Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Trimma hojjen

  1. #1

    Trimma hojjen

    Som min status antyder så har jag bara gasat torrt ett tag så jag har inte superkoll på allt som kan göras med hojjen. Hade det gällt min gamla DBS Panther så hade jag säkert kunna ordna det mesta själv. Vänder mig nu till er för lite tips

    Har en Sportster Iron 2010 (XL883N)
    Vance&Hines Big Raduis 2-2
    SE Heavy Breather
    SE Supertuner

    Vad kan jag göra för att få ut lite mer effekt av hojjen utan att byta cylindrar eller borra de befintliga? Eller är det de som är nästa steg?

    Ha dé

  2. #2
    V.I.B TCKalles avatar
    Reg.datum
    Apr 2011
    Ort
    Saltsjö-Boo, Nacka
    Inlägg
    686
    Tackad: 29

    http://www.harley-davidson.com/wcm/C...agle_parts.jsp
    Det verkar som om HD själva är inne på 1200 cylindrar och andra toppar, deras steg1 kit, skall ge ca 70 hk. Om man sen höjer kompet och smackar i lite vassare kammar blir det roligare.

  3. #3
    Ja, lutar åt 1200-kit skulle jag säga. Du har redan så mycket gjort. Lite trim hit och dit i dagsläget gör knappt nåt.
    1200-kit på och du får en HELT annan hoj med mycket bättre vrid! Dessutom får de bättre ljud samt ett högre andrahandsvärde den dagen du ska sälja!

    Mina 5-öre


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  4. #4
    Nykomling MC-konsults avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Lidköping vid Vänern
    Inlägg
    34
    Tackad: 0
    Nya cyllar med högkompskolvar, samt modifiering av befintliga toppar hade nog jag gått på. Nästa steg efter det är ju att byta kammarna, men som sagt steg ett är nog 1200cc med högkompat och portade toppar med lite större ventiler i.

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av admin Visa inlägg
    Ja, lutar åt 1200-kit skulle jag säga. Du har redan så mycket gjort. Lite trim hit och dit i dagsläget gör knappt nåt.
    1200-kit på och du får en HELT annan hoj med mycket bättre vrid! Dessutom får de bättre ljud samt ett högre andrahandsvärde den dagen du ska sälja!

    Mina 5-öre
    Citat Ursprungligen postat av MC-konsult Visa inlägg
    Nya cyllar med högkompskolvar, samt modifiering av befintliga toppar hade nog jag gått på. Nästa steg efter det är ju att byta kammarna, men som sagt steg ett är nog 1200cc med högkompat och portade toppar med lite större ventiler i.
    Tackar så mycket för svaren! Det lutar åt att jag kommer att fixa detta under vintern. Vad säger ni, ska man ge sig på kammar och allt på en gång eller "räcker" det med nya cyllar och fixa topparna? Vad snackar vi om i pengar?

  6. #6
    V.I.B TCKalles avatar
    Reg.datum
    Apr 2011
    Ort
    Saltsjö-Boo, Nacka
    Inlägg
    686
    Tackad: 29

    För lite inspiration och tips kolla på http://www.nrhsperformance.com/.
    Eftersom du bor i Stockholm så kanske du skulle lyssna med Supertwin 08-641 24 18 om vad dom anser vara ett lämpligt upplägg.

  7. #7
    V.I.B Axmans avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    201
    Tackad: 0

    Jag hade bytt kammar med, där har du många pållar att få Ett tips kanske kan vara att kolla vad HDs stage i, II, III, IV kit osv innehåller så får du ett hum om du skall ta det eller leta tredjeparts-alternativ.

Liknande ämnen

  1. Inför första hojjen, Flera frågor!
    Av Wallis i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2011-05-09, 22:44

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •