Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 36

Ämne: Varit och tittat på en night train 2006

  1. #1

    Varit och tittat på en night train 2006

    Som rubriken lyder så har jag varit och tittat på en night train från 06 som har 850mil på mätaren.

    Är det något speciellt man ska titta på eller tänka på angående dom?

    Det sitter en Dynojet Power Commander 3 samt luft och buller på den.

    Är det något storservice som måste göras vid 1000mil?

    Finns ett fel på hojen och det är att om man bromsar med handbromsen lite när man kör iväg för första gången på dagen så bygger den upp tryck av sig själv och lägger sig på mer och mer, öppnar man luftningsnippeln på bromsoket och släpper på trycket så går den tillbaka och lägger sig inte på mer under dagen när man kör. Nästa dag så kan samma fenomen uppstå igen osv. Han har kollat skivan och den är inte skev sa han.
    Vad tror ni det kan vara för fel och vad kan det i så fall kosta att laga det? Ägaren erbjöd sig att lämna in hojen och få det fixat innan affär men jag funderade på om jag istället skulle använda mig av det felet för att pruta lite om det nu är något lätt och relativt billigt att fixa.

  2. #2
    Det låter som ett fel uppe i cylindern i handtaget eller ev en slang som är dålig. Dålig slang på en så pass ny hojj tror jag dock inte är så troligt. Det kanske räcker att byta bromsvätska och pumpa lite så att ev. klegg sköljs bort, i värsta fall plocka isär och byta tätningar i handtaget.

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av stroker49 Visa inlägg
    Det låter som ett fel uppe i cylindern i handtaget eller ev en slang som är dålig. Dålig slang på en så pass ny hojj tror jag dock inte är så troligt. Det kanske räcker att byta bromsvätska och pumpa lite så att ev. klegg sköljs bort, i värsta fall plocka isär och byta tätningar i handtaget.
    Ringde Beviks idag för att kolla pris på service och om det var gjort som det ska tidigare. Den hade varit inne på service en gång sen han köpte den ny och den skulle ha varit inne på service vid 600mil, men det hade den inte varit hos dom eller på någon annan godkänd HD verkstad.
    Passade även då på att fråga om broms problemet och han på verkstaden hade aldrig hört talas eller råkat ut för något liknande sa han. Han trodde på att man skulle byta bromsvätska samt byta tätningar i handtaget och oket för att vara på den säkra sidan. Något som lät dyrt i mina öron så det kanske är bättre att låta honom lämna in den på reparation innan affär i så fall. Bara servicen skulle landa på mellan 4-5 tusen kronor sa han. Så får väl pruta bort det på priset om det går.

  4. #4

  5. #5
    V.I.B Frittes avatar
    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Kolmården
    Inlägg
    882
    Tackad: 0

    Prova snacka med Dan på Nilssonmc shop i Linköping, han kanske har idéer om vad det kan vara för fel. Sen så är han nog billigare än Beviks. Värt att kolla

  6. #6

    Varit och tittat på en night train 2006

    Citat Ursprungligen postat av pipps83 Visa inlägg
    Vad begär han för den då?
    Hundratusen så det känns som det är ett bra pris om man jämför med dom på blocket i samma årsmodell.

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av Fritte Visa inlägg
    Prova snacka med Dan på Nilssonmc shop i Linköping, han kanske har idéer om vad det kan vara för fel. Sen så är han nog billigare än Beviks. Värt att kolla
    Tack för tipset, ska kolla med dom och se vad dom säger

  8. #8
    Låter som ett vettigt pris. Om du köper den så har jag min snygga ekrade bak fälg till salu ;-) Lycka till!

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av pipps83 Visa inlägg
    Låter som ett vettigt pris. Om du köper den så har jag min snygga ekrade bak fälg till salu ;-) Lycka till!
    Ja tycker det med. Men ska ändå försöka pruta lite på grund av att den behöver en service.
    Okej ska ha det i åtanke i så fall

  10. #10
    Ja, priserna börjar ju likna något även om det är lite dyrt fortfarande. Man får en jättefin Golf för ungefär 70 000, men ok.

  11. #11
    Citat Ursprungligen postat av stroker49 Visa inlägg
    Ja, priserna börjar ju likna något även om det är lite dyrt fortfarande. Man får en jättefin Golf för ungefär 70 000, men ok.
    Ja tyvärr så är det ju sjuka priser men som sagt. Men som tur är så går det ju åt rätt håll för oss som vill handla

  12. #12
    V.I.B Contributor Bikebandits avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 125
    Tackad: 4

    Låt honom få den reparerad på en auktoriserad verkstad och visa räkningen, Hojen har ingen HD garantie längre så du behöver inte ta den till en verkstad för att göra en enkel service på det .. gör det själv

  13. #13
    Citat Ursprungligen postat av Bikebandit Visa inlägg
    Låt honom få den reparerad på en auktoriserad verkstad och visa räkningen, Hojen har ingen HD garantie längre så du behöver inte ta den till en verkstad för att göra en enkel service på det .. gör det själv
    Ja, ja ska nog låta honom göra det så slipper man ligga vaken och fundera på det sen
    Japp, måste bara fixa några papper på vad som ska göras på en sådan service så man gör allt som ska göras.

  14. #14
    V.I.B harly2006s avatar
    Reg.datum
    May 2012
    Ort
    På en plats i skogen
    Inlägg
    422
    Tackad: 0

    Tja! första service 160 mil, sedan 800 eller ett år,800 mil service olja,filter+låda samt trans kollar koppling och trans kedja.. då det gäller bromsen så har dom nog blandat olika bromsoljor och då blir det som du har det..byt ola och rengör sedan funkar det..ett begat ok ca 1000 så det är inte så mycket.. kolla om hojen är svensk såld..och på 06 model är det en TC88 för 07 kom 96" med en annan kamplata så får du ha koll på kamsträckarna fick själv byta vid 1300 mil den yttre..men har nu bytt kam plata till en SE.. Lycka till priset är ju ok..

  15. #15
    Kört med min NT 2006 i fyra år. Funkar jätte bra. Enda jag saknar är den sjätte växeln som kom 2007. Har man råd så är det värt att satsa på en 07. Men 100 papp anser jag är svin billigt om den är i bra skick.Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_2195.jpg 
Visningar:	37 
Storlek:	89,2 KB 
Id:	13373

  16. #16
    Citat Ursprungligen postat av harly2006 Visa inlägg
    Tja! första service 160 mil, sedan 800 eller ett år,800 mil service olja,filter+låda samt trans kollar koppling och trans kedja.. då det gäller bromsen så har dom nog blandat olika bromsoljor och då blir det som du har det..byt ola och rengör sedan funkar det..ett begat ok ca 1000 så det är inte så mycket.. kolla om hojen är svensk såld..och på 06 model är det en TC88 för 07 kom 96" med en annan kamplata så får du ha koll på kamsträckarna fick själv byta vid 1300 mil den yttre..men har nu bytt kam plata till en SE.. Lycka till priset är ju ok..
    Okej, tack för hjälpen då vet jag lite mer vad som behöver göras vid en eventuell service

  17. #17
    Citat Ursprungligen postat av Nattis Visa inlägg
    Kört med min NT 2006 i fyra år. Funkar jätte bra. Enda jag saknar är den sjätte växeln som kom 2007. Har man råd så är det värt att satsa på en 07. Men 100 papp anser jag är svin billigt om den är i bra skick.Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_2195.jpg 
Visningar:	37 
Storlek:	89,2 KB 
Id:	13373
    Var så jävla kasst väder och mörkt ute när jag var och tittade på den så jag provkörde den aldrig, sa att jag skulle göra det vid ett annat tillfälle istället när det är ljust ute och inte regnar som fan.

    Hur är dom att åka långt på?
    Då min smärtgräns ligger vid 100papp så blir det nog tyvärr ingen nyare hoj än så. Såg iofs en 08 på blocket för 99 tusen men den hade gått väldigt långt så då tror jag mer på den här med få mil på mätaren.

  18. #18
    V.I.B
    Reg.datum
    Feb 2011
    Ort
    Westra Aros
    Inlägg
    31
    Tackad: 1
    Citat Ursprungligen postat av Sedition Visa inlägg
    Var så jävla kasst väder och mörkt ute när jag var och tittade på den så jag provkörde den aldrig, sa att jag skulle göra det vid ett annat tillfälle istället när det är ljust ute och inte regnar som fan.

    Hur är dom att åka långt på?
    Då min smärtgräns ligger vid 100papp så blir det nog tyvärr ingen nyare hoj än så. Såg iofs en 08 på blocket för 99 tusen men den hade gått väldigt långt så då tror jag mer på den här med få mil på mätaren.
    850 mil på en sju år gammal hoj låter oerhört lite i min värld,men det finns kanske en förklaring till det.

  19. #19

    Varit och tittat på en night train 2006

    Citat Ursprungligen postat av Rinehart Visa inlägg
    850 mil på en sju år gammal hoj låter oerhört lite i min värld,men det finns kanske en förklaring till det.
    Känner han som äger hojen då han är kund på jobbet.
    Förklaringen är rätt så enkel, killen köpte den helt ny på Beviks i Linköping med tron om att ha tid att köra den. Har man en gård, sommarstuga, en stor jävla båt samt en hög lastbilar, grävmaskiner plus annat så finns väl helt enkelt inte tiden till som han trodde att den skulle göra.
    Vart väl inte bättre av att hans fru inte tyckte det var roligt att köra då hon tyckte det var otäckt. Så hennes sporre är till salu den också.

  20. #20
    Där ser man, men har du köpt den da och vart är bilderna????

Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande ämnen

  1. Framflytt på V-Rod 2006 Night Rod, går det?
    Av admin i forum Harley-Davidson VRSC
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2015-04-23, 23:33
  2. Night rod 2006 bygge
    Av whiskeythrottle i forum Medlemsbyggen!
    Svar: 41
    Senaste inlägg: 2013-01-04, 21:14
  3. Ekerfälg bak night train 2006 någon?
    Av Nattis i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2012-10-16, 15:27
  4. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-05-19, 15:58
  5. Bra pris på en Night Train 2006.
    Av Pontus i forum Harley-Davidson Softail
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-10-27, 19:28

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •