Sidan 3 av 5 FörstaFörsta 12345 SistaSista
Resultat 41 till 60 av 97

Ämne: Sickens sportster mod tråd (jag kan väl få ha en jag med? en liten iaf)

  1. #41
    Citat Ursprungligen postat av Lasse.S Visa inlägg
    Det är nog tvärt om, du behöver varva lite mer nu med original kammar mot om du sätter i tex Andrews V4 eller liknande som har mer bottenvrid
    Ah, är det så det är? kammar får vänta ett tag till ändå. plånkan e tom! über fattig just nu.

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av haer72 Visa inlägg
    Ska bli jäkligt kull att höra när du fått testa den
    ja, det tycker jag med hoppas det torkar upp snart. Min väg är bara gegga just nu. I helgen blir det traktorn som ska luftas isätllet. Tänkte ta harven å dra längs hela vägen för å jämna till lite.

  2. #42
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	sportster bälgar02.jpg 
Visningar:	82 
Storlek:	51,3 KB 
Id:	14184
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	sporre04.jpg 
Visningar:	79 
Storlek:	40,6 KB 
Id:	14185

    Nu står pärlan i mitt lilla garage igen.
    Tror ni jag måste ta ur batteriet å ta in det resten av "vintern" eller kan det sitta kvar i??
    Väldigt nöjd med de fina gaffelbälgarna. Snyggt å praktiskt.

  3. #43
    Du kan nog ha det kvar om du har några plus grader iallefall men sätt det på underhålls laddning
    Bälgar är snyggt jag vill ha vita o vitahandtag till Svarthoran får se om jag kan hitta några på Blotsvens swap nästa helg

  4. #44
    Batteriet trivs nog bättre inne om du inte tänker ha en laddare på när den står i garaget.

  5. #45
    Citat Ursprungligen postat av robbbull Visa inlägg
    Du kan nog ha det kvar om du har några plus grader iallefall men sätt det på underhålls laddning
    Bälgar är snyggt jag vill ha vita o vitahandtag till Svarthoran får se om jag kan hitta några på Blotsvens swap nästa helg
    Slarvar bort sladden till laddarn! attans! alltså den man sätter på batteriet å kopplar till sladden från laddarn. Den råkade följa med när jag bytte bort min förra hoj.

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av Sedition Visa inlägg
    Batteriet trivs nog bättre inne om du inte tänker ha en laddare på när den står i garaget.
    Hur tar man lättast ur batteriet på en sportster?? himla pill ju. måste ha av sadeln å försöka få ner nåt verktyg till batteriet på någe vis va? På min Triumph var det mkt lättare.

  6. #46
    Jaha, här har ni alla tvivlare. Jag tog ut cykeln idag på en liten sväng. väldigt liten. 2,5 mil eller så. Åkte å tanka å sedan åkte jag å tog några fina bilder vi kanalen som bevis på att jag faktiskt kört hoj idag.
    Denna smällkalla dag får jag tilläga. 2 plusgrader och väldigt fuktigt. Dumt nog tog jag den nya öppna hjälmen istället för integralen å det kändes rätt snart att pannan å läppar domna bort av kylan.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	sporren vid kanalen01.jpg 
Visningar:	77 
Storlek:	54,3 KB 
Id:	14197
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	sporren vid kanalen03.jpg 
Visningar:	81 
Storlek:	60,2 KB 
Id:	14198
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	sporren vid kanalen02.jpg 
Visningar:	82 
Storlek:	60,4 KB 
Id:	14199

    syns det att det tom är lite is kvar på vattnet?? Nu tänker jag faktiskt låta hojen stå till våren är här på riktigt.
    Men hur gick den då?? jo fantastiskt jävla bra! Å den vibrerar mkt mindre i styret också faktiskt vilket är ett plus. var lite oroligt för det motsatta. Motorn däremot den ryter som ett vilddjur
    Bytte ju till stålomspunnen bromsslang i höstas å jag tycker den tar mer distinkt nu faktiskt. Nya styret är hur gött som helst. Hjälmen är snygg å skön men jag ser tyvärr ut som ett fetto i den. Den trycker fram mina kinder så jag ser ut som ett sväll huvve. hmmm… inte snyggt. Lite skämmis där på den. synd. Ska nog investera i ett bubbelvisir som inte är genomskinligt.
    Mina blinkers funkar tyvärr inte än. de glappar. blinkar ibalnd men oftast inte. måste åtgärda.

  7. #47
    Roligt att höra att du vart nöjd med hojen

  8. #48
    Men det där o åka nu när det bara är ett par G är väll så där men vist är man åkakåt men styvheten brukar slakna kvickt iallefall i min ålder men när jag var 18-19 så åkte jag året om minns väl när man klev på hojen 06.00 o skulle till jobbet o det var 20-25 minus kom några hundra meter så hade alla vajrar frusit men som sagt det var då o det får mina knän lida av nu

  9. #49
    Citat Ursprungligen postat av Sedition Visa inlägg
    Roligt att höra att du vart nöjd med hojen
    Gött å va nöjd ibland. Mkt kan jag gnälla över men nu är iaf hojen som jag vill ha den.. typ. Ska ju kapa bakskärm, bromslyse, byta sadel, luftfilter, linda rören å så sissy

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av robbbull Visa inlägg
    Men det där o åka nu när det bara är ett par G är väll så där men vist är man åkakåt men styvheten brukar slakna kvickt iallefall i min ålder men när jag var 18-19 så åkte jag året om minns väl när man klev på hojen 06.00 o skulle till jobbet o det var 20-25 minus kom några hundra meter så hade alla vajrar frusit men som sagt det var då o det får mina knän lida av nu
    tog mig mest ut pga grupptryck här på H-D forumet. inget jag tänker göra om än på ett tag. frös som attan!
    Mina knän e också slut men av andra anledningar. önskar jag hade åkt hoj när jag va 19 bast. kom på detta med mc för sent. åkt hoj i 10 år nu. fast i början var det ju suzuki å det räknas väl inte eller?

  10. #50
    Satt på ett stänkskydd på framstänkan. Inte snyggt med det håller skit å grus borta från resten av cykeln. Praktiskt å bra. Tips från Tassen faktiskt.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	sportster med plös.jpg 
Visningar:	74 
Storlek:	36,1 KB 
Id:	14334

  11. #51
    Citat Ursprungligen postat av modestrick Visa inlägg
    Bifogad fil 14177

    Häpp! Här var det borrat å klart. 1200 kubik!! massor med extra hästar å vrid. 75 på slangen å 110-120 nånting i vrid. gött mos änna!!!
    Observera de nya fina gaffelbälgarna. Bra å ha när man bor på grusväg. Hurra för Tassen! Bästa investering jag gjort. Känns som ett monster mellan bena. förutom det jag redan hade alltså hehe
    hit med sommar å sol nu!
    Jag investerade också i en liten mojäng som gör kopplingen lättare att tampas med. Den är ju löjligt trög original på gamla sporters men nu går den så lätt så lätt.
    Vad kosta kalaset

  12. #52
    Citat Ursprungligen postat av robbbull Visa inlägg
    Vad kosta kalaset
    21 tusen har jag för mig. med nytt batteri. bästa investering jag gjort.

  13. #53
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    Citat Ursprungligen postat av modestrick Visa inlägg
    21 tusen har jag för mig. med nytt batteri. bästa investering jag gjort.
    vad gjorde för dom pengarna förutom borr o batteri?
    Kör Sportster som är på 1440 cc vid 1 bar och 2880 cc vid 2 bar
    http://www.facebook.com/pages/Deep-v...11216548967190

  14. #54
    Citat Ursprungligen postat av Lasse.S Visa inlägg
    vad gjorde för dom pengarna förutom borr o batteri?
    portning också

    - - - Uppdaterad - - -

    å justera förgasarn också antar jag

  15. #55
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    Då får jag hoppas att den går bra, säg till om du vill stoppa i 1200a anpassade kammar också så den kommer att gå ännu bättre
    Citat Ursprungligen postat av modestrick Visa inlägg
    portning också

    - - - Uppdaterad - - -

    å justera förgasarn också antar jag
    Kör Sportster som är på 1440 cc vid 1 bar och 2880 cc vid 2 bar
    http://www.facebook.com/pages/Deep-v...11216548967190

  16. #56
    Citat Ursprungligen postat av Lasse.S Visa inlägg
    Då får jag hoppas att den går bra, säg till om du vill stoppa i 1200a anpassade kammar också så den kommer att gå ännu bättre
    ja det kanske kunde va nåt. vad kostar sånt??
    gla påsk!

  17. #57
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    Citat Ursprungligen postat av modestrick Visa inlägg
    ja det kanske kunde va nåt. vad kostar sånt??
    gla påsk!
    Eftersom jag gör det för det är roligt och du kanske vill vara med en lördag tex blir det billigt
    hör av dig i så fall så kommer vi säkert överens
    Glad Påsk
    Kör Sportster som är på 1440 cc vid 1 bar och 2880 cc vid 2 bar
    http://www.facebook.com/pages/Deep-v...11216548967190

  18. #58
    Citat Ursprungligen postat av Lasse.S Visa inlägg
    Eftersom jag gör det för det är roligt och du kanske vill vara med en lördag tex blir det billigt
    hör av dig i så fall så kommer vi säkert överens
    Glad Påsk
    Trevligt! Tack så mycket. Låter himla bra tycker jag.

  19. #59
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	sporre lindat avgasrör.jpg 
Visningar:	66 
Storlek:	57,9 KB 
Id:	14797

    Äntligen lindat på avgasrören och lackat svart med värmefärg. Blev rätt ok.

  20. #60

Sidan 3 av 5 FörstaFörsta 12345 SistaSista

Liknande ämnen

  1. En liten fundering..
    Av xrab00 i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-10-27, 17:15
  2. Söker liten fjäder till Sportster-låda
    Av mellqvist i forum Drivlina, Växellåda, Koppling
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2013-03-20, 00:04
  3. Liten tank
    Av Lasse.S i forum Harley-Davidson Tekniska frågor
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-06-29, 14:04
  4. Liten reg skylt?
    Av untamed i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2012-03-06, 23:52
  5. Liten Rund och Grön...
    Av Putte kock i forum Ny på harleyforum.se?
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2012-02-17, 09:37

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •