Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 32 av 32

Ämne: Harleys nya lillkubikare, 500cc och 750cc

  1. #21
    Harry Parkinson
    Guest
    Det är kanske lika bra att FXDB:n försvinner från programmet. Något med väghållning och som inte rostar konstant hade varit roligt. Det verkar ju inte vara så mycket krom på dom nya mini-HD. Dom kanske har fattat att krom inte är det dom är bäst på direkt ;-)

  2. #22
    V.I.B Billy Bollockss avatar
    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    93
    Tackad: 0
    Tror på konceptet, bra inkörsport, även om jag håller fast vid min Big Twin. Men hur är ljudet? De får ju inte låta mesigt.

  3. #23
    Dessa hojar är nog inte riktigt min kopp te men nu kanske den äldsta dottern slutar att yra om Triumph....

  4. #24
    Citat Ursprungligen postat av Sanniz Visa inlägg
    Ska man resonera så... Skulle man säkerligen kunna mer än halvera dagens modeller också...
    Kanske din Street Bob fått stryka på foten med...
    Vad vinner du på att total dissa andra storlekar? Kunde lika gärna handlat om din modell.
    Bättre om det finns något för ALLA. Sedan har alla "gröna" kanske inte ens ålder nog, men vill ändå ha en HD...
    Skall de behöva vänta i kanske upp till 6 år då???
    Med stödhjul kan nog en 6åring gasa omkring på en elecktra fulldresser, kanske långt t reglagen men ändå.[hur tänkte jag nu]

  5. #25
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Citat Ursprungligen postat av Ampe Visa inlägg
    Med stödhjul kan nog en 6åring gasa omkring på en elecktra fulldresser, kanske långt t reglagen men ändå.[hur tänkte jag nu]
    Någonstans måste man ju börja!



    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

  6. #26
    Harry Parkinson
    Guest
    Den låter väl som en Virago. Hur dom låter vet vi ju....

  7. #27
    V.I.B
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Vinslöv, Sweden
    Inlägg
    495
    Tackad: 0

    WL750 XR750 2 legender från varsin tid . Tyvärr tror jag knappast dessa asiater når kultstatus.

  8. #28
    Mercakombi
    Guest
    Kinalook och tillverkade i Indien.... näe, jag är jävligt skeptisk!

    Förövrigt så tror jag inte ett ögonblick på att dessa hojar skulle vara någon slags inkörsport,
    för exempelvis ungdomar, att börja åka HD. Jo, jag har också varit yngre, en gång i tiden, och
    inte fan sneglade man på sådana här skapelser då inte. Det man suktade efter var kort och
    gott plastraketer, som gjorde 0-100 med ljusets hastighet... eller helst ännu fortare!

    Förövrigt så kan man ju indirekt säga att HD redan gjort vissa försök, med en snarlika typ av
    hojmodeller. Tänker då närmast på Buell. Som i mitt tycke faktiskt var ganska så roliga hojar.
    Men vad hjälpte det? Det sket sig ju det också dessvärre!


  9. #29
    Citat Ursprungligen postat av Henrik Forslund Visa inlägg
    Den kommer bli en hit, men inte för gammelgubbar som liknas med gamla hundar o sittandet. Det blir en inkörsport för de yngre med mindre plånka. Tacka o ta emot så hojintresset lever o fortplantar sig vidare och neråt i åldrarna. Det tråkiga med denna är väl effektuttaget som är i minsta laget om ca 55hp. Alltså i klass med sportster 883
    Jag håller med fullständigt. Att dom är tillverkade i Indien har väl heller ingen betydelse? Den tiden när HD byggde solida saker (åtminstone när det gäller sporrar) är sedan länge förbi oavsett var dom förlägger sin tillverkning, min nightster är så fylld av plastskit, dålig lack och taskig eldragning samt placering av ECU mm att det påminner om det värsta kina-skräpet oavsett. Jag tror HD gör rätt i en billig, lättare och mindre hoj för att inte helt bli bortglömda om femton år. Dom måste få ungdomar att bli intresserade, inte bara behålla sin befintliga kundkrets med 60+are. Så som jag kör hoj och med den estetiken jag efterfrågar så är det endast sporren som är ett alternativ från HD. Bra initiativ!

  10. #30
    Mercakombi
    Guest
    Alltså anledningen till att HD nu börjat bygga hojar i Indien, beror troligtvis på att dom redan 2009 försökte
    börja sälja hojar i det landet. Dessvärre så visade det sig vara ganska så kämpigt, p.g.a höga importavgifter
    för utländska fordon, samt hårda emissionslagar för motorcyklar med motorer över 500cc. Utöver det så tillkom
    en skatt på 30%, på varje hoj. Vilket slutligen alltså gjorde att importhojar skulle bli dubbelt så dyra att sälja
    i Indien = svårsålda.

    Så detta försök, med Indienbyggda moppar, får nog mer eller mindre anses som ett försök för HD att försöka
    slå sig in på den Indiska marknaden. Där dom helt uppenbart redan försökt att slå sig in tidigare, dock utan
    framgång.

  11. #31
    V.I.B Contributor Bikebandits avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 125
    Tackad: 4

    Harley.Davidson är bara ett företag som alla andra, deras huvudsakliga verksamhet är att tjäna pengar för aktieägarna. Världen har förändrats sedan sextiotalet, delar kommer från hela världen och så billigt som möjligt. Harley idag är verkligen inte helt *MADE IN AMERICA*

  12. #32
    Citat Ursprungligen postat av Henrik Forslund Visa inlägg
    Den kommer bli en hit, men inte för gammelgubbar som liknas med gamla hundar o sittandet. Det blir en inkörsport för de yngre med mindre plånka. Tacka o ta emot så hojintresset lever o fortplantar sig vidare och neråt i åldrarna. Det tråkiga med denna är väl effektuttaget som är i minsta laget om ca 55hp. Alltså i klass med sportster 883
    vikten skiljer ju sig lite med, 218kg fulltankad och körklar.

Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12

Liknande ämnen

  1. Om du gillar japsbyggda Harleys.
    Av admin i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-10-12, 00:55
  2. Ett par ord från Vincents, nyinkomna Harleys!
    Av admin i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-03-16, 15:16
  3. Stora män och små Harleys....
    Av admin i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-03-07, 17:07
  4. Två nya Harleys för 2012 ???
    Av Bikebandit i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-02-01, 07:01
  5. Hur rengör ni Harleys Denimlacker?
    Av admin i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-03-09, 15:44

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •