Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: S&S Super E/G inställningar

  1. #1

    S&S Super E/G inställningar

    Hej,

    Jag har köpt en ny S&S V111" motor med tillhörande S&S förgasare - osäker på om det är E eller G. Motorn går litet rått på varvtal upp till ~1400 rpm och det blir en del eftergassmällar, samt bensinförbrukningen är högre än vad den borde vara. Jag ber om tips och råd - om hur förgasaren bör ställas in, är tacksam för initierade tips. Fått ett tips om att byta huvudmunstycke till ett finare. Tändningen sitter i struten och är plomberad från fabrik och om man skulle bryta plomberingen, försvinner garantin.

  2. #2
    Diesel: Enklast: Ring Per Evenson och boka en tid. Han löser det där på 1 timme på bänken. Körde en 110 med S&S G förra veckan, blev kanon! Du har väl ca 7 mil Upsala-Tillberga

  3. #3
    Tack för tipset Onatop - ringer Per nästa vecka då jag är mer ledig än denna vecka. Motorn har dock - idag - endast gått ~40 mil. Har hört att bänkkörningar ska göras på inkörda motorer?

  4. #4
    V.I.B harly2006s avatar
    Reg.datum
    May 2012
    Ort
    På en plats i skogen
    Inlägg
    422
    Tackad: 0

    Citat Ursprungligen postat av Onatop Visa inlägg
    Diesel: Enklast: Ring Per Evenson och boka en tid. Han löser det där på 1 timme på bänken. Körde en 110 med S&S G förra veckan, blev kanon! Du har väl ca 7 mil Upsala-Tillberga

  5. #5
    Nu har jag bokat en tid hos Per i Juli. Fick tipset att byta lågfartsmunstycket till ett snäpp finare. Jag har en del avgassmällar samt nysningar från förgasaren. Ett annat tips var att byta huvudmunstycket till ett finare.

    Några tips, någon?

Liknande ämnen

  1. Andrews N8 kamm inställningar
    Av Pulare i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 39
    Senaste inlägg: 2013-03-24, 12:18
  2. S&S Super E Förgasare
    Av Strimoniko i forum Köpes
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-03-16, 16:48
  3. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-01-29, 22:21
  4. Super Tuner. Vad kan jag göra, och hur gör jag?
    Av Niko i forum El, Tändning, ECM, EFI, Tuner
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-11-25, 17:38
  5. Twintec inställning
    Av Raven i forum El, Tändning, ECM, EFI, Tuner
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-08-29, 19:03

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •