Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 25 av 25

Ämne: (Inkörnings)Service

  1. #21
    Som alla säkert vet så kräver HD också att man minst skall serva den en gång om året för att garantin skall gälla, dvs kör du inte 160 mil på ett år så skall du serva den ändå...

  2. #22
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Ok admin. Ja, garantin gäller från första regdagen.
    There are no problemsonly solutions

  3. #23
    Nykomling MC-konsults avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Lidköping vid Vänern
    Inlägg
    34
    Tackad: 0
    1000(1600km) miles ELLER 3 månader från leverans. Det som inträffar först. Angående milen är det inte så noga, men bättre med mindre då förstaservicen är en kontroll då man ska upptäcka eventuella fel som kan ha uppstått eller om något monterats felaktigt/bristfälligt från fabrik.

    De flesta garantiåtagande och justeringar görs på första servicen. Mellan 160mil och nästa service är det nästan aldrig något att fixa. Dock bör man börja känna att låda och motor funkar bättre när man närmar sig 1000mil och de börjar bli inkörda på riktigt.

  4. #24
    Jag flytttar över denna fråga till denna tråd från tråden om miltal:

    Hur är det med servicen? Man måste ju försöka stämma av miltalet så att det stämmer så det blir antingen en års-service eller en 800:a-milaservice per år, för att garantin skall gälla. Och är det exakt ett år? T ex om jag servat den 15 juni, måste jag göra en service nästa år senast den 15:e juni året efter, eller räcker det med en gång per kalender år så att nästa service t ex blir nå gång i juli? Det är ju för att garantin skall gälla...


    Apropå miltalet för första service så sa dem åt min kompis som kör Street Bob 2011:a att hellre 180 mil än att inte ha nått upp till 160 mil. Jag servade min Sporster på 162 mil.

  5. #25
    Körde nästan 190 mil innan service ingen fara enligt verkstan,(mindre verkstad)han skrev ändå 160 mil i serv.boken. schyst!

Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12

Liknande ämnen

  1. Service - Görs själv eller av verkstad!
    Av admin i forum Omröstningstrådar
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2011-08-29, 18:08

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •