Sidan 3 av 14 FörstaFörsta 1234513 ... SistaSista
Resultat 41 till 60 av 276

Ämne: Turbo Sportster

  1. #41
    Citat Ursprungligen postat av Lasse.S Visa inlägg
    Jo det plockar på men ändå blir det blir billigare per hk med turbo beställde även "Red Band" high flow injectors provide a fuel delivery rate of 5.3gps and 42.06pp/h från www.horsepowerinc.net
    Rör materialet är inte så dyrt och jag gör allt arbete förutom svetsa aluminiumet.
    Har en budget på ca 15-20000 kr och kommer väl plocka ut ca 30 hk till men framför allt gör jag det för att det är en kul grej
    Om du nu är lika gasglad som det låter tror jag du har svårt att inte skruva på aktuatorn..man bli sällan nöjd.
    frågan är ju hur mycket grejerna håller innan det börja hända saker?
    Är veven pressad på en sportster precis som på en tc?
    Lite info bara om du inte redan känner till det så flödar deras injek 5.3gps vid 58psi..inte 43psi som man normalt mäter vid. Har sådana själv.

  2. #42
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    Jag får låsa stopp muttern med "permanent" Loctite när jag mappat den klar antagligen så man inte är där o skruvar
    Enligt mail konversation med dom skall den spridaren bli perfekt och som Båging sa när jag pratade med han är det väldigt viktigt att den inte är för stor då den blir väldigt svår mappad o taskiga köregenskaper på låga varv.
    Nu gör jag ju detta mest för det är kul och kommer inte att köra på strippen som som jag gjorde med min gamla sportster så jag kommer att hålla den ganska moderat.
    Veven är pressad men det har aldrig vad jag känner till varit problem med Sportster vevarna.
    Kör Sportster som är på 1440 cc vid 1 bar och 2880 cc vid 2 bar
    http://www.facebook.com/pages/Deep-v...11216548967190

  3. #43
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    Började bygga plenum av original kåpan till luftfiltret, skall försöka om det går dölja dumpventilen inuti den, fett blir det i alla fall
    Kör Sportster som är på 1440 cc vid 1 bar och 2880 cc vid 2 bar
    http://www.facebook.com/pages/Deep-v...11216548967190

  4. #44
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    I dag dök s1bg turbon upp
    Kör Sportster som är på 1440 cc vid 1 bar och 2880 cc vid 2 bar
    http://www.facebook.com/pages/Deep-v...11216548967190

  5. #45
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    Gårdagens arbete

    Kör Sportster som är på 1440 cc vid 1 bar och 2880 cc vid 2 bar
    http://www.facebook.com/pages/Deep-v...11216548967190

  6. #46
    V.I.B TCKalles avatar
    Reg.datum
    Apr 2011
    Ort
    Saltsjö-Boo, Nacka
    Inlägg
    686
    Tackad: 29

    Kul projekt. Det blir spännande att följa.

  7. #47
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    Allt på lösen ännu, väldigt mycket återstår innan det är klart men här ser man ungefär hur det skall se ut
    Kör Sportster som är på 1440 cc vid 1 bar och 2880 cc vid 2 bar
    http://www.facebook.com/pages/Deep-v...11216548967190

  8. #48
    V.I.B
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    357
    Tackad: 32

    Coolt här händer det grejor ser jag. Kul med tryck o pys bygge

    Vore det inte mer race med avgas o ljudämpare högt rakt bakåt.Mer plats för nerlägg i kurvor ochså.
    Senast redigerat av racechopper den 2013-06-26 klockan 20:06.

  9. #49
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    Avgassidan klar

    Håller på men plenumet, döljer dumventilen på baksidan.

    Bytte till hårdare fjäder och satte i annan utväxling för att slippa en Karl Alfred vänster arm .
    Senast redigerat av Lasse.S den 2013-06-30 klockan 07:37.
    Kör Sportster som är på 1440 cc vid 1 bar och 2880 cc vid 2 bar
    http://www.facebook.com/pages/Deep-v...11216548967190

  10. #50
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    Första test körning, ladda något hg bara kör med 93 oktan och original spridarna, kört väldigt försiktigt på gasen och den känns riktig fin så det bådar riktigt gott, hoppas få mina större spridare i morgon, snart dax att boka tid hos Båging
    Kör Sportster som är på 1440 cc vid 1 bar och 2880 cc vid 2 bar
    http://www.facebook.com/pages/Deep-v...11216548967190

  11. #51
    Coolt! Turbo är fränt!
    Chop what u got

  12. #52
    V.I.B Contributor
    Jonasbaggens avatar
    Reg.datum
    Nov 2011
    Ort
    Sigtuna
    Inlägg
    872
    Tackad: 43

    Lasse.S: Härlig kreativitet på ditt turbo bygge. Tror nog du satt och funderade ut detaljerna under lång rundan i öst staterna. Ska bli spännande att läsa hur maskinen presterar när du justerat in allting.

  13. #53
    Hur löste du det med bränsletillförsel under boost?

  14. #54
    Kanoners!
    Saknaden av kylare gör ju att du håller dig sansad.
    Vad har du för rör till primärrören, svetsböjar från Rinkaby? Dimensioner?

  15. #55
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    Jonasbaggen: för att undvika mer snack en verkstad har jag väl inte pratat så högt om turbo utan sagt länge att hojen går bra och behöver inte trimmas, vänner som känner mig har faktisk undrat lite över mitt tillstånd men har väl tänk att jag mognat eller nått hahaha men faktum är att detta har jag funderat länge på och avslöjade inte mina planer för en jag var säker på att jag kommer att genomföra det, det är ett stort steg till att vilja ha en till att ha en turbo om man skall göra allt själv och dessutom mitt under säsong och jag använder hojen som pendlar hoj till jobbet.
    Bytte spridarna i dag till high flow 5.3 g/s redband, programerade om styrboxen till dito och tätade luckan i plenumet och åkte o tanka 98 oktan, kan ju lugnt säga utan att ha en aning om vad jag laddar att den går riktigt bra tur kan jag säga att det regnade rätt ordentlig så jag hejdade mig så där hähä skall boka tid till Båging så fort det går så info kommer när det är gjort.


    Det finns olika sätt att trimma på, väldigt många är sifferfetischister och skryter om häftiga grejer och skyhöga hk men det går inte hand i hand med körbarhet alltid tyvärr, jag har valt att inte gå på så hårt utan få en snäll hoj men ändå riktigt snabb med väghålning o broms långt utöver original och jag tror att jag lyckas rätt okej där så långt jag kommit än så länge men diamanten är inte klar för en alla sidor är slipade ständig utveckling o förfining är min hobby så att säga


    Rören jag använde till grenröret är handelstub typ sådana man har till fjärrvärme o liknande, dim 48mm, avgasröret är biltema 2"
    Kör Sportster som är på 1440 cc vid 1 bar och 2880 cc vid 2 bar
    http://www.facebook.com/pages/Deep-v...11216548967190

  16. Följande användare tackar Lasse.S för detta inlägg:

    kapsylen (2016-05-15)

  17. #56
    V.I.B
    Reg.datum
    Dec 2011
    Ort
    Alunda,Östhammars kommun
    Inlägg
    185
    Tackad: 2



    Varmt om högerdojan??

  18. #57
    V.I.B TCKalles avatar
    Reg.datum
    Apr 2011
    Ort
    Saltsjö-Boo, Nacka
    Inlägg
    686
    Tackad: 29

    Klart ballt och jag köper det där med körbarheten men om nåt år eller så så skall den besiktigas och blir det ett besiktningskit då eller?
    Jag menar, inte ens en halvblind besiktningsman missar ju turbon.
    Kan tänka mig att det är rätt mycket jobb att regga om den med turbo. Själv skulle jag inte ge mig på det utan skulle satsa på ett besiktningsutförande om det skulle visa sig nödvändigt.

  19. #58
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    Nej det blir inte varmt om höger dojan men jag skall ändå sätta ett plåt där för att skydda avgasbandaget.
    Fördelen med turbo trim är att återställa hojen tar inte längre tid än att byta avgassystem men utan att lova för mycket skall jag i alla fall undersöka hurvida det är möjligt att få den besiktigad som ombyggt fordon med turbon, tycker det hade varit klart ballast
    Kör Sportster som är på 1440 cc vid 1 bar och 2880 cc vid 2 bar
    http://www.facebook.com/pages/Deep-v...11216548967190

  20. #59
    V.I.B Contributor
    Jonasbaggens avatar
    Reg.datum
    Nov 2011
    Ort
    Sigtuna
    Inlägg
    872
    Tackad: 43

    Lasse.S: Sund inställning och vad man vill ha är ju just körbarhet med massor av vrid och mellan register. Blir lika imponerad varje gång på Kjula dragway när turbo trimmarna bränner av 8 sekunders repor med sina 4 och 6 cylinders maskiner. Du får säkert till det precis som du vill ha det med din erfarenhet och envishet.

  21. #60
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    Tror gör man i kyrkan men jag är ganska säker på att den inte spikar nu dock skulle jag va beredd att betala kollekten för en hel socken för att få höra motorn utan vindbrus o hjälm, fick en tid av Båging om två veckor men åker på stuts upp om det blir någon förändring i hans boknings kalender, Sänkte tändningen rätt mycket i övre delen av mappen och fetade även på lite bränsle tills vidare och det gav nog resultat som sagt men helt säker kan man inte vara.
    Envishet kommer man långt på men man måste vara ödmjuk också och ha respekt för det går att skuta sönder en motor på en minut om man gör fel.
    Har ju ingen tidigare erfarenhet av turbo men jag vet hur jag vill att motorn skall gå och efter snack med ett antal olika turbo gurus fick jag bäst förtroende av turboservice som tog fram en som känns klockren, känner ingen turbo lagg alls utan den bara drar från start rätt upp exakt som jag vill ha det.
    Landsvägskörning på 70 väg o treans växel är sjukt roligt....satan va det går
    Kör Sportster som är på 1440 cc vid 1 bar och 2880 cc vid 2 bar
    http://www.facebook.com/pages/Deep-v...11216548967190

Sidan 3 av 14 FörstaFörsta 1234513 ... SistaSista

Liknande ämnen

  1. Turbo Nightrod projekt!
    Av Mayhem77 i forum Harley-Davidson VRSC
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2013-11-26, 10:49
  2. Shovelhead turbo prosjekt ferdig
    Av Shovel1340 i forum Custom & Byggen
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-11-03, 12:46
  3. Shovelhead Turbo
    Av Shovel1340 i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-06-23, 22:40
  4. Turbo i byn
    Av Norrland i forum Off Topic
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-05-12, 11:54
  5. Shovelhead 1340 Turbo
    Av Shovel1340 i forum Custom & Byggen
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2011-04-27, 20:44

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •