Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 53

Ämne: Våga vägra FB läste jag ngn gång ....

  1. #1

    Våga vägra FB läste jag ngn gång ....

    får kalla kårar av alla FB länkar som hänvisas till, SBW dog ut pga. facebook och nu ser man en tendens även här. Jag har inte FB har haft men tappa totalt intresset av att läsa hur duktiga människor tycker dem är när de lagat mat eller delat vardagen med sin respektive eller sina barn. Klicka nyss på ett foruminlägg om att köra en sväng, vad fann jag en facebook länk.

    Livet är fritt förutom allt som staten vill lägga sig i men forumet info kan väl vara på forumet o inte hos 3:e part

  2. Följande användare tackar Banditen01 för detta inlägg:

    Y62 (2015-12-06)

  3. #2
    V.I.B Contributor Bikebandits avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 125
    Tackad: 4

    Håller med dig fullständigt...Allt som rör Forumet eller gruppen inom Forumet diskuterar jag här och inte på FB...Det blir ju då ytterligare en särskild grupp "inom" gruppen där inte alla "är med" eftersom alla inte har/vill ha FB.

  4. #3
    Stängde ner mitt FB konto för en längre tid sen också av den enkla anledningen att jag tröttnade på alla idioter som använder skiten till att berätta om hur bra och fina liv dom har. Sen så tyckte jag det tog på tok för mycket tid av mitt liv att hänga där

  5. #4
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    Som hoj intresserad är facebook en outtömlig källa till bilder på hojar och coola byggare runt om på hela jordklotet.
    Tycker det är riktigt grymt och vill inte vara utan detta.
    Själv har jag två sidor, en om min hoj och verkstad https://www.facebook.com/pages/Deep-...11216548967190 en mer privat, och om vänner skriver snyft historier där eller skryter om sina liv går det ju ta bort dom men det har inte hänt ännu och blir till vad man gör det till.
    Facebook är bra.

    Även detta forum finns ju FB
    https://www.facebook.com/harleyforum.se?fref=ts
    Senast redigerat av Lasse.S den 2013-09-04 klockan 08:43.
    Kör Sportster som är på 1440 cc vid 1 bar och 2880 cc vid 2 bar
    http://www.facebook.com/pages/Deep-v...11216548967190

  6. #5
    Facebook kommer aldrig att döda riktiga forum. Som Lasse säger och jag håller med, enormt mycket hojbilder/byggen (om man är med i rätt grupper) som postas där. Dock har FB en stor nackdel, har man sett en grej för tre dagar sedan, är det i princip omöjligt att hitta det igen. Saker bara rinner ut i cyberrymden där inne.

    Forum lagrar allt i en databas och man kan plocka fram äldre inlägg och dra igång dessa igen.

    Vad gäller SBW vill jag minnas att det var stängt för gemene man, samt att det var mycket chat och dösnack där inne vilket platsar bättre på FaceBook, ett klotterplank för vuxna


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  7. #6
    Jag håller med om att facebook är en skrytsida eller vad man nu vill kalla det. Det är mestadels en samling av hemmavarande mammor som skriver om deras hus sysslor, tvätt, mat och bilder på barn med mat i hela ansiktet, katter, hundar, naglar... Ja listan kan antagligen göras lång. Själv använder jag facebook för att kolla olika grupper om tokiga och vilda och sanslösa hoj och bilprojekt. Att SBW dog ut tror jag personligen har göra mycket med återväxten. Förstår grejen med fadder för slippa troll etc, men det tar ju så småningom död på hela grejen varför man kör och bygger motorcykel. HP var ett annat bra forum som dog, och inte har det göra med facebook iaf, utan snarare brist på tid från admin vilket gjorde att forumet låg nere stundtals och blev offer för hackare.
    Senast redigerat av Adrenaline den 2013-09-04 klockan 12:45.
    Trägen vinner!

  8. #7
    Har full respekt för er som gillar FB men ett foruminlägg med en rubrik o sedan en facebook länk i texten blir ju väldigt intetsägande för oss andra utan FB

  9. #8
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Själv avstår jag FB totalt...
    Tycker det är synd att så mycket hänvisas dit med (lite som man försöker tvinga folk in i fållan).
    När det kommer till mc relaterat på nätet, så är jag medlem här inne samt på SBW.
    SBW faller nog egentligen mest på att folk är så förbaskat slöa på att logga in regelbundet. Plus att
    det säkerligen inte finns funktioner tillräckligt för "FB eliten"...

    Hoppas personligen att HF överlever FB...

    Men länkar till FB tycker jag påvisar brist av respekt för detta forum. Bättre om folk länkar till sådant, som
    alla kan nå i så fall utan medlemskap.


    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

  10. #9
    V.I.B
    Reg.datum
    Jun 2011
    Inlägg
    1 129
    Tackad: 11
    Citat Ursprungligen postat av Sanniz Visa inlägg
    Men länkar till FB tycker jag påvisar brist av respekt för detta forum. Bättre om folk länkar till sådant, som
    alla kan nå i så fall utan medlemskap.
    Jag tycker heller inte man ska blanda i FB eller liknande här utan det är detta forumet som gäller.Har inte FB och
    är inte sugen på att skaffa det heller.

  11. #10
    V.I.B TCKalles avatar
    Reg.datum
    Apr 2011
    Ort
    Saltsjö-Boo, Nacka
    Inlägg
    687
    Tackad: 29

    Gillar Lasses Facebooksida. SBW har jag aldrig kollat då jag är rätt trött på allt "bikerdravel" och kan instämma i att det går att leva utan facebook.
    Portalen var bra innan det böjde gnällas och det kom en massa glada tillrop som "köp en shovel" när någon hade något problem. HF har hittills i stort varit befriat från sån töntigheter och många försöker ge vettiga svar och i mitt tycke gör det en bra sida.

  12. #11
    V.I.B Fonves avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Vadstena
    Inlägg
    683
    Tackad: 6

    admin satte ord på mina tankar exakt.

    Facebook är kanon!
    SB 2008. Min egen "flamma"!

  13. #12
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    Jag ser inte facebook som någon konkurrent till forumet, Fb är ju en nyhetskälla, exempelvis följer jag två st som kört på Bonneville nu och flera byggare o grupper runt om på jordklotet.
    Man behöver ju inte heller ha några personliga vänner utan enbart prenumerera på olika biker grupper. Känns som att dom som klagar inte har en aning om vad FB är och hur man kan använda det.
    Kör Sportster som är på 1440 cc vid 1 bar och 2880 cc vid 2 bar
    http://www.facebook.com/pages/Deep-v...11216548967190

  14. #13
    Jag är så glad att fb finns . Har fått kontakten med gamla vänner som jag tappat under åren.
    Om man ej vill se flöden som naglar . Ungar och dylikt så finns en enkel inställning där man väljer själv vad man vill se.
    Och det bästa av allt är att det ej är ett tvång att gå med.
    Varje forum har sin innebörd . Här är det harleysar som gäller ej middags mat eller dylikt.

  15. #14
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Citat Ursprungligen postat av Lasse.S Visa inlägg
    Jag ser inte facebook som någon konkurrent till forumet, Fb är ju en nyhetskälla, exempelvis följer jag två st som kört på Bonneville nu och flera byggare o grupper runt om på jordklotet.
    Man behöver ju inte heller ha några personliga vänner utan enbart prenumerera på olika biker grupper. Känns som att dom som klagar inte har en aning om vad FB är och hur man kan använda det.
    Jodå... Det vet nog flertalet trots allt. Samtidigt som man kanske inte heller vill anamma allt FB medför (eller för den delen tar över").
    FB får folk ha, men man kan väl åtminstone se till att man inte försöker "tvinga folk in till FB"...
    Inte är det väl så svårt att t ex ge länkar, som inte ligger på FB enbart???
    Lika illa med myndigheter, som på sin egna sida hänvisar till deras på FB.

    FB kan vara en konkurrent, när det tar över. Men så länge folk ids syssla med forumet också, då är det inga problem.
    Men tyvärr ser man även på jobbet just vad FB gör med folk... Inte alltid till godo, om man skall uttrycka sig så.

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av BambiGBG Visa inlägg
    Jag är så glad att fb finns . Har fått kontakten med gamla vänner som jag tappat under åren.
    Om man ej vill se flöden som naglar . Ungar och dylikt så finns en enkel inställning där man väljer själv vad man vill se.
    Och det bästa av allt är att det ej är ett tvång att gå med.
    Varje forum har sin innebörd . Här är det harleysar som gäller ej middags mat eller dylikt.
    Nej, det är inget tvång. Kanske därför det finns de som väljer medvetet att stå utanför med.
    Kompisar kan man få kontakt på andra sätt med.
    Eller som jag resonerar... Om jag inte tar kontakt med en människa på flera år, varför skulle jag då vilja
    göra det på exempelvis FB? Måste ju finnas mer än en anledning till att man släppt kontakten tidigare och inte
    ens försökt hitta varandra senare (utan FB).

    Och visst kan vi snacka annat här inne med... Är det inte det vi har denna del av forumet till (d.v.s. off topic delen av forumet)?
    Här vimlar det ju av trådar från humor, musiktips till amazoner... Mig veterligen inte alltid med tydlig tråd mot just Harley´s...


    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

  16. #15
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    Citat Ursprungligen postat av Sanniz Visa inlägg
    Jodå... Det vet nog flertalet trots allt. Samtidigt som man kanske inte heller vill anamma allt FB medför (eller för den delen tar över").
    FB får folk ha, men man kan väl åtminstone se till att man inte försöker "tvinga folk in till FB"...
    Inte är det väl så svårt att t ex ge länkar, som inte ligger på FB enbart???
    Lika illa med myndigheter, som på sin egna sida hänvisar till deras på FB.

    FB kan vara en konkurrent, när det tar över. Men så länge folk ids syssla med forumet också, då är det inga problem.
    Men tyvärr ser man även på jobbet just vad FB gör med folk... Inte alltid till godo, om man skall uttrycka sig så.

    - - - Uppdaterad - - -



    Nej, det är inget tvång. Kanske därför det finns de som väljer medvetet att stå utanför med.
    Kompisar kan man få kontakt på andra sätt med.
    Eller som jag resonerar... Om jag inte tar kontakt med en människa på flera år, varför skulle jag då vilja
    göra det på exempelvis FB? Måste ju finnas mer än en anledning till att man släppt kontakten tidigare och inte
    ens försökt hitta varandra senare (utan FB).

    Och visst kan vi snacka annat här inne med... Är det inte det vi har denna del av forumet till (d.v.s. off topic delen av forumet)?
    Här vimlar det ju av trådar från humor, musiktips till amazoner... Mig veterligen inte alltid med tydlig tråd mot just Harley´s...
    Jag kommer ihåg när internet kom och dom hänvisade www länkar på tv mm....och man blev tvungen att fixa en mail adress..va fasen är det för fel på brev
    Kör Sportster som är på 1440 cc vid 1 bar och 2880 cc vid 2 bar
    http://www.facebook.com/pages/Deep-v...11216548967190

  17. #16
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Citat Ursprungligen postat av Lasse.S Visa inlägg
    Jag kommer ihåg när internet kom och dom hänvisade www länkar på tv mm....och man blev tvungen att fixa en mail adress..va fasen är det för fel på brev
    "Vanliga" brev är trevliga, OM det inte är räkningar. *s*
    Föredrar faktiskt hederliga vykort som hälsningar med... Men få nyttjar dessa numera.


    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

  18. #17
    Jag klagade inte på FB jag önskade att forum info är på forumet o inte länkat till FB jag har varit FB medlem i många år icq o msn för 15 år sen men om det står Körning i XX landskap som ämne o sen när man öpnnar ämnet så är det en FB länk vad för nytta har jag som forummedlem av den infon, ingen alls. Sen att man kan söka annan info på FB javisst men det är ju ett aktivt val utanför Harleyforum. Jag är fortfarande en väldigt passiv SBW medlem men att länka till SBW gör ju inte mkt nytta för den som inte är medlem där !?
    Senast redigerat av Banditen01 den 2013-09-04 klockan 23:07.

  19. #18
    Nu har jag inte sett det aktuella inlägget (visa mig gärna detta) men tror inte personen i fråga länkat dit med en dålig avsikt. Sen får man inte glömma att många faktiskt har hittat TILL forumet tack vare Facebook!


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  20. #19
    V.I.B Fonves avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Vadstena
    Inlägg
    683
    Tackad: 6

    Med risk för att sväva lite offtopic....

    När datorn kom var folk kritiska. Likt förbaskat sitter dom flesta vid datorer idag. När internet började ta fart fanns det gott om tvivlare och folk som minsann inte skulle ta till sig det. Det var ju bara en fluga...
    För att inte tala om den skepticism som fanns mot epost, betala räkningar över nätet, nätshopping mm.
    Det kommer alltid finnas folk som ska hålla fast vid det som känns tryggt, det gamla, det beprövade.
    Egentligen inget fel i det, man gör sina val, men för mig är det en självklarhet att ta del av tekniken, att hänga med i utvecklingen.

    Facebook är grymt bra, om man tar sig tiden att sätta sig in i det och använda det på rätt sätt.
    Att det skulle slå ut ett forum som detta tror jag är nonsens. dom kan definitivt leva sida vid sida.
    SB 2008. Min egen "flamma"!

  21. #20
    Admin, handlar ju inte den enskilda posten detta, utan rent allmänt.

    Fonze vet inte vart du befinner på teknikstegen men jag anser nog mig själv ligga väldigt långt fram där men det har faktiskt väldigt lite med FB att göra.

Sidan 1 av 3 123 SistaSista

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •