Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Ingen vinter i år ?

  1. #1
    Harry Parkinson
    Guest

    Ingen vinter i år ?

    Tog en tur med hojen igår på nyårsafton tillsammans med en kompis och hans HD. 7-8 grader plus och tidvis sol i Göteborg. Som en kylig svensk sommarkväll kan man säga, och det var skönt att få lufta sig lite. Är det ingen annan som passar på att ta en sväng när det är fina dagar ? En HD tål faktiskt ensiffriga temperaturer ;-) Gör ägarna det ?

  2. #2
    V.I.B Contributor Bikebandits avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 125
    Tackad: 4

    Majoriteten av dagens Biker community är en pengar inget objekt hobby hoj community och är för bekväm till skillnad från de tidigare fattigare generationer av motorcyklister som brukade använda motorcyklar som sin enda form av transport. Det var allt de hade råd att köpa och körde i alla väder. Jag fortfarande kör året runt delvis därför att jag är från den tidigare fattiga generation haha!.. men mest för att jag inte kan låta det vara, jag kan inte leva utan en motorcykel helt enkelt

  3. #3
    V.I.B
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Vinslöv, Sweden
    Inlägg
    495
    Tackad: 0

    Jag kör så länge det är plus, men få kan nog mäta sig med Bikebandit, och , stor respekt men jag försöker inte ens.


    Vet inte vart jag läst det? kanske bibeln? : Vinter finns till för att vi ska hinna skruva med, och modifiera våra hojar.

    Det är också en viktig del av denna hobbyn.

  4. #4
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Jag hade gärna kört mer, om jag fått tillfälle och kunnat. Dock har jag medicinska besvär av vinterhalvåret som stoppar sådana utflykter...
    Fast förr åkte man faktiskt ett varv på julafton om det var barmark. Dock var det innan jag blev för dålig och fick köldastma. Inte lika roligt att köra
    vid nollan, OM man inte kan stänga jackan ordentligt, ha en go halsduk och riskerar andnöd.

    - - - Uppdaterad - - -

    Man kan säga som så... Risken är lika stor att man ser mig på skidor som på hoj denna del av året.
    Jag hade hellre haft ett gott väder hela året och sluppit vinter eländet.


    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

  5. #5
    V.I.B Contributor Bikebandits avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 125
    Tackad: 4

    Tack Benny men jag förstår varför folk inte kör på vintern, har själv köpte en annan hoj för att bevara min Harley från det värsta vädret. Bortsett från ett fåtal grundläggande motorcykel mek kan jag inte göra mycket bara köra och beundrar folk som kan skapa ett mästerverk ur en hög skruvar och muttrar.
    Den enda del av motorcyklister (Tja. .. de tror att de är) att jag har inte tid för är de som dyker upp ibland på mc träffar under sommaren i sin Mercedes eller BMW, sätter sin väst på och tror att de är toppen av Biker kulturen. Jag känner till några kärringar som kör mer än de gör...tyvärr men de förlorade den rang för länge sedan. Min uppfattning av att vara en biker betyder inte vem som kan dricka mest eller att slå ihjäl varandra.

  6. #6
    Jag tog en tur på min Ducce för nån dag sen…. Den är dock mer svårstartad än min harley vid denna årstiden…

  7. #7
    Globala uppvärmningen e helt ok.Funderar på låta dizelvagnen stå på tomgång när jag sover [vill ju dra ett strå t stacken ]

  8. #8
    Harry Parkinson
    Guest
    Det värsta är händerna! Jag kör med ett par rejäla skidhandskar på vintern. Mc-handskarna med modellbeteckningen "vinter" är ett hån mot handskfabrikanter som kan göra riktiga grejor. Vindtäta jackor och byxor med många lager under. Harleybutiken.com har dessutom många fula ansiktsmasker om man är sugen på att skoja till sitt utseende.

  9. #9
    Har inget mot kyla och kör långt in på hösten men har de väl börjat salta och grusa vilket de har gjort på sina ställen i Göteborg så blir det förbannat blött o skitigt på vägarna. Det är knappt det torkar upp även om solen skiner hela dan.

Liknande ämnen

  1. Ingen gnista
    Av ultra98 i forum El, Tändning, ECM, EFI, Tuner
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-11-03, 18:23
  2. Ingen jävla mässa!
    Av robbbull i forum Off Topic
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2013-02-02, 16:11
  3. Ingen harley men rätt grymt ändå
    Av Daniel i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-12-09, 21:02
  4. Ingen gnista
    Av Danne i forum El, Tändning, ECM, EFI, Tuner
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2012-05-02, 05:14
  5. Ingen reklam i inlägg, hur?
    Av Maffan i forum Forumnyheter, önskemål, hjälp och synpunkter
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-06-29, 16:35

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •