Drivebelts pallar,, på min tidigare Electra bytte jag vid 80000 km mest för säkerhets skull
Bromsar,, Välkommen in i H-D världen LOL
Batt ladd = C-Tec Ca 6-700
S-E Super Tuner
Det är väl lite tidigt att tänka på jag skall göra på cykeln i vinter men tanke arbetet har startat.
Först batteriet...jag har ju larm på min(suck) så ett förslag på en bra batteri laddare mottages.
Power commander skall installeras, är det nån mat på att köpa den direkt från USA en kompis tar med sig hem till mig i så fall.
Bromsarna...vilken chock jag fick när jag körde min hoj första gången...det var nog det sämsta jag känt på i broms väg
ja förutom i forntiden med trumbroms.
Är det nya ok som gäller el finns det en genväg med andra belägg.
Kopplingen el rättare sagt när man lägger i växeln som jag läst på forat så är jag ju inte ensam...det smäller till som
sagt va och det även när den är varm och även om man rullar framåt...vad finns att göra?
Drivebelten är från 04 och cykeln har rullat 1600 mil, kan den gå ur tiden pga av ålderdom.
Annars är jag fruktansvärt nöjd med att jag köpte en Harley....som jag drömt genom åren.
Mvh Sako
Drivebelts pallar,, på min tidigare Electra bytte jag vid 80000 km mest för säkerhets skull
Bromsar,, Välkommen in i H-D världen LOL
Batt ladd = C-Tec Ca 6-700
S-E Super Tuner
Precis, belten håller massa mil, räcker att du tittar över den så den ser ok ut.
Bromsar, jadu.. kolla efter ISR-ok, montera stålomspunnen slang och byt fjädrar i gafflarna till progressiva så niger inte fronten en meter när du bromsar. (Du behöver inte sänka för det)
VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!
Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!
Admin Det var en av sakerna som jag glömde skriva upp på min "vinterlista" just progressiva fjädrar till gaffeln..så det är på gång.
Onatorp S-E super tuner hm...jag får jämföra den mot power commander och besluta om vilken.
Vad gäller Power Commander, kontakta motospeed i sverige och fråga om version 5, PC-V passar på din istället för PC III. Det kan den mycket väl göra, nämligen.
Mindre, modernare och med fler möjligheter.
VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!
Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!
Angående bromsarna!!
Köp ett par SBS-belägg på bikeline till att börja med, eventuellt flytande skivor och prog fjädrar fram, så ska du se att du får bättre bromsar!
Åker själv med SBS-belägg + progfjädrar på min king och det funkar mycket bra för att vara Harley
Angående klonket i lådan kom ihåg att det är en Harley du införskaffat gilla läget o njut
och köp en C-TEC dom funkar kanoners bara att koppla in och glömma tills våren kommer
Lycka till med modden av hojen!!
If I need help I`ll ask you!If you need help call me!!
OK
Som Norrland säger, byt belägg. SBS, dock inte deras sintrade! Äter skivor, ta nån av de snällare varianterna
Ang ISR: visst bra grejor MEN beläggen håller 400 mil ungefär och e rätt dyra!! 700 på BikeLine för ett
kit till 6-kolvsok!!
Kolla Ebay: Finns en del: P-M, Wilwood, Hawg Halters, IDB m fl går att göra klipp
Visst,progfjädrar OCH annan olja exvis S-E Heavy Duty
Senast redigerat av Broder Dalton den 2011-08-23 klockan 07:45.
Sen blir det lite så att man "kör efter hur bromsarna tar", eller hur man nu ska uttrycka det....
VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!
Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!
För att göra det lite svårare så finns det ju fler alternativ än power commander och race tuner dessutom. Kanske skall vara så att du tar det som handlare inom hyggligt avstånd till dig har kompetens på vid bänkkörning osv?
Stålspunna slangar har jag läst på nätet vara bra för frambromsen, nog värt att kika på de bitarna annars kan det nog dra iväg kostnadsmässigt.
Bytte till flytande skivor på min, kan inte påstå att det blev så mycket bättre. Directlink är ett bra alternativ till supertuner tycker jag http://www.directlink.se/
Idag så körde jag en wide glide 04...exakt som min men skillnaden var att denna var mappad...satan vilken skillnad
jag bara måste göra likadant. Vilket drag det var när man drog på i 100...svarade otroligt bra...nä en investering
blir det. Sen så satt det stålomspunna bromsslangar fram..ja det blir sådana oxå.
Vilken ctec laddare skall man investera i, om man kollar på clas i sjön så finns det 2 st olika.
mvh sako
Jamen, Jamen. klonket vid växling försvinner ju (nästan ) om kopplingen justeras riktigt, inte sant? Funkade på min - 07. Knappt nått spel vid handtaget, utnyttja hela
kopplingshandtaget.
Det är inte kriminellt om det utförs med vänner.
Bra. Hur går det annars med planerna? Börjat riva?
VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!
Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!
Handlade en Cetek Zafir 45 på Jula för att använda till båtbatteriet - den höll i två säsonger.Vilken ctec laddare skall man investera i, om man kollar på clas i sjön så finns det 2 st olika
En bekant till mig handlade en likadan hos Claes Ohlson, även den sa upp sig.
När min bekant ringde Ctek för att reklamera den fick han en ny men informerades oxå om att det han köpt hos classe var en "budgetvariant".
Kollar man på Cteks hemsida så finns inte Zafirladdarna med vilket gör att åtminstone jag hör varningsklockor.
Köp någon laddare som Ctek har på sin hemsida eller varför inte en optimate.
Med riskt för att bli stämplad som "Snål-sulan" så kan jag berätta att jag köpte denna laddre på Lidl för 199 SEK. 3 år garanti. Mer eller mindre en kopia på CTEK XS 3600. Men tyvärr är ju Lidl's sortiment lika bestående som en svensk sommar...
TRONIC T4X
http://www.kompernass.com/pages/_pdf...c358d1bfa0.pdf
Senast redigerat av zestril den 2011-09-27 klockan 14:06. Anledning: Pic added...
Jag har köpt en laddare en Zafir 45 på clas i sjön, sen så har ju grannen köpt en wide glide och han har kommande vinter jobb han med.
En pc-v är på gång sen så funderar jag lite på larmet, hittade en tråd från ett forum om att byta till ett från usa el sätta dit ett
"blink relä" istället hm...efter forskning behövs summa...det kommer att rulla ut kosing denna vinter.
Tillråga på allt så har jag börjat o spåna på hydraulisk koppling..suck...mer utgifter.
mvh sako
VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!
Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!
Bokmärken