Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: 1943 regbevis

  1. #1

    1943 regbevis

    Jag har fått tag i ett helt rent regbevis. Det enda som står är Harley Davidson 1943 regnr och ett idnr.
    Alltså inga mått vikter eller motor typ.
    Min fråga blir då hur kan jag typa in ett eget bygge som årsmodell 1943. Vad är det som krävs för att det ska gå igenom.

  2. #2
    Är det gamla papper eller är det nya som är bara avställt?
    Här finns det ju en mängd med tillvägagångssätt. Alt:1 Avställda papper. Stansa in id nummer i ramen. Ställ på och kör. Hoppas på inte åka på en flygande.
    Alt:2 Gamla papper. Ursprungskontroll via transportstyrelsen först, efter godkännande så gör en regbesiktning plus en vanlig. Då kommer alla mått, vikt, färg,motor, bromsar, hjuldim etc stå och du kan åka utan strul med lagen sen.
    Alt:3 är en kombination av 1 och 2, dvs göra en regbesiktning endast så alla mått blir korrekta. Glöm inte kvitto på motor med nummer. Ser dom att det är en repro ram så kan dom strula och vilja blanda in sfro först.
    Trägen vinner!

  3. #3
    Ja d e nya papper men en typning måste göras och sen en regbesiktning.
    För att förtydliga frågan lite så vad behöver jag ta med i tankarna när jag bygger för att typa in bygget som 1943. Jag antar att det blir protester med en modern ram och motor eller?

  4. #4
    Är det gamla originalpapper? Alltså gammalt länsnummer och inget modernt regnummer?
    Chops Of The Dead

  5. #5
    Jo d e nya papper. Nytt regnr. Inga andra uppgifter står förutom 1943. Harley Davidson och ett id. Helt blankt i övrigt. Står att man måste typa o regbesikta.

  6. #6
    Nää dom kan du aaaaaaaaaldrig regga... Får jag köpa dom?
    Chops Of The Dead

  7. #7
    V.I.B
    Reg.datum
    Mar 2013
    Ort
    Blomstermåla
    Inlägg
    235
    Tackad: 10
    Det är inte så att det är en importerad hoj, som bara är förregistrerad, och aldrig har varit i trafik?

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •