Resultat 1 till 17 av 17

Ämne: Verktyg

  1. #1
    Hagis
    Guest

    Verktyg

    Är det bara jag som har ett helvete att hitta dom där förbannade tum verktygen och bultarna? Jag är ute efter en ny sexkantsnyckelsats och gärna som bits, så då behöver jag även spärrskaft och hylsor i tum! Någon som har något förslag utan att det kostar varenda krona jag får över efter skatt och räkningar! &#&&€/&% djävla tum....

  2. #2
    V.I.B jossis avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    324
    Tackad: 0
    Ebay , Ahlsell , Swedol , biltema , Jula

  3. #3
    http://www.handla.swedol.se

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	VT-4521.jpg 
Visningar:	31 
Storlek:	43,0 KB 
Id:	12624

    SEXKANTNYCKELSATS TUM
    Art.nr Pris
    VT-4522 82,50 st

  4. #4
    V.I.B Contributor
    DEOs avatar
    Reg.datum
    Oct 2012
    Ort
    Halland
    Inlägg
    36
    Tackad: 0

    Swedol har hylsnyckelsatser som jag tycker är prisvärda för en glad amatör.

    Har själv köpt och använt HYLSNYCKELSATS TUM 3/8" 24 Delar ca 560 sek.
    Samt en HYLSNYCKELSATS 1/4" - 22 DELAR TUM ca 468 sek. Fabrikatet är "AmPro"

    Finns säkert många fler ställen som säljer men tycker nog dessa är prisvärda för hemmabruk.

    DEO

  5. #5
    V.I.B jossis avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    324
    Tackad: 0
    Dom verkar väl helt ok

  6. #6
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Har Teng Tools insex nycklar i både mm och tumLiknande dom på Vajtans bild.
    There are no problemsonly solutions

  7. #7
    Hagis
    Guest
    Kalas och stort tack för era svar! Ljuset i tum tunneln kanske inte e tåget trots allt hatar numera tum till den graden att jag nästan var på väg att byta alla bultar mm till mm och borra ur o gänga om alla fasta gängor! Har ett helvete att få fram rätt bultar o muttrar! Men nu med rätt verktyg så ser jag fram omot att skruva ihop bygget

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	ImageUploadedByTapatalk1376432621.466078.jpg 
Visningar:	54 
Storlek:	24,4 KB 
Id:	12628


    I'll slap you so fuckin hard it will feel like a freight train...

  8. #8
    Hagis
    Guest
    Kan tillägga att jag (hör och häpna) hitta en 120 delad hylssats på jula för en skitsumma. Duger till mig som är novis hobby mekaniker
    http://www.jula.se/hylsnyckelsats-1-...0-delar-141025 Återkommer med åsikter inom en snar framtid!

  9. #9
    Mercakombi
    Guest
    Vad ni än gör så använd inte Ampros "blåfärgade" insexnycklar, med en magnet i
    kuländen, som säljs av bl.a Swedol till att dra åt med, eller lossa hårt åtsittande skruvar.
    Dom där jävla Kinaleksakerna(tillverkas i samma fabrik som även gör Ironside) har en viss
    förmåga att runda insexnyckeltaget i skruvskallarna..... very bad

    Detta gäller även Ampros "röda" insexnyckelsats, för mm-skallar.

    Bra och prisvärda insexnyckelsatser görs av bl.a Wera, som säljs av Bauhause t.ex.

    Sedan så har Feltema faktiskt ett par jävligt användbara t-nyckelsatser(finns för både 1/4"-
    fyrkantfäste samt 3/8"-fyrkantfäste), förvisso då ihop med långa mm-hylsor. Men som sagt
    dessa t-nycklar är guld värda när det ska skruvas hoj, för att deras längd gör så att man
    sällan eller aldrig riskerar att slå emot något på hojen, när det ska skruvas på den.

  10. #10
    V.I.B Contributor
    Casphers avatar
    Reg.datum
    Sep 2013
    Ort
    Södra Dalsland
    Inlägg
    606
    Tackad: 60

    Citat Ursprungligen postat av Hagis Visa inlägg
    Kan tillägga att jag (hör och häpna) hitta en 120 delad hylssats på jula för en skitsumma. Duger till mig som är novis hobby mekaniker
    http://www.jula.se/hylsnyckelsats-1-...0-delar-141025 Återkommer med åsikter inom en snar framtid!
    Hej Hagis!
    Har du provat verktygsatsen nåt? Håller de eller är det engångsgrejer?
    För min del fattas en del tumverktyg i garaget.Det har inte varit så behövligt tills nu.
    Tänkte köpa en sån om det verkar vara nåt att ha, det kan ju vara bra att ha en nåt så när heltäckande omgång och sen skaffa proffsverktyg allteftersom.

  11. #11
    Vill tipsa om denna ringnyckelsatsen i tum på Harald Nyborg. 349,- komplett sats i tum och håller förbaskat bra. Snyggt dessutom i rätt färger

    http://www.harald-nyborg.se/u-ringny...um-16-del.html



    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  12. #12
    V.I.B Contributor
    Casphers avatar
    Reg.datum
    Sep 2013
    Ort
    Södra Dalsland
    Inlägg
    606
    Tackad: 60

    Taget! Den blir det nästa gång jag är i Trollhättan.
    Tack för tipset.
    Har ett bud på Tradera på en annan nyckelsats, men då kan nån få bjuda över hur mycket den vill!

  13. #13
    Hagis
    Guest
    Ja gå på Admins tips! Helt klart mer värt pengarna! Var inget fel på dom jag köpte men kvalitet vs kronor = förlust för min del!


    Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free

  14. #14
    V.I.B Jsons avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Limhamn, Skåne Län, Sweden, Sweden
    Inlägg
    180
    Tackad: 0

    Är man hobby mek kan man gott köpa en billig hylssats på biltema eller liknande. De hylsor man mot förmodan skulle dra sönder kan man ersätta med bacco eller kamza. För de flesta hemmaskruvare är en verktyg som skall hålla för dagligt bruk i 25 i allmänhet en onödigt dyr investering.

    //magnus

  15. #15
    Hagis
    Guest
    Citat Ursprungligen postat av Json Visa inlägg
    Är man hobby mek kan man gott köpa en billig hylssats på biltema eller liknande. De hylsor man mot förmodan skulle dra sönder kan man ersätta med bacco eller kamza. För de flesta hemmaskruvare är en verktyg som skall hålla för dagligt bruk i 25 i allmänhet en onödigt dyr investering.

    //magnus
    jo fast en hel hylsnyckelsats för 350kr är bättre än biltrma! Både i pris & kvalitet sen avskyr jag när verktygen slits mer än väntat pga mjukt material




    Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free

  16. #16
    Så många billiga skit hylsor man spräckt FY FAN vad i helvete är dom till för o för vem?
    Men visst man drar ju inte sönder gängorna iallefall

  17. #17
    Du kan väl inte älska HD samtidigt som du hatar tum. det är ju som helan och halvan, yin och yang, korv och senap, finnar och koskenkorva man får ta det onda med det goda, gilla läget Hagis
    Citat Ursprungligen postat av Hagis Visa inlägg
    Kalas och stort tack för era svar! Ljuset i tum tunneln kanske inte e tåget trots allt hatar numera tum till den graden att jag nästan var på väg att byta alla bultar mm till mm och borra ur o gänga om alla fasta gängor! Har ett helvete att få fram rätt bultar o muttrar! Men nu med rätt verktyg så ser jag fram omot att skruva ihop bygget

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	ImageUploadedByTapatalk1376432621.466078.jpg 
Visningar:	54 
Storlek:	24,4 KB 
Id:	12628


    I'll slap you so fuckin hard it will feel like a freight train...

Liknande ämnen

  1. Verktyg
    Av Lasse i forum Ram, Fjädring, Bromsar, Hjul, Däck
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-05-22, 14:51
  2. verktyg?
    Av Wiix i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-05-04, 22:11
  3. verktyg till bromsok
    Av bloppa i forum Harley-Davidson Touring
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2012-09-27, 07:17
  4. Verktyg
    Av oggy69 i forum Harley-Davidson Tekniska frågor
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-03-25, 22:16
  5. Vad är det för verktyg?
    Av owenil i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-05-30, 17:02

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •