Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 32 av 32

Ämne: Första Harleyn, första forumet.....

  1. #21
    V.I.B Contributor
    cybercounts avatar
    Reg.datum
    Aug 2011
    Ort
    UPPSALA
    Inlägg
    553
    Tackad: 0

    Välkommen
    A.K.A Masen

  2. #22

  3. #23
    Välkommen in i harley davidsons beroende framkallande värld och till detta forum förstås .

  4. #24
    Välkommen! Bra hojval

  5. #25
    Tjena Jesper vi får ut o köra till sommaren😄

  6. #26
    Hej, är också ny med både mc (94 Sportster 883) och forum. Ville inte starta en ny tråd, men har lite frågor.

    Jag undrar om ni har lite tips på bra lås? Skivbroms, kätting, gps-larm, vad är bra att ha och vilka märken ska man satsa på? Man är lite paranoid i början och vill ha det så säkert som möjligt.

    Saknar även avgasfästen på original ljuddämparna, är det något man kan köpa till eller måste man åka till en verkstad som kan svetsa dit dem?

    Hare bra!

  7. #27
    Citat Ursprungligen postat av Galata Visa inlägg
    Hej, är också ny med både mc (94 Sportster 883) och forum. Ville inte starta en ny tråd, men har lite frågor.

    Jag undrar om ni har lite tips på bra lås? Skivbroms, kätting, gps-larm, vad är bra att ha och vilka märken ska man satsa på? Man är lite paranoid i början och vill ha det så säkert som möjligt.

    Saknar även avgasfästen på original ljuddämparna, är det något man kan köpa till eller måste man åka till en verkstad som kan svetsa dit dem?

    Hare bra!
    Välkommen! I första hand måste ju låsen vara godkända av försäkringsbolaget så du får ut någonting om den skulle bli stulen, för övrigt kan jag rekommendera Abus skivbromslås med inbyggt larm.
    Jag köpte en Harley bara för att kunna fisa hur högt jag vill.

  8. #28
    Hej tack för svaret,

    Yes har kollat på försäkringsgodkända lås, men är lite förvirrad av alla olika modeller då jag inte har köpt lås till MC förut. Har kikat på Abus Detecto 8077 någon som har erfarenhet av den? Sen undrar jag om någon kan rekommendera ett mc-larm för ett vettigt pris (1000-2000kr).

    Saknar även avgasfästen på original ljuddämparna, är det något man kan köpa till eller måste man åka till en verkstad som kan svetsa dit dem?

  9. #29
    Jag har ett Abus Detecto 8000, en tung gedigen klump till skivbromslås som larmar om det kommer i rörelse, det går inte att glömma låsa upp och ingen kan röra hojen utan att larmet går så jag är riktigt nöjd med det.

    Med avgasfästen menar du då klammer för att dra mot avgasrören eller ramfästen på ljuddämparna?
    Ska du bara ha dem på under besiktning så behöver det ju inte se snyggt ut och du kan dra fast dem med t.ex. hålband runt dämparna (om det är de fästena du menar).
    Jag köpte en Harley bara för att kunna fisa hur högt jag vill.

  10. #30
    Jaa du, kan inte så mycket om detta (avgasfäste). Får försöka ta lite bilder och ladda upp här för att visa vad jag menar med detta. Men tack för tipset ang låsen, har inhandlat en Abus Detecto 8077 (väldigt nöjd!).

  11. #31
    Mitt Abus Detecto 8077 passar varken främre eller bakre bromskivan? Finns det något enkelt knep man kan göra för att få det att passa eller är det bara att skicka tillbaka låset?

  12. #32
    Sätt ett Support 81 klistermärke på hojen o hoppas på det bästa....

    Citat Ursprungligen postat av Galata Visa inlägg
    Hej, är också ny med både mc (94 Sportster 883) och forum. Ville inte starta en ny tråd, men har lite frågor.

    Jag undrar om ni har lite tips på bra lås? Skivbroms, kätting, gps-larm, vad är bra att ha och vilka märken ska man satsa på? Man är lite paranoid i början och vill ha det så säkert som möjligt.

    Saknar även avgasfästen på original ljuddämparna, är det något man kan köpa till eller måste man åka till en verkstad som kan svetsa dit dem?

    Hare bra!

Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12

Liknande ämnen

  1. första Harleyn
    Av Greystoke i forum Region Västra Götaland
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-07-11, 22:21
  2. Första Harleyn (upplevelse)
    Av honke i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2012-11-26, 12:17
  3. Köpa sin första HD
    Av hunky i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 35
    Senaste inlägg: 2011-11-15, 19:57
  4. Första Harleyn.....
    Av Ice i forum Ny på harleyforum.se?
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2011-10-08, 10:38
  5. Värsta rökat!
    Av robbbull i forum Off Topic
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-04-16, 07:57

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •