Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Framdrev.

  1. #1

    Framdrev.

    Börjar bli dags att byta kedjedrev på Electran...... har aldrig demonterat framdrev tidigare på Harley..... Måste man riva hela skiten eller kommer man åt
    att göra det smidigt utan att riva "hela" motorn??

  2. #2
    Du måste riva hela transmissionssidan. Men det är ju inte så mycket jobb i och för sig.
    D.F.W.T.B

  3. #3
    Årsmodell? Jo, det är en hel del jobb. Tycker i alla fall jag.

  4. #4
    På en -91 Electra e d inte så farligt. "Kedjedrev"? Är det konverterat från belt? På en så gammal hoj skulle jag ju kolla/ byta växelpinnen på lådan när jag ändå är där. Kolla åxå stora p-boxen,quad-sealen och distansen i lådan innanför drevet. Koll/ byte p-box i innertransen. Byt ABSOLUT O-ringen mellan motorblock och innertrans.

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av Onatop Visa inlägg
    På en -91 Electra e d inte så farligt. "Kedjedrev"? Är det konverterat från belt? På en så gammal hoj skulle jag ju kolla/ byta växelpinnen på lådan när jag ändå är där. Kolla åxå stora p-boxen,quad-sealen och distansen i lådan innanför drevet. Koll/ byte p-box i innertransen. Byt ABSOLUT O-ringen mellan motorblock och innertrans.
    Växelpinnen på lådan, vad är det?

  6. #6
    Stroker, den"pinne" som sitter på axeln som går in i lådan och är ansluten till växellänkaget. Den är gjord i aluminium och sitter på en splinsad stålaxel. Den glappar upp sig med tiden vilket ger sladdrigt och skramligt växellänkage. En ny kostar ca 330 på P-B

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •