Sidan 5 av 5 FörstaFörsta ... 345
Resultat 81 till 91 av 91

Ämne: Shovelhead ryker jäkligt mycket??

  1. #81
    Jag måste ju säga att du ger inte upp i första taget, det är värt mycket i min bok

  2. #82
    V.I.B
    Reg.datum
    Jan 2014
    Ort
    Landskrona
    Inlägg
    56
    Tackad: 0
    Jag ger aldrig upp jag vill kunna fixa med min hoj själv och kan jag ente det så måste jag lära mej
    Jag har alltid fixat med grejerna själv vissa saker har man kanske ente sten koll på men då får man be om hjälp

    Skickat från min ST27i via Tapatalk

  3. #83
    V.I.B
    Reg.datum
    Jan 2014
    Ort
    Landskrona
    Inlägg
    56
    Tackad: 0
    Ja idag har jag bestämt bikeline på fredag morgon nåt som nån tror jag kan behöva ?

    Skickat från min ST27i via Tapatalk

  4. #84
    V.I.B
    Reg.datum
    Jan 2014
    Ort
    Landskrona
    Inlägg
    56
    Tackad: 0
    Idag var jag där lämna dom dom hade aldrig sett dåna cylindrar sa han ente ens på bild tydligen nåt särskilt minns ente namnet riktigt troy eller nåt
    Men det var jävligt dyrt få kolvarna och dom trodde det ente gick att fodra om dom för det var ont om plats :/ men dom skulle höra av sej väldigt hjälp samma får jag säga perfekt

    Skickat från min ST27i via Tapatalk

  5. #85

  6. #86
    V.I.B
    Reg.datum
    Jan 2014
    Ort
    Landskrona
    Inlägg
    56
    Tackad: 0
    Tackar är det något särskillt i texten jag ska läsa eller e det bara bra att veta fakta ?

    Skickat från min ST27i via Tapatalk

  7. #87
    V.I.B
    Reg.datum
    Nov 2012
    Ort
    Bollnäs
    Inlägg
    37
    Tackad: 1
    Detta är min personliga uppfattning, är cyllarna så mycket uppborrade, som fallet verkar vara med dina, så att det behövas "fodras om" så är de ingen idé att göra något åt dem, tyvärr. Tunna över borrade gamla Shovel cyllar kan spricka/gå av, har sett även nya med tvivelaktigt fabrikat som gör det p.g.a. klent gods i dem, och allra helst om den är trimmad och om man är benägen att varva motorn mycket som man nu vill göra med en stroker ;-). Satsa hellre då på kvalité Typ en S&S cylindersats som innehåller, kolvar,ringar, packningar, m.m. allt som behövs , har set bra priser på sådana på Ebay, om motorn i övrigt är ok och värd att satsa på vill säga.

  8. #88
    V.I.B
    Reg.datum
    Jan 2014
    Ort
    Landskrona
    Inlägg
    56
    Tackad: 0
    Ja det var min uppfatning med så jag fråga så sa han nä dessa e ente upp borrade det var speciella cylindrar en speciel metall och var ett särskilt märke som tydligen var ovanligt vad dom sa till mej

    Skickat från min ST27i via Tapatalk

  9. #89
    bara bra att veta
    Citat Ursprungligen postat av Lilja Visa inlägg
    Tackar är det något särskillt i texten jag ska läsa eller e det bara bra att veta fakta ?

    Skickat från min ST27i via Tapatalk

  10. #90
    V.I.B
    Reg.datum
    Jan 2014
    Ort
    Landskrona
    Inlägg
    56
    Tackad: 0
    Ok tack då får jag läsa igenom och se då
    Nu får jag vänta tills dom hör av sej med cylindrarna och hoppas dom kan fodra om dom så jag kan starta hojen utan att fylla hela gårds planen med rök haha

    Skickat från min ST27i via Tapatalk

  11. #91
    V.I.B
    Reg.datum
    Jan 2014
    Ort
    Landskrona
    Inlägg
    56
    Tackad: 0
    Tjena igen hoj projektet fick en paus men nu ska jag försöka mej på det igen
    Jag har fått min cylinder honad men jag måste ha nya kolvringar men jag vet ente var jag får tag på dessa ringar så tänkte be om hjälp med det cylinder loppet är 96 mm i diameter och alla jag har frågat har bara skickat mej till andra verkstäder så jag vet ente hu jag ska ta mej till så jag vänder mej till proffsen här mvh


    Skickat från min iPhone med Tapatalk

Sidan 5 av 5 FörstaFörsta ... 345

Liknande ämnen

  1. Hur mycket olja går i gaffelbenen?
    Av pipps83 i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-09-07, 23:55
  2. Är 6500 mil på TC88 -02 mycket?
    Av Tippe i forum Harley-Davidson Softail
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2013-03-16, 14:02
  3. För mycket laddning ;(
    Av Krona i forum El, Tändning, ECM, EFI, Tuner
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2012-10-14, 13:57
  4. hur mycket kostar du?
    Av Machine head i forum Off Topic
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2012-07-02, 22:02
  5. Hur mycket kompression kan man räkna med på progressive 412 HD ????
    Av mean machine i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2012-03-07, 21:25

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •