Resultat 1 till 11 av 11

Ämne: Oljetank + Flakebuster airbrush kit + Flakebuster-DVD

  1. #1

    Oljetank + Flakebuster airbrush kit + Flakebuster-DVD

    Oljetank helt i RostFritt syrafast utan tanklock
    265mm lång
    154mm diameter
    opolerad men kan fås högglanspolerad + 200kr
    -----------------------------------------------------------------------------------
    Följande är oanvänt och i originalförpackning !!!Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	KIT-MFB-IWA4200.jpg 
Visningar:	39 
Storlek:	63,7 KB 
Id:	13391





    MINI FLAKE BUSTER WITH IWA4200 6-1/2OZ FLAKE COLORS 2 BOTTLES
    Item Number: OSF KIT-MFB-IWA4200
    Your Price: 317.57 (KT)
    Quantity On Hand: 12 (KT)
    Qty
    • Worlds only dry metalflake gun specifically for use with an airbrush.
    • Uses Patented Method and Design.
    • CNC Billet Aluminum sprayer.
    • Color coded Nylon inserts fit most all airbrushes.
    • Works with siphon or gravity fed airbrushes and won’t harm the surface.

    Mini Flake Buster with IWA4200, 6-1/2 oz. Flake Colors and 2 Bottles

    Instead of the conventional method of mixing the flakes in a liquid vehicle such as clear coat, the Mini Flake Buster actually blows flakes onto the wet clear in a dry form, giving the user much more control over the flakes being applied.

    • Worlds only dry metalflake gun specifically for use with an airbrush.
    • Uses Patented Method and Design.
    • CNC Billet Aluminum sprayer.
    ------------------------------------------------------------------------------------

    Part# OSF FBV-01
    Bustin Flake DVD

    BUSTIN FLAKE DVD shows hands on, in-depth how-to of using the World Famous Flake Buster by Old School Flake. This is a must have item for anyone that currently owns a Flake Buster or for those interested in really saving time and making money doing metal flake paint jobs. This new DVD shows proper techniques such as adjusting the Flake Buster for correct air pressure, application distances and correct coverage amounts.

    It also covers items like prepping for clear coat, laying out flame jobs with flake, custom tints and fades with candies and many special tips and tricks. This DVD is sure to help make your flake job a raging success whether it's your first one or simply your next one in line.

    Features:
    Interview with Rikk Clark, Inventor of the Flake Buster
    Flake Buster Overview
    Air Pressure Guidlines & recommendations
    Proper Prep of Substrate
    Ground Coat Suggestions
    Proper Cleaning Techniques
    Important Safety Issues
    Spraygun Settings
    Flake Buster Settings
    Flake Application
    Clearcoating tips for burying flakes
    Tapeout application
    Applying custom designs
    Custom Fading/Edging effects
    Leveling flakes for smooth coating
    Candy/Flake application tips
    Design suggestions
    Full Coverage vs partial coverage
    Ordering information
    Clearcoat/Wet bed application

    Oljetank 1500kr eller högstbjudande ( +200 högglanspolerad )

    Flakekit + Dvd 2500 kr eller högstbjudande

    Sissy 250kr

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC00137.jpg 
Visningar:	32 
Storlek:	50,2 KB 
Id:	13392Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC00139.jpg 
Visningar:	35 
Storlek:	85,8 KB 
Id:	13393
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer IMG_0874.jpg   IMG_0872.jpg   IMG_096kjhlkj1.jpg  
    Senast redigerat av Lillan den 2013-11-11 klockan 18:57. Anledning: fel

  2. #2
    Behövs något mer till Flake buster eller är det bara att koppla in till kompressor.
    Har du nått bra tips på var man köper miniflakes?
    Är nybörjare i ämnet men intresserad att ev testa på ena bågen i garaget.

    /Rolf Axel

  3. #3
    Flakes i olika former och även kandy har jag köpt flera gånger från hotrodswede.se.. Bra att handla av och billig! Inte världens flashigaste hemsida men vad gör väl det Produkterna på funkat kanon, jag såg/kände ingen skillnad mot kandyn jag köpt tidigare på nordicflake.se och dom är bra mycket dyrare! Kan väl tillägga om du ska köpa kandy så satsa på våtkandy kmkoncentrat.. Pulver kandyn blir mer som en Pearl..

  4. #4
    Hej!

    Skall kolla in sidan men tyckte inte jag riktigt fick svar på min fråga dessvärre.
    Behöver jag köpa något annat än material, grundfärg, klarlack och flake för att börja lackera?
    Jag har en stor kompressor.


    Tacksam för svar.

    /R

  5. #5
    Hej , du behöver ju måla sakerna i lämplig bottenfärg (svart brukar funka bra), klarlack som används som "lim"
    Därefter blåsa på flakesen torr och bättra på med klarlack efter behov , när ytan är täckt kan man trycka ned de
    Flakesen som står upp och sedan lägga minst 2-3 lager med klarlack som får torka helt och hållet . Därefter slipning
    utan att gå igenom till flakesen . Klarlacka igen och ev mellanslipa och klarlacka igen vid behov.

  6. #6
    V.I.B
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    73
    Tackad: 0
    Jag tror att du behöver en Airbrush.
    http://www.tipro.se/sv/info/house-of-kolor.html har bra sortiment från House of Kolor.
    http://www.ebay.com/itm/FLAKE-BUSTER...792687&vxp=mtr
    Kan funka med en luftspruta istället för airbrush som ingår i sådana där billiga kompressorkits , men jag vet inte säkert om den passar.

  7. #7
    vad funkar bäst då? Torrspruta flake eller blanda ihop det med klarlack? förutsatt att man har en spruta som klarar det dvs..
    Trägen vinner!

  8. #8
    Att spruta flake uppblandat med klarlack kan vara väldigt besvärligt om man vill att flakesen skall täcka ytan helt ! ( och det vill man ju ). Detta pga den stora mängd klarlack som följer med när man sprutar med så stort munstycke . ( 1,5 -3,0 ber. På storlek på flakesen). Bättre då att använda färglös bas ( binder) eller någon annan klarlack som tillåter att man inte behöver vänta 10-15 min mellan lagren. Så att blåsa på flakesen torrt med klarlack som lim är helt klart en intressant metod som jag själv skall prova den närmaste tiden !

  9. #9
    Är ju ganska kul att köra old school och strö Flakes med saltkar! microflakesen på hotrodswede funkar riktigt bra att blanda i klarlacken, men den blir mer glittrig än flakig

  10. #10

  11. #11
    Tyvärr såld

Liknande ämnen

  1. Custompaint och extreme art Airbrush teknik
    Av Simon811 i forum Säljes
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2013-10-31, 18:10
  2. Oljetank i aluminium
    Av FLH78 i forum Custom & Byggen
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-08-23, 08:36
  3. oljetank , styren, skärm, ventilkåpor..
    Av Lillan i forum Säljes
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-04-11, 09:46
  4. Rund, Rostfri oljetank
    Av Thour i forum Säljes
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-02-11, 08:51
  5. Oljetank -95
    Av oreanax i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-09-07, 11:58

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •