drygt 14V, så det ser inte konstigt ut. När jag är ute och åker på semester så går det bra men det låter som gränsfall varje gång. Jag undrar om det laddar lite för lite eller lite för mycket så att jag förstör batteriet.
Det enda som hänt var 2010 på väg till Rumänien, då hade jag dålig kontakt i originalskarvdonet mellan statorn och voltpacken så att batteriet blev tomt pga att laddningen upphörde och jag körde med lyset på tills den började hacka. Men efter åtgärd blev det bra och laddningen kom igång. Och sedan dess har jag ju också bytt batteri.
Bokmärken