Hej allesammans ! som rubriken säger så är jag ny vad gäller HD motorcyklar och allt vad det innebär. Jag har en del funderingar och hoppas att jag kan få lite hjälp eller feedback av någon! ska nu berätta lite om hur min situation ser ut.

Just nu kör jag alltså en Yamaha 660xt offroad motorcykel och det är min första MC, har kört den nu i 3 år och det är roligt som bara den.
Köpte den helt ny direkt efter jag tagit mitt MC körkort och det var alltså min dröm MC just då iaf då jag var 21år (nu 24) Nu till saken ! Jag älskar att köra hoj och det är det bästa jag vet ! Jag kör till jobb och sen efter jobb kör jag helst en runda också om vädret tillåter. Min pappa har alltid förespråkat HD som att det är den bästa hojen som man aldrig tröttnar på och att den helt enkelt är bäst haha... jaja hur som helst så har jag fått höra från min pappa många gånger samma sak, När ska du skaffa harley ? Jag har då svarat att när jag blir äldre. Nu när jag haft min lilla Yamaha ett tag så känner jag också att jag vuxit ur den och vill ha lite mer ! och då kommer jag att tänka på Harley för att jag älskar ljudet och hur du kan göra den till din egen så att den passar din personlighet lite Jag har provkört 2 olika sportsters, 1 nightster 1200 och en custom 1200. Direkt efter jag kört harleyn så blev jag skitglad det var så jäkla kul, en helt annan sak än min egen. Varför jag väljer sportster är för att jag vill köra smidigt och lätt till jobb och sen kunna ta lite turer precis som jag gör nu och även ha lite mer att ge om jag kommer ut på motorväg och annat så man slipper att varva motorn för mycket vilket min nuvarande MC gör. Jag vill köra lite smidigare än dem stora harleys, Köra landsvägar och stadstrafik , ja lite så. Jag har lite funderingar dock.

Är sportster tjejhoj som dem säger ? jag menar då borde ju min 660xt vara en tjejhoj också eller ?
jag väljer sportster för att den passar min budget och min körstil ju, sen att det blir HD är för att ljudet och känslan är så härlig och att jag kan göra den lite personligare än min nuvarande.
Är det som dem säger mycket meck och så för att man kör harley ?
då jag helst vill köra som jag gör nu och inte behöva mecka.

jag menar nu kör jag utan att behöva göra mycket med min japanska, tvättar den och lämnar in den på service och bytar olja osv som jag sa innan.

Är i desperat behov av hjälp !