Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Sportster 1200 startar klockrent med dör när den blir varm! (nybörjare)

  1. #1

    Lightbulb Sportster 1200 startar klockrent med dör när den blir varm! (nybörjare)

    Har en sportster 1200 93a som har börjat krångla. Den startar utan problem, men efter 4-5min när den börjar bli varm så börjar den spotta och helt plötsligt dör. väntar man 2-3 min så startar den igen men dör då ännu tidigare eftersom att den redan är varm. Tändstiften är svarta och sotiga. Har försökt att ställa förgasaren i olika lägen. men resulterar hela tiden i svarta stift. Någon som kan tänka sig vad det är för fel?

    Tack på förhand!

  2. #2
    Hej
    Har samma fel (dock går den längre, ca 15-30 minuter) , den börjar misstända när den blir varm och dör ibland helt.
    Ingen gnista förrän den kallnar.
    Har sökt i olika forum och det verkar som det kan vara tändmodulen.
    Min tändmodul sitter innanför en kåpa längst fram på höger sida av motorn (den står "5 SPEED" på den och den är nitad fast)
    Din sitter förmodligen innanför den trekantiga luckan under sadeln på vänster sida av hojen.
    Testa att starta hojen, värma med en hårtork eller liknande så borde den dö tidigare om det är ett "värmefel" på den.
    Söker samtidigt i detta inlägg efter en tändmodul till min Sportster 883-1998.
    Någon som har en sådan fär gärna skicka ett meddelande eller ringa
    Janne- 0709 177927

  3. #3
    Mercakombi
    Guest
    kimedvinsson, har du kollat flottörnivån, och att flottören och flottörnålen är tät och hel?

    woody068, ditt fel kan även bero på en trasig tändspole.

    Om den är svårstartad direkt efter att den dött, när motorn blivit varm, så kan man prova att
    spruta på kylspray exempelvis på tändspolen först. Sedan provstarta. Startar den då direkt så
    är det troligtvis tändspolen som är kass. Om motorn inte startar så är det kylspray på tänd-
    modulen som gäller. Självklart bör locket från "konen" vara borta då, innan färd.

Liknande ämnen

  1. Sportster bludrar och sen dör när den blir varm.
    Av Chrissall i forum Motor, Luft, Buller ,Ventiler, Kammar, Förgasare
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-07-10, 19:37
  2. Kunnig om ICM? Amatörbyggd sportster. Startar och dör lika fort...
    Av weberg i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-06-19, 22:24
  3. går tills den blir varm sen död nån med nån idee???????
    Av Varg i forum El, Tändning, ECM, EFI, Tuner
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2013-06-06, 18:25
  4. Köpråd till en nybörjare
    Av Kajen i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 60
    Senaste inlägg: 2012-07-31, 15:00
  5. Nybörjare på Harley, gammal på hoj.
    Av stephand i forum Ny på harleyforum.se?
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-11-13, 11:25

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •