Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 39 av 39

Ämne: Regskylt 2014?

  1. #21
    V.I.B Contributor
    Casphers avatar
    Reg.datum
    Sep 2013
    Ort
    Södra Dalsland
    Inlägg
    606
    Tackad: 60

    Citat Ursprungligen postat av rakarör Visa inlägg
    Så konstapel batong kan ge mig böter för detta märke då?
    Så är det nog. Eller så blir det jag som åker dit. Men jag tänker då inte ta bort märket. Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_20140129_230038.jpg 
Visningar:	102 
Storlek:	52,4 KB 
Id:	14018

  2. #22
    Har beställt skylt nu

  3. #23
    Citat Ursprungligen postat av hunky Visa inlägg
    Någon som har sett vart man kan köpa en skylthållare (en sån som "klämmer fast" skylten) med de nya måtten?
    http://www.dekalkungen.se/skylthalla...014-p-177.html

  4. #24
    Citat Ursprungligen postat av Hardrockhair Visa inlägg
    Tack! Har beställt en personlig =)
    Ibland får jag PMS. Parked motorcycle syndrome.

  5. #25
    Beställde en ny skylt idag

  6. #26


    Regskylt 2014 samt skylthållare från Dekalkungen


    Skickas från min iPhone via Tapatalk
    Ibland får jag PMS. Parked motorcycle syndrome.

  7. #27
    V.I.B Billy Bollockss avatar
    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    93
    Tackad: 0
    Har just fått hem min nya skylt, men Dekalkungen har ju bara hållare till de gamla skyltarna...

  8. #28
    Citat Ursprungligen postat av Billy Bollocks Visa inlägg
    Har just fått hem min nya skylt, men Dekalkungen har ju bara hållare till de gamla skyltarna...
    Jodå, se länken här ovanför!
    Ibland får jag PMS. Parked motorcycle syndrome.

  9. #29
    Citat Ursprungligen postat av hunky Visa inlägg
    Jodå, se länken här ovanför!
    Produkten kan ej hittas

  10. #30
    V.I.B Contributor
    Jonasbaggens avatar
    Reg.datum
    Nov 2011
    Ort
    Sigtuna
    Inlägg
    872
    Tackad: 43

    Slut på lagret hos Dekalkungen och de får in fler i slutet av februari. Köpte 3st av dem i förra veckan.
    Senast redigerat av Jonasbaggen den 2014-02-10 klockan 10:12.

  11. #31
    Precis fått hem min nya skylt. Antar att en skylthållare är ganska bra om man vill slippa borra hål i skylten. Eller vad tycker ni? Har en original Fat Bob från 2013.

  12. #32
    V.I.B salami_harleys avatar
    Reg.datum
    Nov 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    108
    Tackad: 12
    Beställde en hållare från dekalkungen, för mycket plast i nederkant för den "personliga texten". Den åkte av fortare än den åkte på. Någon som har sett något smidigare?

  13. #33
    V.I.B Contributor
    Casphers avatar
    Reg.datum
    Sep 2013
    Ort
    Södra Dalsland
    Inlägg
    606
    Tackad: 60

    Jag ger mej tusan på att man kan tejpa med en bra dubbelhäftande tejp mot en plåt stor som skylten.
    Gjorde själv en plåt, men vågade inte tejpa, så jag gjorde plåten överstor först, och sen formade den så att det blev tungor som jag vikt runt skyltkanten. Typ klippdockkläder om du sett såna.
    Plåten skruvades med väldigt nerslipade skruvskallar, mindre än 1 mm tjocka, bara så det gick att hålla i dem då muttrarna på baksidan drogs åt. Blev rätt diskret och bra.
    Men som sagt, tejp. Titta tex på den runda originaldekalen på luftrenarkåpan. Den är tejpad och hur ofta lossnar den!

  14. #34
    V.I.B salami_harleys avatar
    Reg.datum
    Nov 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    108
    Tackad: 12
    Grejen är att jag hade min gamla olagliga USA skylt ditsatt med dubbelhäftande supertejp. Den satt kvar i över ett år utan problem. Så jag gjorde samma sak med den nya mindre godkända plåten. Tog en repa på några km och kom hem utan plåt. Hitta den längs vägen men nu vågar jag inte chansa en gång till. Men bocka till en plåt så som du beskriver borde jag fixa.

  15. #35
    Citat Ursprungligen postat av salami_harley Visa inlägg
    Beställde en hållare från dekalkungen, för mycket plast i nederkant för den "personliga texten". Den åkte av fortare än den åkte på. Någon som har sett något smidigare?
    Samma här, överdrivet mycket plast i nerkant så jag sket i att skruva dit den. Hojta till om du/ni hittar en mer slimmad variant.

  16. #36
    Samma här, såg ruskigt fult ut på min Fat Bob. Om någon vill ha den så hojta till.

  17. #37
    Ja, tyvärr har Dekalkungen klantat till det och gjort en egen skylthållare som tar väck idéen med den nya skylten. Jag returnerade skylthållarna som jag beställt. Den första utgåvan tillverkades av Formac och har den lilla låsningen av skylten. Det är bara att varna för den variant som säljs nu av Dekalkungen.

  18. #38
    V.I.B Contributor
    Casphers avatar
    Reg.datum
    Sep 2013
    Ort
    Södra Dalsland
    Inlägg
    606
    Tackad: 60

    Citat Ursprungligen postat av salami_harley Visa inlägg
    Grejen är att jag hade min gamla olagliga USA skylt ditsatt med dubbelhäftande supertejp. Den satt kvar i över ett år utan problem. Så jag gjorde samma sak med den nya mindre godkända plåten. Tog en repa på några km och kom hem utan plåt. Hitta den längs vägen men nu vågar jag inte chansa en gång till. Men bocka till en plåt så som du beskriver borde jag fixa.
    Aj då, då var det inget bra förslag, det där med tejp.

    Ok. Jag tog en bild på den jag tillverkat. Nu blev det ju en riktigt usel bild, skylten ser skitig ut och mörkt blev det.
    Men det syns ju i alla fall hur det blir. Hade ingen lust att springa ner i garaget i kallingarna igen.
    Kan ju fixa bättre bilder om nån är intresserad av hur det ser ut. Plåten är 1 mm aluminium, det var det jag hade hemma, för annars hade det nog blivit 0.5 mm rosttrögt stål.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC_0015.jpg 
Visningar:	61 
Storlek:	30,7 KB 
Id:	14482

  19. #39
    Nya skylten är väl närmast ett skämt ... är ju bara marginellt mindre ... meningslös. Finns många firmor som gör smutta och fina skyltar, har aldrig haft några problem med dem, tja man byter ju till besiktning då men va f-n

Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12

Liknande ämnen

  1. Flytta regskylt på Street Bob -13
    Av Hilding i forum Harley-Davidson Dyna
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2013-07-04, 21:17
  2. Sidomonterad regskylt, Nightster -08?
    Av emil.lofkvist i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2013-03-07, 18:04
  3. REGSKYLT
    Av Speedmaster i forum Köpes
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-12-13, 08:32
  4. Fäste för regskylt på väska?
    Av emil.lofkvist i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2011-07-15, 23:30
  5. Regskylt, reflex, baklampor och blinkers. Vad gäller?!??!
    Av admin i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2011-03-12, 16:51

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •