Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 32 av 32

Ämne: Choppa hoj

  1. #21


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  2. #22
    Citat Ursprungligen postat av admin Visa inlägg
    Men låt säga att du vill bygga på en Dyna. Är du ute efter att steloperera den befintliga ramen eller skaffa en eftermarknads stelbensram?
    Jag har nämligen (förr) letat med ljus och lykta efter just en stelbensram för TC A, Dyna utan nån större framgång.
    Det är väl bara att göra en sådan eller låta Hogtech/Calle/UCC eller annan göra den?
    Att steloperera går ju men då måste ramen vara tillräckligt snygg, inga fula fyrkantrör under tanken eller fula styrhuvuden.

    - - - Uppdaterad - - -

    Tack, bra idéer. Den röda ser ju bra ut förutom att den behöver 52 graders rake och en riktig gaffel!
    Är det ett Softail eller Dyna -drivpaket (lådan)

  3. #23
    [QUOTE=
    Hojjen ovan har nog varit en Deuce om man kollar bakhjulet och nederbenen. Men det är ju ingen chopper och jag undrar om de gaffarna går att ha 20" över? Men vad är det för grunka i struten?
    QUOTE]

    Är grunkan i struten en Cam Position Sensor som tydligen fanns de första åren på TC?

  4. #24
    Citat Ursprungligen postat av stroker49 Visa inlägg
    Det är väl bara att göra en sådan eller låta Hogtech/Calle/UCC eller annan göra den?
    Att steloperera går ju men då måste ramen vara tillräckligt snygg, inga fula fyrkantrör under tanken eller fula styrhuvuden.

    - - - Uppdaterad - - -



    Tack, bra idéer. Den röda ser ju bra ut förutom att den behöver 52 graders rake och en riktig gaffel!
    Är det ett Softail eller Dyna -drivpaket (lådan)
    Jag har haft en dyna street bob och motor/lådan ser exakt ut som den på bilden.


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  5. #25
    Citat Ursprungligen postat av stroker49 Visa inlägg
    Hojjen ovan har nog varit en Deuce om man kollar bakhjulet och nederbenen. Men det är ju ingen chopper och jag undrar om de gaffarna går att ha 20" över? Men vad är det för grunka i struten?

    Är grunkan i struten en Cam Position Sensor som tydligen fanns de första åren på TC?
    Deuce har väl discfälg eller.. Jaja, kvittar ju.den saknar nog insprutingen, en del i usa sätter vanlig förgasare på de nyare twincammarna. Den är nog inte klar.


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  6. #26
    Gjorde en översnabb "fulchop" med lite rejk och lång gaffel. Kisar man och är lite halvbirad får man en liten bild om hur det kan se ut.



    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  7. #27
    Så, ja. Mycket bättre. Jag är lång så ge mig 3-3 1/2" stretch också!
    Det var nog den andra första röda jag menade när jag nämde Deuce och nederben och bakhjul.

  8. #28
    Stroker. : Jag har kran på en flång ny HD TC B låda. Alufinish 9500:- Nåt för dig? Admin: Står och tittar på en Dynaram,, Hur i helvete man skulle kunna få till en stelkonvertering spm funkar ocv liknar nåt är en gåta för mig...Finns en Arapaho- hoj. stelben m Dynapaket. låg tajt och snygg. Tror ACE- Kenta byggde ramen

  9. #29
    Citat Ursprungligen postat av Onatop Visa inlägg
    Stroker. : Jag har kran på en flång ny HD TC B låda. Alufinish 9500:- Nåt för dig? Admin: Står och tittar på en Dynaram,, Hur i helvete man skulle kunna få till en stelkonvertering spm funkar ocv liknar nåt är en gåta för mig...Finns en Arapaho- hoj. stelben m Dynapaket. låg tajt och snygg. Tror ACE- Kenta byggde ramen
    Nä, inte nu. Skall jag göra något så skall jag köpa komplett hoj och slakta. Men då bör jag sälja min nuvarande chopper först. Jag kan ju inte ha tre HD!

  10. #30
    Ja, det bästa vore att slakta en Dyna Wide Glide. Dyna Fat Bob och Dyna Street Bob har ju någon överfet framgaffel, vad är detta för påhitt (ganska snygg faktisk)? Vad har den för diameter? Finns det riktiga gaffelben att köpa till dessa, borde ju funka fint även långt över 20"?

  11. #31
    49mm ben är det på dom
    Trägen vinner!

  12. #32
    Citat Ursprungligen postat av Adrenaline Visa inlägg
    49mm ben är det på dom
    Tack! Någon som vet om det finns rediga ben till dessa? Tro ni att det skulle se klokt ut med långa sådana fläskben?

Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12

Liknande ämnen

  1. Choppa rocker
    Av Latjo i forum Harley-Davidson Softail
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2013-10-10, 08:35
  2. Gör det själv guide: Choppa kamdrevskåpan Sportster
    Av admin i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 56
    Senaste inlägg: 2013-09-30, 18:21
  3. Snygg Choppa...
    Av admin i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-07-06, 01:09
  4. Kool "choppa"
    Av admin i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-05-06, 21:20

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •