Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 26 av 26

Ämne: Koppling igen

  1. #21
    Har du köpt en tryckstång till din årsmodell så är det en för det lilla lagret som har så dåligt rykte. Men det är inget fel på det lagret, bara folk som inte kan ställa in kopplingen. Nu har jag ju ingen längre erfarenhet men under de 28 år jag kört min hojj har jag varit nöjd. Om du vil köra med det lilla så köp ett lager (gärna heavy duty) och så är det en liten låsring (den är ganska dålig men går att använda) som skall till. Och så ställer man in enligt boken. HDs koppling 1936-1984 är det bästa som gjorts!!

  2. #22
    Nu har jag beställt urtrampningslagret, oilslinger, tryckstång och fjädrar. Nya lameller sitter där redan. Efter det finns det som ingenting kvar att byta? Utom gaffeln då möjligen.. Kommer ju vara totalrenoverad snart. Har ju redan bytt kolvar och packningar i hela motorn eftersom den tog olja och läckte som ett monster. Nu är den knalltät och går som ett skott! blir det inte bra nu då blir det en oj hoppsan och ringa försäkringsbolaget.
    Trägen vinner!

  3. #23
    Återställer man som det skall vara och gör det rätt så funkar en gammal Shovel bra. Men även om man köper en gammal hoj som är helt bra och riktig så är det lite mer uppmärksamhet som krävs än att köpa en ny hoj. Köper man en trettio år gammal hoj som kanske någon mekat lite tveksamt med så kan det vara en utmaning. Men det går alltid att få till.

    En riktig HD åkare använder inte försäkringsbolaget ens vid riktig skada, hellre renoverar man växellådan i södra Bulgarien själv med delar från en Belarus-traktor än att man ringer SOS och låter sig fraktas hem!

  4. #24
    Jo allt dedär känner jag till. Har haft shovel tidigare. Men det är precis som du säger med "tveksamt" Jag ska nog vara mer ärlig än så, och kalla det kalleanka. Och jag var hojlös och desperat. Men jag är inte bitter!
    När allt detta lagt sig så kommer allt vara förlåtet och jag ha en nästan ny shovel, och då ska jag ha mig en redig fylla på det.
    Trägen vinner!

  5. #25
    Kanske ska uppdatera och berätta att nu funkar det som det ska. Har bytt allt kan man säga. Vad som var felet var nog i slutändan fjädrar och grader på fingrarna som mest troliga orsak.
    Nåväl nu kan man rita svartstreck utan problem och faktiskt törs köra om en långtradare i 120 utan bekymmer.
    Trägen vinner!

  6. #26
    V.I.B Contributor Lars Nilssons avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Utanför landskrona
    Inlägg
    1 539
    Tackad: 7

    Skönt det löste sig til slut.

Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12

Liknande ämnen

  1. koppling fxe
    Av aingh70 i forum Drivlina, Växellåda, Koppling
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-04-28, 18:35
  2. 40% lättare koppling
    Av gronvit i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2013-01-08, 20:24
  3. Koppling slirar
    Av gronvit i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 72
    Senaste inlägg: 2012-07-11, 22:01
  4. Trög koppling
    Av Skuggan i forum Drivlina, Växellåda, Koppling
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2011-12-23, 00:11
  5. ang koppling
    Av sören i forum Drivlina, Växellåda, Koppling
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2011-08-07, 20:19

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •