Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Vad ska jag göra?

  1. #1

    Vad ska jag göra?

    Fick min hd vandaliserad i höstas, nu är den snart reparerad men det har uppstått ett problem! Mekanikern som har tagit uppdraget av försäkringsbolaget att laga hojen säger att instrumentet som blev krossat inte går att föra över dem gammla miltalen från den förstörda mätaren till den nya, så då får jag åka med en mätare som räknar om på nytt, jag tog upp förslaget om att hd har en egen mätare med integrerad varvräknare och annat kul som går att koppla upp på styrboxen och där få exakt rätt miltal på mätaren. Cykeln i fråga är en Nighttrain 07 och det känns som jag är besvärlig om jag ber han skicka tillbaka den nya mätaren som inte går att programmera? Vad säger dom på besiktningen? Känns även konstigt den dag jag säljer hojen om det bara är få mil på mätaren?

  2. #2
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    Citat Ursprungligen postat av pipps83 Visa inlägg
    Fick min hd vandaliserad i höstas, nu är den snart reparerad men det har uppstått ett problem! Mekanikern som har tagit uppdraget av försäkringsbolaget att laga hojen säger att instrumentet som blev krossat inte går att föra över dem gammla miltalen från den förstörda mätaren till den nya, så då får jag åka med en mätare som räknar om på nytt, jag tog upp förslaget om att hd har en egen mätare med integrerad varvräknare och annat kul som går att koppla upp på styrboxen och där få exakt rätt miltal på mätaren. Cykeln i fråga är en Nighttrain 07 och det känns som jag är besvärlig om jag ber han skicka tillbaka den nya mätaren som inte går att programmera? Vad säger dom på besiktningen? Känns även konstigt den dag jag säljer hojen om det bara är få mil på mätaren?
    Ganska vanligt att det byts mätare på bilar och det man gör är att man dokumenterar det i serviceboken / återförsäljarens datasystem.
    Kör Sportster som är på 1440 cc vid 1 bar och 2880 cc vid 2 bar
    http://www.facebook.com/pages/Deep-v...11216548967190

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av Lasse.S Visa inlägg
    Ganska vanligt att det byts mätare på bilar och det man gör är att man dokumenterar det i serviceboken / återförsäljarens datasystem.
    Ja om man monterar begagnat mätarhus. Är det nytt så samlar man datan från det gamla in på en laptop och föröver till det nya så den visar exakt samma kilometer. Vet inte om det går på Harley dock.
    Eller så får du göra en Ferris buellers day off och köra hojen i garaget upphissad
    Trägen vinner!

  4. #4
    Mätarhuset är helt nytt, dock så är det svårare på just softail modellen att föra över datan till den nya mätaren, varför vet jag inte.

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •