Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 38 av 38

Ämne: Krockat idag. Opii.

  1. #21
    V.I.B
    Reg.datum
    May 2013
    Ort
    Mariestad
    Inlägg
    108
    Tackad: 1

    Håller med övriga om att han som körde på bakifrån får ta det på sin försäkring.
    Hade det varit jag som tabbat mig och kört in i framförvarande på sättet du beskriver hade jag nog tagit upp det på en gång att min försäkring får pröjsa, mest för att det är rätt sak att göra men även för att övriga inblandade ska slippa fundera över hur fan det ska hanteras..

    Skönt att det inte blev några allvarliga personskador iaf

  2. #22
    V.I.B Contributor
    Casphers avatar
    Reg.datum
    Sep 2013
    Ort
    Södra Dalsland
    Inlägg
    606
    Tackad: 60

    Citat Ursprungligen postat av NevYn Visa inlägg
    Håller med övriga om att han som körde på bakifrån får ta det på sin försäkring.
    Hade det varit jag som tabbat mig och kört in i framförvarande på sättet du beskriver hade jag nog tagit upp det på en gång att min försäkring får pröjsa, mest för att det är rätt sak att göra men även för att övriga inblandade ska slippa fundera över hur fan det ska hanteras..

    Skönt att det inte blev några allvarliga personskador iaf
    Haha, så kom den synpunkten också, man tackar. Och jag blir gladare och gladare.
    För det var nog det jag var allra mest förbannad på, det att han inte sa ett ljud om ansvarsbiten.
    Inte en ursäkt ens. Det verkade som om han ville få det att rinna ut i sanden på nåt vis.
    Ok, jag var väl lite sjåpig som inte tog tag i det direkt, men nu blir det fullt ut en försäkringsgrej.

  3. #23
    Citat Ursprungligen postat av Caspher Visa inlägg
    Haha, så kom den synpunkten också, man tackar. Och jag blir gladare och gladare.
    För det var nog det jag var allra mest förbannad på, det att han inte sa ett ljud om ansvarsbiten.
    Inte en ursäkt ens. Det verkade som om han ville få det att rinna ut i sanden på nåt vis.
    Ok, jag var väl lite sjåpig som inte tog tag i det direkt, men nu blir det fullt ut en försäkringsgrej.
    Skulle skämmas ögonen ur mig om jag hade vart han som körde in i er. Visst en olycka kan lätt hända alla så det är väl inget med det, men om jag hade varit han så hade jag ringt mitt försäkringsbolag på direkten för att så snabbt som möjligt få saken ur världen så man kan gå vidare och förhoppningsvis slippa att bli ovänner över saken.
    Säker på att killen kör försäkrad eller har A behörighet eftersom han inte ens sa ett ord om att han skulle ta det på sig?

    Eller var han bara jävligt chockad kanske?

  4. #24
    V.I.B Contributor
    Casphers avatar
    Reg.datum
    Sep 2013
    Ort
    Södra Dalsland
    Inlägg
    606
    Tackad: 60

    Ja du Sedition, där sa du nåt. Tänk om han inte har nån försäkring. Ve och fasa!
    Jag känner inte killen alls. Men det slutar på nåt sätt i alla fall med att han får pröjsa.

  5. #25
    V.I.B Contributor Bikebandits avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 125
    Tackad: 4

    Bra att läsa att du inte fick några allvarliga skador .. håller med de andra, killen borde ha erbjudit att ta på sig skulden direkt !

  6. #26
    Du ska inte göra ett skit in med hojen till verkstaden så får han som orsaka olyckan ta skiten.....

  7. #27
    V.I.B Contributor
    Casphers avatar
    Reg.datum
    Sep 2013
    Ort
    Södra Dalsland
    Inlägg
    606
    Tackad: 60

    Citat Ursprungligen postat av Sedition Visa inlägg
    Klart du ska ringa försäkringsbolaget.
    Det är ju inte du som har kört på någon så varför ska då du behöva stå hemma och rikta dina delar på hojen så du ska kunna köra. Nä du ska ju givetvis få nya fräscha grejer till din nya fräscha hoj som du ska åka länge till på

    Berätta gärna hur det har gått sen när du har pratat med dom.
    Rock´n Roll! Läget just nu:
    Idag ringde Bike i Trollhättan och sa att listan med defekta delar blev godkänt av försäkringsbolaget. Om de hittat mer skador än jag gjorde glömde jag fråga.
    Häromdan fick jag även veta att jag inte har skuld i händelsen.
    Det sistnämnda förvånar väl kanske inte - det var ju ganska klockrent påkörarens skuld, men man kan ju aldrig veta säkert.

  8. #28
    Citat Ursprungligen postat av Caspher Visa inlägg
    Rock´n Roll! Läget just nu:
    Idag ringde Bike i Trollhättan och sa att listan med defekta delar blev godkänt av försäkringsbolaget. Om de hittat mer skador än jag gjorde glömde jag fråga.
    Häromdan fick jag även veta att jag inte har skuld i händelsen.
    Det sistnämnda förvånar väl kanske inte - det var ju ganska klockrent påkörarens skuld, men man kan ju aldrig veta säkert.
    Skönt att höra att allt löser sig då och bra att det inte gick så långt så att det slutade med att du själv skulle laga den

    Hört något från killen som körde på dig då? Tänkte på om han kom till sans och också tyckte att han skulle ta det hela på sin försäkring.

  9. #29
    V.I.B Contributor
    Casphers avatar
    Reg.datum
    Sep 2013
    Ort
    Södra Dalsland
    Inlägg
    606
    Tackad: 60

    Ja, det känns bra.
    Nej, killen som körde på oss kom inte alls till sans, så det blev tvist.
    Men att som han gjorde, hävda att han hade en massa koll på mötande trafik och grus på vägen, håller ju knappast.
    Missar man två hojar som står stilla framför sej så räcker ju inte det.
    Ändå menade han i skaderapporten att det var mitt fel.
    Man ska kanske inte hålla på att stanna och ha sej!

  10. #30
    Citat Ursprungligen postat av Caspher Visa inlägg
    Ja, det känns bra.
    Nej, killen som körde på oss kom inte alls till sans, så det blev tvist.
    Men att som han gjorde, hävda att han hade en massa koll på mötande trafik och grus på vägen, håller ju knappast.
    Missar man två hojar som står stilla framför sej så räcker ju inte det.
    Ändå menade han i skaderapporten att det var mitt fel.
    Man ska kanske inte hålla på att stanna och ha sej!
    Men "suck" vilket jävla stolpskott.
    Att kunna erkänna sina fel och brister verkar vara jävligt komplicerat för vissa
    Sista gången du åker i samma sällskap som honom då kan jag tänka mig

  11. #31
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Grattis till att slippa processa... Men jag tycker att den där killen, som orsakade allt verkar vara en j-a ...
    Är man vuxen nog att grensla en hoj, så får man ta sitt ansvar med om man orsakar olyckor och/eller tillbud.
    Visst tusan skall man kunna stanna, speciellt i en korsning.


    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

  12. #32
    V.I.B Contributor
    Casphers avatar
    Reg.datum
    Sep 2013
    Ort
    Södra Dalsland
    Inlägg
    606
    Tackad: 60

    Citat Ursprungligen postat av Sedition Visa inlägg
    Men "suck" vilket jävla stolpskott.
    Att kunna erkänna sina fel och brister verkar vara jävligt komplicerat för vissa
    Sista gången du åker i samma sällskap som honom då kan jag tänka mig
    Ja, var så säker! Honom vill jag helst slippa helt och hållet.

  13. #33
    V.I.B Contributor
    Casphers avatar
    Reg.datum
    Sep 2013
    Ort
    Södra Dalsland
    Inlägg
    606
    Tackad: 60

    Citat Ursprungligen postat av Sanniz Visa inlägg
    Grattis till att slippa processa... Men jag tycker att den där killen, som orsakade allt verkar vara en j-a ...
    Är man vuxen nog att grensla en hoj, så får man ta sitt ansvar med om man orsakar olyckor och/eller tillbud.
    Visst tusan skall man kunna stanna, speciellt i en korsning.
    Tackar! Ja, det kan man lugnt säga. Bra mycket behagligare att bara se på när ärendet går av sej själv.
    Och visst, en sån kork! Vet inte hur han tänker. Skiter i det iofs nu, för jag ska garanterat aldrig mer vara i närheten av honom så han kan sitta och fundera bäst han vill.
    Senast redigerat av Caspher den 2013-10-09 klockan 02:31.

  14. #34
    V.I.B Contributor
    cybercounts avatar
    Reg.datum
    Aug 2011
    Ort
    UPPSALA
    Inlägg
    553
    Tackad: 0

    Klart den som orsakat det ska stå för det, ingen diskussion, det skulle han själv ha föreslagit direkt.
    A.K.A Masen

  15. #35
    V.I.B Contributor
    Casphers avatar
    Reg.datum
    Sep 2013
    Ort
    Södra Dalsland
    Inlägg
    606
    Tackad: 60

    Citat Ursprungligen postat av cybercount Visa inlägg
    Klart den som orsakat det ska stå för det, ingen diskussion, det skulle han själv ha föreslagit direkt.
    Ja helt klart. Och jag borde inte vara en sån mes som inte tog tag i det på plats, med skaderapport och allt.
    En i gänget som var med och är en god vän till mej, är kompis med den där påkörarn.
    Jag hamnade väl i nåt slags lojalitetstänk tror jag. Som ju var fel.
    Det var därför jag frågade runt om synpunkter och det har jag ju definitivt fått!
    Enhälligt rungande åsikter med rungande klang; "det är inte ditt fel!"
    Och det tackar jag för!

  16. #36
    V.I.B Contributor
    Casphers avatar
    Reg.datum
    Sep 2013
    Ort
    Södra Dalsland
    Inlägg
    606
    Tackad: 60

    Lite gammal tråd, men jag måste bara säga att allt är klart nu och en del följde ju tråden.
    Hojen hemma igen med diverse nytt på.
    Slutnota= 18187:- blev notan för försäkringsbolaget. 0:- för mej och mitt försäkringsbolag.

  17. #37
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Bättre sent än aldrig.

    Nu får du hålla dej borta från sådana där klåpare nästa säsong.


    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

  18. #38
    Skönt att det löste sig så bra och att du slapp ta den notan

Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12

Liknande ämnen

  1. Idag..
    Av Viljar i forum Off Topic
    Svar: 5927
    Senaste inlägg: 2021-08-27, 09:36
  2. Idag ...
    Av Banditen01 i forum Off Topic
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-08-17, 13:41
  3. Vad står 1% för idag. Egentligen?
    Av Niko i forum Off Topic
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2013-02-12, 16:55
  4. E4 idag.
    Av xbones i forum Off Topic
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-06-26, 09:17
  5. Bus med batten idag
    Av ViLa i forum Region Västra Götaland
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-10-03, 02:04

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •