Resultat 1 till 18 av 18

Ämne: Livets goda

  1. #1

    Livets goda

    Tyckte mig inte finna någon tråd om det goda här i livet. Förutom harley så finns det andra intressen, iaf för mig, är väldigt förtjust i whisky, mörk rom och cigarrer.. Har på senare tid även snöat in lite på kaffe tänkte att det kunde va kul med en tråd där man kan tipsa om diverse goda drycker/rökelser då jag tror det finns fler än jag som uppskattar en fin whisky en kall vinterkväll ute i verkstan.. Slänger in en bild på gårdagens lilla verkstadsfunderare

    Cigarr: ranchero
    Espresso: johanochnyström la bomba


  2. #2
    Nu kom jag ju på att jag hade en cigarr liggande, hade helt glömt bort den.
    Ska röka den ikväll till en Glenlivet, cigarren är en halvfet Casals från Dominikanska republiken, har ingen aning om den är bra eller inte då jag mer är periodare med piprökning. Är rädd att den torkat..

    Trevligt initiativ förresten finns mkt. att diskutera/tipsa om, ale, stout, vin, konjak, rom, cigarrer, piptobak, whisky (single malt, sour mash, bourbon, Irländsk), tequila kanske? Kaffe lät intressant vardagsdrogen för de flesta.
    Jag köpte en Harley bara för att kunna fisa hur högt jag vill.

  3. #3
    Glenlivet är fin är annars mest inne på lite rökigare whisky. På piptobak kan jag tipsa om mcbarens mix, även om jag inte röker mycket pipa.. På öl vill jag tipsa Alla om st Eriks rauchbier! Iaf om man gillar rökig whisky så kommer man verkligen uppskatta denna!

  4. #4

  5. #5
    Jag gillar också rökig whisky gärna med mkt. tjära & tång alltså Islay whisky, Ardbeg är en favorit då den är så välbalanserad och har "allt".
    Jag köpte en Harley bara för att kunna fisa hur högt jag vill.

  6. #6
    Laphroaig är min nya favvo, en kollega lurade mig att köpa den på en Ålandskryssning och nu e jag fast,
    lillagumman tyckte först att det bara luktade skogsbrand när jag drack den men nu älskar hon oxå denKlicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC_0005.jpg 
Visningar:	12 
Storlek:	28,8 KB 
Id:	13801

  7. #7
    Laphroaig år en favorit för mig med! Har en special utgåva som år lagrad sist tiden på Pedro xiemens cherryfat, mycket mer sälta än den vanliga.. Helt otrolig är den! Raka rör, gillar du arbeg ska du köpa dig en st Eriks rauchbier! Förutsatt att du även gillar öl

    Sent from my C6603 using Tapatalk

  8. #8
    Jim Beam är en fin whiskey men även Jack Daniels är god.

  9. #9
    Lite Daniels är aldrig fel
    postar en bild på min whisky hylla.. Stoltaste jag har byggt.. Iaf inne i kåken


  10. #10
    st Eriks rauchbier är antecknat. Testade cigarren ikväll och den var torr & smaklös inte imponerande, lät den självslockna och lämnade den ute i fukten några timmar och nu är den riktigt god, vilken skillnad!
    Jag köpte en Harley bara för att kunna fisa hur högt jag vill.

  11. #11
    Det gör allt med att ha en humidor och hålla rätt fuktighet på cigarrerna! Tyckte förr att alla cigarrer smakar skit, sen rökte jag en relativt billig garre hemma hos en polare som har humidor.. Och sedan dess va jag fast! Så jag köpte en humidor på blocket och det går inte jämnföra smaken på cigarrer som är ordentligt fuktade! Nu har jag som plan att klä en av de högra rutorna i whisky hyllan med spansk ceder och sätta dit en glas dörr Gott nytt år på er!

    Sent from my C6603 using Tapatalk

  12. #12
    V.I.B Contributor Lars Nilssons avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Utanför landskrona
    Inlägg
    1 539
    Tackad: 7

    Tjena
    Jag älskar rökiga whiskys och har någon flaska från varje destilleri på Islay.
    Totalt har jag nog en 50 olika whiskys.
    Cigarrer gillar jag med , men är inte så insatt i det.
    Gillar små tjocka cigarrer med maduro täckblad som luktar lite choklad nästan.
    Fast kombinationen rökig whisky o cigarr passar inte alls.
    Men visst e det en del av livets goda, precis som att köra hoj.

  13. #13
    Ardbeg och laphroig är grymt goda.

    Tog en Lagavulin destillers edition 2013 idag. Välbalanserad och extremt god.

    Gott nytt och god fortsättning på er alla.

  14. #14
    Börjar känna en förkylning nalkas så det får bli en Glenlivet och ut i verkstan och pyssla lite

  15. #15
    V.I.B Contributor Lars Nilssons avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Utanför landskrona
    Inlägg
    1 539
    Tackad: 7

    Citat Ursprungligen postat av alex.johansson Visa inlägg
    Börjar känna en förkylning nalkas så det får bli en Glenlivet och ut i verkstan och pyssla lite
    Det blir utvisning direkt för att dricka så fin whisky i sådant glas!

  16. #16
    Haha jag vet.. Men jag gillar tumlare, har svårt för dom dåäär whiskyprovarglasen som kanten hamnar precis på näsan.. Har istället med mig ett glas underlägg som uag lägger på glaset för att hålla inne aromerna..

    Sent from my C6603 using Tapatalk

  17. #17
    V.I.B Contributor
    cybercounts avatar
    Reg.datum
    Aug 2011
    Ort
    UPPSALA
    Inlägg
    553
    Tackad: 0

    Vardagsfavoriten är Islay mist, väldigt god och prisvärd

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av alex.johansson Visa inlägg
    Haha jag vet.. Men jag gillar tumlare, har svårt för dom dåäär whiskyprovarglasen som kanten hamnar precis på näsan.. Har istället med mig ett glas underlägg som uag lägger på glaset för att hålla inne aromerna..

    Sent from my C6603 using Tapatalk
    Är också svag för tumblers
    A.K.A Masen

  18. #18
    Den har jag fasen missat! En sån får det bli som nästa inköp

    Sent from my C6603 using Tapatalk

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •