Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Postväska till V-rod/Nightrod

  1. #1

    Postväska till V-rod/Nightrod

    Vill montera en postväska på en V-rod, är det någon som hängt på en på V-Rod/Nightrod som kan lägga upp lite bilder på hur det ser ut och hur ni monterade väskan,
    vill absolut inte ha v-rod org väska som ser bedrövligt ut
    Såg en Nightrod med en vänsterhängd väska på Norrtälje utställningen men smart som man va kolla man ju inte upp hur han gjort
    hoppas någon har lite bilder å visa


    typ denna
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Kleine_Diesel_1.jpg 
Visningar:	117 
Storlek:	54,7 KB 
Id:	12076

  2. #2
    V.I.B Anjoners avatar
    Reg.datum
    Jun 2012
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    22
    Tackad: 0
    Kan tyvärr inte hjälpa dig men skulle vara glad om du la upp en bra lösning när det är gjort

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av Anjoner Visa inlägg
    Kan tyvärr inte hjälpa dig men skulle vara glad om du la upp en bra lösning när det är gjort
    Lejonkulan har en platta för Night rod och med lite modifiering kan man få på den på v-rod
    jag återkommer med bilder när jag monterar den

    "här är svar från han innan jag köpte fästet"

    Själva LK0031-1 V-Rodfästet som du monterar på cykeln kostar 800:-
    Du kanske behöver ett sk LK0031-2 stödrulle 350:- som håller ut väskan från hjulaxelns vassa mutter.
    Sen kan du kombinera detta med ett Klickfäste LK0052-1 890:-(det du skickade på bild från W&W) som monteras på väskan. länk till delarna
    För att det ska fungera ihop med V-rodfästet så behöver du två distanser från HD 250:- ( det är de två små distanserna som sitter längst ut på bifogad bild.

    men jag kommer att lägga upp lite bilder

  4. #4
    Nu har jag lyckats montera Lejonkulans fäste med lite modifiering
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_1310.jpg 
Visningar:	206 
Storlek:	63,4 KB 
Id:	12369

    dock tyckte jag att distanserna var för korta så jag åkte förbi aluminium smed och köpte en bit 20mm rundstav som jag kapade upp i 2 st 3cm stavar och borrade upp med en 9mm borr
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_1314.jpg 
Visningar:	202 
Storlek:	90,5 KB 
Id:	12370

    jag blev supernöjd med resultatet och nu lätt packa ner jacka å annat när man stannar till på en kaffe
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_1316.jpg 
Visningar:	196 
Storlek:	62,8 KB 
Id:	12371
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_1317.jpg 
Visningar:	207 
Storlek:	51,8 KB 
Id:	12372

  5. #5
    Jag har satt på en sådan väska också på min Night rod Köpte ett fäste nere på Moders Harley Shop i GBG 700 eller 750 kr en bockad 3 mm. rostfri plåt fungerade klockrent Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Min Harley.jpg 
Visningar:	157 
Storlek:	68,4 KB 
Id:	13153
    Är bara lite missnöjd med väskan. Skulle inte snålat utan köpt en av han här på blocket Se bifogad länk. http://www.blocket.se/goteborg/Typ_p....htm?ca=16&w=2

  6. #6
    då har man nått å satsa på under vintern
    fästet som jag köpte var för Nightrod så jag fick göra lite modifikationer och förlänga ut fästet lite men för mig funkar det, men en gedigen väska skulle inte sitta illa

  7. #7
    Köpte en liten snedskuren postväska, Harley-Davidson, på Pro Bike som jag tror är avsedd för Sportster. Köpte den för att den var just liten och följde bakfjädringen. Har tyvärr ingen bild i datorn.. smsar gärna bild..
    Senast redigerat av Greystoke den 2014-03-17 klockan 21:15. Anledning: får inte fast bild

  8. #8

  9. #9
    V.I.B
    Reg.datum
    Jul 2015
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    13
    Tackad: 1

    Hej Larsa_E. Tänkte göra lika dant. Kommer man åt att montera fästet utan att ta av bakhjulet? Hur har du gjort? Tänkte låta fackman göra jobbet, måste bakhjulet bort tar det typ en hel dag att få allt på plats. Ny Lejonväska kostar 4500 kr, med alla attiraljer + arbete tot. 8000 kr. för dyrt, tycker jag. Om bakhjulet inte behöver monteras bort, kanske jag kan göra jobbet själv.
    Med vänlig hälsning. Gunner

  10. #10
    Nej du behöver inte ta bort bakhjulet
    jag köpte fästet från dom och väska från annan butik
    fästet är gjort att passa i befintliga bultar, tog väl typ 1-2 timmar att få allt på plats

Liknande ämnen

  1. Postväska till Streetbob
    Av Aggelito i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2016-01-25, 19:17
  2. pipor till en nightrod
    Av nitrox69 i forum Köpes
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-05-23, 10:36
  3. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-10-29, 19:06
  4. Powercommander till nightrod
    Av Krypet i forum Harley-Davidson VRSC
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-08-08, 00:45
  5. V&H competition till Nightrod
    Av mange667 i forum Köpes
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-04-27, 00:22

Taggar för det här ämnet

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •