Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Uretanbussningar

  1. #1

    Uretanbussningar

    Jag har mitt styre fäst med sådana bussningar som (kanske) dämpar vibrationerna lite. Tyvärr så gör det också att hela styret niger när jag bromsar eller drar på. Jag har försökt att spänna mina risers lite (under toppkronan) men det verkar inte ge någon effekt. Kan man styva upp det eller är det som det är?

  2. #2
    dom gör nytta bytte till en bredare krona utan bussningar vibrationerna ökade märkbart på min sporre.tror ej det hjälper nå mycket att dra åt det sitter ju rördistanser i bussningarna satte nyss i nya gummin i min heritage den blev mycket stadigare i styret så byt gummin

  3. #3
    V.I.B Contributor Bikebandits avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 125
    Tackad: 4

    Jag är inte nöjd med mina heller..man kan köpa polyurethane/neoprene och solid bussningar billig och prova dem..Jag tror med apes det är en bra uppgradering....

  4. #4
    Jag tror också att det blir för stor hävstång med apes. Jag har pratat med någon som kan (Arvid, Apes and flames) så nu åker bussningarna väck och det blir solida grejer.

  5. #5
    V.I.B Contributor Bikebandits avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 125
    Tackad: 4

    ... när du har monterat dem och försökte dem komma tillbaka och ge oss dina intryck av hur de är och om det verkligen var en förbättring...

  6. #6
    Finns att köpa "Solid riser mounts". Och för ca 130 kronor senare är problemen borta



    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  7. #7
    Finns även med "inbyggd rake"...





    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  8. #8
    Precis såna solid riser mounts som jag köpte. Är nu påskruvade men inte utprovade eftersom jag håller på med flera grejer och en av de sakerna innebär oljeläckage om jag släpper ner hojen. Verkar dock vara bättre känsla. Här är delarna som åkte väck.Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	bussningar.JPG 
Visningar:	13 
Storlek:	54,3 KB 
Id:	1247

  9. #9
    Nu har jag kört en provtur. Mitt första intryck är odelat positivt. Nu kan jag gasa och bromsa utan att hela styret rör sig. Känns enormt mycket skönare och säkrare. Allt skakar och vibrerar som vanligt på HD så ingen skillnad där. Tillsammans med mina nu mittmonterade fotpinnar så har det gjort under för manöverförmågan. Det känns faktiskt lite som en motorcykel.

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •