Hallo !
De är så att jag börjat gå i choppertankar. Alltid vart en dröm att bygga egen hoj så tänkte att jag skulle ta tjuren i hornen en gång för alla.
Dock väldigt nåvis fortfarande när de gäller tillverkning, så blir nog att köpa en del svårare delar färdigt.Tex ram och tank, iallafall till mitt första bygge. Men man måste börja någonstans!!
Kommer dock ha tillgång till de mest "grundläggande" verktygen. Så som svets,fräsar,svarvar.
Har satt budgeten på runt 150k färdigställt. Då jag har lite svårt att beräkna vad allt slutligen kommer kosta pga oerfarenhet så tar jag mer än gärna emot tips på en bra grund.

Tanken är en drop-seat stelbenare med springer. Runt 250 däck. Storlek på hjul beroende på vad för ram jag utgår ifrån.
När de gäller motor så har jag kollat lite på evo 1340 eller ultima's 100-113ci med öppen belt. Dock rädd att jag spräcker min budget allt för mycket om jag köper ny ultima motor? Men och andra sidan kanske man biter sig i röven om man köper en gammal hd motor?

Beställde sfro's bygghandbok i helgen så lär la dyka upp i dagarna. Men vad är de som gäller när de kommer till intyg? Vad jag har fattat de som så måste man ha mso papper på motor,ram och bromsar? Sedan givetvis bygga efter sfro's bygghandling.

Tar mer än gärna emot bra hemsidor som säljer customdelar. Kollat runt lite i usa men vet inte riktigt hur mycket de lönar sig? Till crossen vet jag att de oftast va billigast i england ?
Finns de några bra firmor/klubbar man bör känna till runt Göteborg för tips och tricks?
Tanken är la att tillverka så mycket som jag förmår själv sedan leta reda på delar både beg och nytt. Tänkte ta lite kontakt med calles chopperdelar vid ett senare tillfälle. Vill bara ha lite mer kött på benen först !


Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	es6.jpg 
Visningar:	111 
Storlek:	55,6 KB 
Id:	12373Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	es1.jpg 
Visningar:	100 
Storlek:	66,4 KB 
Id:	12374Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	es4.jpg 
Visningar:	92 
Storlek:	67,6 KB 
Id:	12375
Detta stuket jag letar efter.
All hjälp mottages.
Tack på förhand !
Mvh Niklas