Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: tändmodul

  1. #1

    tändmodul

    Hej.
    Jag sitter i lite funderingar på att byta tändmodul men har litet svårt att bestämma mig.
    Sitter på en dyna superglide fxdx -99 med 1550 kit.
    Är det någon som har ett förslag?

  2. #2
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    Citat Ursprungligen postat av captainwoodleg Visa inlägg
    Hej.
    Jag sitter i lite funderingar på att byta tändmodul men har litet svårt att bestämma mig.
    Sitter på en dyna superglide fxdx -99 med 1550 kit.
    Är det någon som har ett förslag?
    http://www.daytona-twintec.com/TC88.html
    Kör Sportster som är på 1440 cc vid 1 bar och 2880 cc vid 2 bar
    http://www.facebook.com/pages/Deep-v...11216548967190

  3. #3
    Förlåt för min okunskap... Vad blir bättre med hojen av en ny bättre tändmodul?
    Ibland får jag PMS. Parked motorcycle syndrome.

  4. #4
    V.I.B Contributor
    Jonasbaggens avatar
    Reg.datum
    Nov 2011
    Ort
    Sigtuna
    Inlägg
    872
    Tackad: 43

    captainwoodleg: Det beror helt och hållet på vad som är gjort med motorn. 1550 kit och vad mer? Högre komp, vassare kam som ger effekt högre upp i varvtals registret (över 5600rpm) Då har du glädje av en annan tändmodul än orginal. Screaming Eagle har tillverkat en plug and play (6200 rpm) som sänker tändningen 5 grader. Brukar gå att hitta om man letar lite. Finns några bra fabrikat som går att justera oxå (Crane, DTT m.fl).

  5. #5
    Bikeline tipsade om ett single fire system som detta http://www.bikeline.se/sv/artiklar/e...le-70-upp.html

    Vad tycker ni om det?
    Jag är relativt ny inom mecka -världen så uppskattar all hjälp.

  6. #6
    V.I.B Contributor
    Jonasbaggens avatar
    Reg.datum
    Nov 2011
    Ort
    Sigtuna
    Inlägg
    872
    Tackad: 43

    Singel fire är orginal på TC sen den kom -99. Märkligt att de tipsar om ett tändsystem som är avsett för Evo motorn. Passar inte alls på din hoj...

  7. #7
    Om du ska byta= Daytona Twin Tec. Om du inte har gjort ngt annat med motorn (kambyte mer komp etc) så skulle jag låta den vara som den är och spara pengen till däck. öl och andra livsnödvändigheter

  8. #8
    V.I.B
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Vinslöv, Sweden
    Inlägg
    495
    Tackad: 0

    Citat Ursprungligen postat av Jonasbaggen Visa inlägg
    Singel fire är orginal på TC sen den kom -99. Märkligt att de tipsar om ett tändsystem som är avsett för Evo motorn. Passar inte alls på din hoj...
    inte konstigt alls, på bikeline kan man handla om man vet exakt vad man ska ha, om man vill ha hjälp vänder man sig till någon annan, butikssäljarna på bikeline kunde lika gärna konserver

  9. #9
    Kanon bra svar! Tack alla. Jo jag har ett screamin eagle camshaft 203 kit intryckt också. Kanske nödvändigt att nämna

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •