Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Öhlin

  1. #1
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    Öhlin

    Är lite sugen på att köpa ett par HD145E / S36E till Nightstern , Är en för Öhlins en standard dämpare till dubbla priset av Slammer Dämpare, frågan är hur mycket bättre är den mot en sådan eller original. köpa full justerbar värsting modell känns lite överkurs för 15 loppor även om jag kör aktivt, någon som har erfarenhet? inte bara på sportster då
    Senast redigerat av Lasse.S den 2012-07-01 klockan 11:22.

  2. #2
    V.I.B
    Reg.datum
    May 2012
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    328
    Tackad: 30
    Jag har Öhlinns fast värsta sorten (fullt justerbara och hyraulisk fjäderförspänning) på min sporre sedan -96 och är nöjd.
    Rätt billiga att renovera också. Bara skicka till tex Kumlins i Sala. Ca 2000:-.

  3. #3
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    Förstår det att sådana är bra eller borde i vart fall till det priset men det var inte frågan...

    Citat Ursprungligen postat av Jörgen Karlsson Visa inlägg
    Jag har Öhlinns fast värsta sorten (fullt justerbara och hyraulisk fjäderförspänning) på min sporre sedan -96 och är nöjd.
    Rätt billiga att renovera också. Bara skicka till tex Kumlins i Sala. Ca 2000:-.

  4. #4
    V.I.B
    Reg.datum
    May 2012
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    328
    Tackad: 30
    Citat Ursprungligen postat av PTB59 Visa inlägg
    Förstår det att sådana är bra eller borde i vart fall till det priset men det var inte frågan...
    Inte grina nu.
    Den modell du frågar om monterade en yngre garagekompis med tassentrimmad gummiupphängd sporre med instängd låda av samma modell som du har. Och han blev kanonnöjd.
    Samma med en annan yngre garagekompis till vilken jag också rekommenderade dessa dämpare, han satte på dem på sin Triumph 900 Thruxton och vart m,ycket nöjd i förhållande till originalet.

    En fördel med Öhlinsdämpare är som sagt att de är renoveringsbara.

  5. #5
    V.I.B
    Reg.datum
    May 2012
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    328
    Tackad: 30
    Tror att den förstnämde är reggad här som Kekke om du vill fråga honom om hans intryck av dessa dämpare

  6. #6
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    Tack Jörgen det var ett bättre svar, skall kontakta Kenneth`s Mc-service i morgon om pris och rådfråga om hårdhet på fjädern, verkar som man kan beställa olika där, skall se vad jag kan göra med framgaffeln också då den är långt i från bra. slängde ut originalfjädrarna direkt då dom var katastrof,numera ersätter dom halva fjädern med rör, funkar inte alls satte i mina gamla original från 883an som var sänkta en ca 1" har tjockare olja i men är inte nöjd ändå tyvärr

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •