Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Exploderande v-twin.... Vilken snubbe...

  1. #1
    V.I.B Hd_Walles avatar
    Reg.datum
    Feb 2014
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    51
    Tackad: 0

    Exploderande v-twin.... Vilken snubbe...

    Hittade en riktigt underhållande artikel....

    Tänkte höra vad ni tycker om detta... Sökte på James Russel på forat men hittade inget..

    http://www.jamesrussellpublishing.bi...buyharley.html

    Han verkar ju vara förtjust i sin Sportster iallafall.
    / Walle

    " livet är inte rättvist... Vilket är tur för de flesta"

  2. #2
    Underhållande läsning !!!!

  3. #3
    V.I.B indy 500s avatar
    Reg.datum
    Apr 2011
    Ort
    Ödesböle Jämtland
    Inlägg
    570
    Tackad: 1
    Jahaja, ja vad kostar 2 sträckare till kamkedjan då? med deflation kostar dom mindre om några dagar
    Senast redigerat av indy 500 den 2014-03-07 klockan 22:23. Anledning: Tips
    Det är inte kriminellt om det utförs med vänner.

  4. #4
    V.I.B indy 500s avatar
    Reg.datum
    Apr 2011
    Ort
    Ödesböle Jämtland
    Inlägg
    570
    Tackad: 1
    4000 mil (street bob .07) och inget slitage i sträckaren till primärkedjan, de där tar jag nog med en nypa vitpeppar ja just ja, salt skulle de ju va
    Senast redigerat av indy 500 den 2014-03-07 klockan 22:20. Anledning: salt
    Det är inte kriminellt om det utförs med vänner.

  5. #5
    Ja, det är var ju klåpigt att släppa ut en ny motor utan att verifiera konstruktionen tillräckligt. Och visst är det dåligt att HD inte tar ansvar osv. Men nu vet vi att TC har denna lilla svaghet och det är ju bara att kolla efter några tusen mil och sedan kanske var 3000e mil. Inte hela världen.
    För övrigt är det en bra motor, mycket av det andra tycker jag är mest gnäll.

  6. #6
    V.I.B Frittes avatar
    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Kolmården
    Inlägg
    882
    Tackad: 0


  7. #7
    Nu orkade jag inte läsa hela artikeln utan bara skummade igenom den lite. Och generellt kan jag väll hålla med artikelskribenten. Och visst skulle inget bilmärke våga ha med en motor demontering med i serviceprotokollet vart 2000mil. För då skulle inte många bilar bli sålda överhuvudtaget. Skulle det komma fram att någon japshoj hade samma problem att det "bara är att riva transen en gång om året" skulle det betraktas som världens skit, både bland japshoj älskare och vi harley nördar. Förutom detta kan jag väll tillägga att det har varit strul med vevaxlar som slagit sig, växellådor som krånglat och packningar i transen som "vandrat" och börjat läcka som ett as. Min första HD, en -99 fxdx råkade nog ut för allting, utom veven då. Det rasa kamlager och växlar som måste hela tiden justeras, och läckte olja som fan ur transen. Jag har sett hål i block så stora att man kan köra in en knytnäve då veven har rasat. Och ändå rycker Harley davidson på axlarna och anser detta som normalt slitage? Jag gillar harley hojar. Jag vet inte varför, för ju mer man tänker på det desto mer bör det betraktas som idioti. Men alla har vi ju våra åkommor.. Jämförelsevis vill jag bara säga att vi än i dag tar in accorder från -94 på recall jobb. Och samtliga goldwing från -01 och framåt, osv osv osv... Men det är ju vi konsumenter som avgör om det är acceptabelt eller inte. Tycker man det är okej att köpa en 200000kr hoj och dras med krämpor resten av livet, så tycker man väll det. Jag personligen gillar shovel. Där vet man att det läker olja och skit, men man betalar där efter också, och inga jättestora överaskningar efter vägen heller.

    Blev en halv roman detta.. Men skål förfan!
    Trägen vinner!

  8. #8
    V.I.B
    Reg.datum
    Jul 2011
    Ort
    västmanland
    Inlägg
    137
    Tackad: 0

    Citat Ursprungligen postat av Adrenaline Visa inlägg
    Nu orkade jag inte läsa hela artikeln utan bara skummade igenom den lite. Och generellt kan jag väll hålla med artikelskribenten. Och visst skulle inget bilmärke våga ha med en motor demontering med i serviceprotokollet vart 2000mil. För då skulle inte många bilar bli sålda överhuvudtaget. Skulle det komma fram att någon japshoj hade samma problem att det "bara är att riva transen en gång om året" skulle det betraktas som världens skit, både bland japshoj älskare och vi harley nördar. Förutom detta kan jag väll tillägga att det har varit strul med vevaxlar som slagit sig, växellådor som krånglat och packningar i transen som "vandrat" och börjat läcka som ett as. Min första HD, en -99 fxdx råkade nog ut för allting, utom veven då. Det rasa kamlager och växlar som måste hela tiden justeras, och läckte olja som fan ur transen. Jag har sett hål i block så stora att man kan köra in en knytnäve då veven har rasat. Och ändå rycker Harley davidson på axlarna och anser detta som normalt slitage? Jag gillar harley hojar. Jag vet inte varför, för ju mer man tänker på det desto mer bör det betraktas som idioti. Men alla har vi ju våra åkommor.. Jämförelsevis vill jag bara säga att vi än i dag tar in accorder från -94 på recall jobb. Och samtliga goldwing från -01 och framåt, osv osv osv... Men det är ju vi konsumenter som avgör om det är acceptabelt eller inte. Tycker man det är okej att köpa en 200000kr hoj och dras med krämpor resten av livet, så tycker man väll det. Jag personligen gillar shovel. Där vet man att det läker olja och skit, men man betalar där efter också, och inga jättestora överaskningar efter vägen heller.

    Blev en halv roman detta.. Men skål förfan!

Liknande ämnen

  1. Twin Cam cylindrar på en Evo?
    Av admin i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-09-10, 23:58
  2. HD toppar twin cam
    Av matsa i forum Säljes
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-02-11, 14:07
  3. Oljetryck Twin Cam
    Av Sorken i forum Harley-Davidson Touring
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2012-06-26, 09:55
  4. Twin cam 88
    Av JimmyChopper i forum Motor, Luft, Buller ,Ventiler, Kammar, Förgasare
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2012-04-24, 17:22
  5. Daytona Twin Tec
    Av Foffo i forum El, Tändning, ECM, EFI, Tuner
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-07-31, 09:14

Taggar för det här ämnet

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •