Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 22

Ämne: Water transfer printing...

  1. #1
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Water transfer printing...

    Är det någon, som testat denna metod på forumet?

    Verkar vara ett coolt sätt att förnya utan att lackera om en yta.

    http://shop.rgbhydrovision.com/?offset[53549384]=0




    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

  2. #2
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4



    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

  3. #3
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    I tidningen Big Twin nummer 8, så finns det ett reportage om denna teknik.
    De besöker Patric Runnedal och Paolo Polichetti på RGB Hydrovision i Märsta.
    Dom säljer även "doppkit för hemmabruk".


    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

  4. #4
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    För er som inte har tillgång till nummer 8 av Big Twin...







    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

  5. #5

    doppning

    du är välkomme Sanniz vi har en softail på väg att blir doppat med true flames.
    Paolo


    Citat Ursprungligen postat av Sanniz Visa inlägg
    För er som inte har tillgång till nummer 8 av Big Twin...






  6. #6
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Citat Ursprungligen postat av fxr Visa inlägg
    du är välkomme Sanniz vi har en softail på väg att blir doppat med true flames.
    Paolo
    Tackar för erbjudandet Paolo... Tyvärr lite långt till Märsta bara. Ska kika eventuellt in till sommaren på en firma
    i Göteborgsområdet, som jag träffade på mc mässan.
    Men lovar, hade jag bott nära hade jag dykt upp.
    Tror t o m jag hade kunnat skola om mig till att jobba med sådant.


    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

  7. #7
    V.I.B Frittes avatar
    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Kolmården
    Inlägg
    882
    Tackad: 0

    Det där är riktigt coolt Undrar hur det blir om man vill återställa lacken ? Jag tänkte på foliering som har blivit populärt på bilar etc... Detta ska ju gå att återställa ganska lätt, men jag kan ha fel

  8. #8
    V.I.B
    Reg.datum
    Feb 2014
    Ort
    Munka-Ljungby
    Inlägg
    15
    Tackad: 0
    Jag köpte ett kit i veckan, förhoppningsvis står där hur man får bort det vid evenuellt fummel när man trycker dit det också. Återkommer gärna med utlåtande om någon är intresserad. Tänkte lägga kolfiberlook på luftrenaren till min gamla Honda XL 250 som test.Blir det bra har jag möjlighet att klarlacka efter också.

  9. #9
    Pratade oxå med dom killarna på mässan och va väl lite små intresserad ändå till jag hörde priset.. Sluta lyssna efter det och gick vidare..

  10. #10
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Citat Ursprungligen postat av Milner Visa inlägg
    Jag köpte ett kit i veckan, förhoppningsvis står där hur man får bort det vid evenuellt fummel när man trycker dit det också. Återkommer gärna med utlåtande om någon är intresserad. Tänkte lägga kolfiberlook på luftrenaren till min gamla Honda XL 250 som test.Blir det bra har jag möjlighet att klarlacka efter också.
    Du får berätta och gärna visa med bild hur det gick.
    Glöm inte att vara "mjuk på hand", när du gör de där sista rörelserna i vattnet innan du tar upp luftrenaren...

    Fick i alla fall uppfattning att det inte sitter så hårt. Skall det tåla att användas så är det ju några lager med klarlack, som skall på.


    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

  11. #11
    V.I.B
    Reg.datum
    Feb 2014
    Ort
    Munka-Ljungby
    Inlägg
    15
    Tackad: 0
    Jaha då fick jag kittet. Ett ark med transfern en sprayburk som det står 1K primer på och ett par tunna gummihandskar. Allt för summa 945.- som hittat.Jag hoppas det är aktivator i burken och inte primer annars blir detta svårt. Har kollat en hel del på nätet hur det går till så det ska nog gå bra. Dock kan jag ju säga att man känner sig lite blåst eftersom det står så fint på hemsidan att i doppkittet finns allt man behöver inklusive instruktioner och så vet man inte ens om dom skickat med rätt burk. Lovar att återkomma om några dagar med både bilder och utlåtande.Måste bara fixa till luftburken för kolfibern är inte täckande.

  12. #12
    V.I.B Frittes avatar
    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Kolmården
    Inlägg
    882
    Tackad: 0

    Citat Ursprungligen postat av Milner Visa inlägg
    Jaha då fick jag kittet. Ett ark med transfern en sprayburk som det står 1K primer på och ett par tunna gummihandskar. Allt för summa 945.- som hittat.Jag hoppas det är aktivator i burken och inte primer annars blir detta svårt. Har kollat en hel del på nätet hur det går till så det ska nog gå bra. Dock kan jag ju säga att man känner sig lite blåst eftersom det står så fint på hemsidan att i doppkittet finns allt man behöver inklusive instruktioner och så vet man inte ens om dom skickat med rätt burk. Lovar att återkomma om några dagar med både bilder och utlåtande.Måste bara fixa till luftburken för kolfibern är inte täckande.
    Det ska bli spännande att få se slut resultatet

  13. #13
    V.I.B
    Reg.datum
    Feb 2014
    Ort
    Munka-Ljungby
    Inlägg
    15
    Tackad: 0
    Jag mailade RGB idag om instruktionerna och fick mycket snabbt svar och instruktionerna på mail. Något hade väl gått fel vid packen. Credd så långt och rätt saker i sprayburken.Nu ska jag bara lägga rätt färg i botten sen gäller det.

  14. #14
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Håller en tumme, att du får till det Milner... Visa gärna resultatet.



    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

  15. #15
    V.I.B
    Reg.datum
    Feb 2014
    Ort
    Munka-Ljungby
    Inlägg
    15
    Tackad: 0
    Jaha då kom stora dagen för testet, Jag har grundat och lackat kåpan med Dupont slipgrund och sen en 2 skikts pearl för att ha underfärgen mörk och inte behöva vänta flera dagar på härdning. Inköpte en förrådsbalja på Ö&B för ändamålet och sen in i badrummet eftersom man behöver en massa vatten. Vattentempen hamnade på ca 36 C och med facit var det nog lite för varmt nästa gång blir det max 34 för när filmen kom i vattnet såg man små färgflagor sjunka mot botten från ett par ställen. Nåväl jag sprayade på activatorn och sen sänkte jag ner kåpan i nåt som såg ut som en seg hinna på vattnet ( tänkte hur f-n ska detta kunna bli nå´t bra ) men faktiskt det blev riktigt hyfsat tycker jag. Men ett råd till er som tänker göra detta är att göra det på några test bitar innan man ger sig på nå´t större för man behöver få lite känsla för doppet.
    Nu är nog inte kolfiber det enklaste eftersom man ser direkt om man inte doppat i jämn hastighet för då stretchar man filmen och det syns direkt på resultatet, Tar man en bunke dödskallar kan man nog fibbla lite iallafall. Lägger upp några bilder med för er som är nyfikna.Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC_0057.jpg 
Visningar:	24 
Storlek:	26,9 KB 
Id:	14223Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC_0058.jpg 
Visningar:	24 
Storlek:	33,3 KB 
Id:	14224Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC_0060.jpg 
Visningar:	24 
Storlek:	52,4 KB 
Id:	14225Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC_0063.jpg 
Visningar:	25 
Storlek:	41,3 KB 
Id:	14226

  16. #16
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Det ser ju helt ok för att vara första gången Milner...


    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

  17. #17
    V.I.B Frittes avatar
    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Kolmården
    Inlägg
    882
    Tackad: 0

    Det vart ju snyggt Vad kostade grejorna?

  18. #18
    V.I.B
    Reg.datum
    Feb 2014
    Ort
    Munka-Ljungby
    Inlägg
    15
    Tackad: 0
    Jodå jag är helt nöjd, Det var första gången och jag kommer nog att göra det flera gånger till, men jag håller mig nog till ganska små prylar. Det luktade ganska starkt av aktivatorn i badrummet så jag får nog fixa vatten i verkstan och flytta ut det dit. Detta med hemmakit tycker jag nog man ska ta lite si och så med för ska man fixa från början till slut så behöver man en rätt hyfsad verkstad eller där man kan lacka och fixa och alla har ju inte det. Priset på hemmakittet med frakt blev 894.- men då har jag mer aktivator och mer film så lite prylar till kan man fixa.

  19. #19
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Tyckte priset vart helt ok... Och har man plats i garaget, är det ju inga problem med lukter.
    Får se om det är något jag testar framöver, men det dröjer nog ännu ett tag till. Annat
    som måste gå före!

    Beställde du bara kolfiber look eller annat också? Jag är dödligt nyfiken på deras olika skall mönster
    (d.v.s. de med naturlig look).


    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

  20. #20
    V.I.B
    Reg.datum
    Feb 2014
    Ort
    Munka-Ljungby
    Inlägg
    15
    Tackad: 0
    Jag tog bara kolfiber för att testa,Jag är lite inne på realflames då jag tänkte man kunde lägga in det i fält på nåt cool vis det är ju bara att maska där man inte vill ha dom.

Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande ämnen

  1. Någon som har gjort en "wire transfer" till Usa?
    Av pipps83 i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2013-01-20, 09:19

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •