Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 25

Ämne: (Inkörnings)Service

  1. #1

    (Inkörnings)Service

    Nu har hojen gått 157 mil. Skall servas vid 160. Hur noga är det egentligen? Spelar det nån roll om den gått 165? Snackar man med handlaren så är det bättre att den har gått 159 än 161. Svårt att få till det när verkstäderna har 5 veckors kö...

    Vad är era erfarenheter?

  2. #2
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Hallå! Jag "råkade" köra 182mil av samma orsak men servicegubben sa att det är ingen fara.Monterade luft o buller med PC i samma veva och han sa att den är iaf inkörd ordentligt.
    Senast redigerat av xbones den 2011-06-12 klockan 13:39.
    There are no problemsonly solutions

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av xbones Visa inlägg
    Hallå! Jag "råkade" köra 182mil av samma orsak men servicegubben sa att det är ingen fara.Monterade luft o buller med PC i samma veva och han sa att den är iaf inkörd ordentligt.
    Allright, känns ju bra! Hojjen står nu 7 mil ifrån verstaden och då känns det ju okej att iallafall köra den dit...

    Någon annan som har nåt tips/erfarenhet?

  4. #4
    Det är jättenoga tydligen enligt H-D (tramsigt om du frågar mig). Fick nästan utskällning av en H-D firma i Sverige att jag var sen på milen (+20)!?? De var tvungna att "skriva ner" det i papprena. Inte en gång till, typ fick man höra.

    På Japshojar fick man alltid höra,"-jaja, inte så noga, hellre lite mer mil än mindre"

    Tips: Ring och fråga just din HD-verkstad, välja annars en lite mindre firma.....


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  5. #5
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Hallå! H-D Sverige säger 160mil vilket är 1000miles som fabriken säger.Vad säger FABRIKEN om man kör 1100 miles tex? Går grejerna sönder bara för det? Knappast. Det är nog H-D Sverige som vill ha ryggen fri i alla lägen!!!!
    There are no problemsonly solutions

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av admin Visa inlägg
    Det är jättenoga tydligen enligt H-D (tramsigt om du frågar mig). Fick nästan utskällning av en H-D firma i Sverige att jag var sen på milen (+20)!?? De var tvungna att "skriva ner" det i papprena. Inte en gång till, typ fick man höra.

    På Japshojar fick man alltid höra,"-jaja, inte så noga, hellre lite mer mil än mindre"

    Tips: Ring och fråga just din HD-verkstad, välja annars en lite mindre firma.....
    ok... för min del kommer det att handla om +5 mil... känns som att den kommer överleva. tänkte mest om det var "totalt förbud, alla garantier slutar gälla"-NEJ! på den... men enligt vad jag sett här så känns det ok med mina +5 mil

  7. #7

  8. #8
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Jag menar att om H-D Sverige menar att grejerna inte håller tex 200 km över första servicen så har vi köpt nåt skitSkrevkanske fel för det är ju FABRIKEN SOM BESTÄMMER.Det är ju klart att grejerna håller men är dom känsligare än gamla produkter? Skulle ju tro att utvecklingen gör saker bättre. Dessutom är det ju 4 års FABRIKSGARANTI på motor och transmission nu för tiden.
    Senast redigerat av xbones den 2011-06-12 klockan 20:01.
    There are no problemsonly solutions

  9. #9
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Hallå! Är det Någon som vet första servicen på EVO? Undrar bara om grejerna var bättre förr? Vilket dom antagligen var
    There are no problemsonly solutions

  10. #10
    + 10 mil på var inget problem enligt "min" handlare

  11. #11
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Vad ska man göra om man är på långtur tex och mätaren rullar till 160mil? Ska man då ringa bärgare o få hojen körd till närmaste auktoriserad verkstad???
    There are no problemsonly solutions

  12. #12
    Citat Ursprungligen postat av xbones Visa inlägg
    Vad ska man göra om man är på långtur tex och mätaren rullar till 160mil? Ska man då ringa bärgare o få hojen körd till närmaste auktoriserad verkstad???
    Japp, precis så!


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  13. #13
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Ja eller hur Admin? Du är ju med!
    There are no problemsonly solutions

  14. #14
    Jag har en sporre 08a den har inte fått sin 160mila o den rullar i på 1300mil nu o den går jävligt bra ändåDet där med garantin skiter jag i jag bytte till luft o buller o vasare camar direkt så då brann garantin ändåByta olja o filter kan jag själv o vill inte pynta tusen lappar för detKlart man tog det lite lungt första 100milen men nu körs den som en sporre ska full trissa

  15. #15
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Ok Det är bra att du klarar av det du säger men det gör jag också. Men har man köpt nåt nytt för 200tusen så skiter man inte i allt Vad är filmguru för något?
    Senast redigerat av xbones den 2011-06-12 klockan 21:30.
    There are no problemsonly solutions

  16. #16
    Citat Ursprungligen postat av xbones Visa inlägg
    Jag menar att om H-D Sverige menar att grejerna inte håller tex 200 km över första servicen så har vi köpt nåt skitSkrevkanske fel för det är ju FABRIKEN SOM BESTÄMMER.Det är ju klart att grejerna håller men är dom känsligare än gamla produkter? Skulle ju tro att utvecklingen gör saker bättre. Dessutom är det ju 4 års FABRIKSGARANTI på motor och transmission nu för tiden.
    WTF?! 4 år? När jag var upp på HD-Sverige i Täby för att få intyg för omtypning såg jag i deras system att min garanti gäller till i september i år. Jag har en 2010a som togs i bruk i september 2009, dvs 2 år fabriksgaranti... Har jag eller du missat nåt totalt?

  17. #17
    Citat Ursprungligen postat av islandstyle Visa inlägg
    WTF?! 4 år? När jag var upp på HD-Sverige i Täby för att få intyg för omtypning såg jag i deras system att min garanti gäller till i september i år. Jag har en 2010a som togs i bruk i september 2009, dvs 2 år fabriksgaranti... Har jag eller du missat nåt totalt?
    Har för mig att det är längre garanti på 09 och äldre än vad det är på de nya hojarna. Jag köpte en 09a, o då sa försäljaren att jag fick bättre garanti än om jag hade köpt en nyare.

  18. #18
    Citat Ursprungligen postat av foxtrotdelta Visa inlägg
    Har för mig att det är längre garanti på 09 och äldre än vad det är på de nya hojarna. Jag köpte en 09a, o då sa försäljaren att jag fick bättre garanti än om jag hade köpt en nyare.
    Ja, det verkar som det är så.
    Efter lite telefonsamtal så är det årsmodell 08-09 som HD-Sverige förlänger fabriksgarantin med 2 år. Totalt 4 år på motor och växellåda med andra ord.

    Lite konstigt i mitt fall. Har köpt en 2010 som garantibesiktigades 2009-10-01 (demohoj). Köpte den i mars 2011, har kört sen i maj (ställde på den då). Garantin går ut 2011-10-01. Känns faktiskt ganska konstigt. De borde ju ha någon form av "demo"-garanti eller liknande så att jag som konsument får garanti åtminstone 12 eller 24 månader efter mitt köp.

  19. #19
    Citat Ursprungligen postat av xbones Visa inlägg
    Ok Det är bra att du klarar av det du säger men det gör jag också. Men har man köpt nåt nytt för 200tusen så skiter man inte i allt Vad är filmguru för något?
    Utmärkelsen "Filmguru" har Robbbull fått efter rekordmånga inlägg innehållande filmer på forumet


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  20. #20
    Citat Ursprungligen postat av islandstyle Visa inlägg
    Ja, det verkar som det är så.
    Efter lite telefonsamtal så är det årsmodell 08-09 som HD-Sverige förlänger fabriksgarantin med 2 år. Totalt 4 år på motor och växellåda med andra ord.

    Lite konstigt i mitt fall. Har köpt en 2010 som garantibesiktigades 2009-10-01 (demohoj). Köpte den i mars 2011, har kört sen i maj (ställde på den då). Garantin går ut 2011-10-01. Känns faktiskt ganska konstigt. De borde ju ha någon form av "demo"-garanti eller liknande så att jag som konsument får garanti åtminstone 12 eller 24 månader efter mitt köp.
    Garantin börjar gälla from den dag den reggas i trafik, dvs gjorde dom det 2009 med demohojen så är det ifrån den dagen det gäller.

    Jag lämnade precis in min för första servicen och då sa dom att 180 mil var ok, började det närma sig 200 så rynkade dom på näsan. Det handlar som sagt om att HD skall ha ryggen fri om det skulle skita sig..

Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande ämnen

  1. Service - Görs själv eller av verkstad!
    Av admin i forum Omröstningstrådar
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2011-08-29, 18:08

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •