Hejsan!

Har en polare som köpte i år en helt nu 2015 Streetglide. Med alla tillbehör som blås,filter ST osv slutade det på den nätta summa på en bit över 250.000.
En harley är ju inte billig. För att göra en lång historia kort började problemen nästan omgående.
Redan efter cirka 80 mil började det slå kraftig i lådan. Han körde då in till Probike Hbg och lät dom höra på ljudet.
De bad honom stänga av hojen omgående. De trodde också att något hade hänt med lådan. Dagen efter ringde de och sa att hojen var klar.
De sa nu att blåsen var lösa och att det var dom som skramlat...min polare som hellre kör än meckar tänkte inte mer på det utan hämtade gladligen hojen och körde hem. När han kommit en bit på vägen tyckte han att han kände det där ryckande igen. Eftersom han bor i Malmö regionen körde han denna gången till Probike Malmö där han köpt hojen. Det visade sig att ett nållager hade gått i lådan..och så lät Probike Hbg min polare köra hem ifrån Hbg. Det kunde slutat mycket illa.
Probike Malmö bytade nållaget och sa att hojen var klar. Efter att ha kört ytterligare cirka 20 mil började det ticka från främre cylindern. Tillbaka igen till Probike och nu fick han som svar att han skulle hålla det under uppsikt...På en ny hoj!!!! Harley vet att de har problem med sina lyftare p de nya modellerna. Men att låta köpare ta problemet är ju skit. En resa till Harley days var ju planerad så inte kör man med en hoj som kan vilken sekund som helst rasa. Harley tycker alltså att man skall köra vidare med lyftare som håller på att kollapsa. Efter många om och men bytte till sista lyftarna. Detta är inte slut på historian utan när han kom tillbaka efter dagarna i Hamburg började det låta från lådan igen..han tröttnade nu och vill återkalla köpet på sin streetglide. För att sätta grädde på moset tycker de han skall betala 30.000 för att göra återköpet. Tycker det är dåligt att de inte har bättre kundvård. Så nu står han utan hoj och i kläm mellan Harley Sverige och Probike...