Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 30 av 30

Ämne: Träffa andra från forum

  1. #21
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Citat Ursprungligen postat av xbones Visa inlägg
    Varför tror du att åk och fikagrupper har bildats? Det är väl för att skapa kontakter och för att åka ihop eller träffas på olika evenemang! Och det är väl ingen som pressar eller tvingar någon till nåt! Du är ju själv med i två fika o körningsgrupper och har även startat en egen!
    Det är dock skillnad på forum och "åk- och fikagrupper". De sista är bara delar i det stora. Då kan du liksom inte kräva, att alla är inne på samma linje som dig hela tiden angående engagemang.
    Skulle man köra ett race gentemot dig, är det som när du skyller på dina bristande datakunskaper för att exempelvis inte få med bilder här på forumet. Inget är värre än ett klick iväg. Du har dock valt att avstå från att lägga in bilder och ingen klagar för det.
    Att jag är med i grupper motsvarar ju inte stora massan, liksom dina medlemskap.
    Försök att förstå att forumet i sig INTE är en åkgrupp eller fikagrupp. Sedan bör jag tillägga att min egna grupp är varken eller, utan mer en intressegrupp för tjejer/kvinnor på forumet. Där är det inte heller så mycket aktivitet tyvärr (allt som oftast jag som försöker dra igång något då och då... Men så är jag van att stånga mig blodig via andra former av medlemskap och engagemang), liksom i "rod gruppen".

    Jag är glad att fika- och åkgrupperna finns också här på forumet. Missförstå mig inte! Dock är ju dessa baserade på frivillig basis och inte på tvång. Och dom aktiviteterna står ju lite utanför själva forumet i sig. Inte alla forum har sådana grupper heller. Och de forum som har motsvarande, har också bara en klick som engagerar sig. Livet på internet är tyvärr så, oavsett var du befinner dig.
    Vill du mer, så får du ta tag i saken på andra vis. Tvång vinner aldrig i längden.

    Jag hade som sagt var, gärna deltagit mer också. Men just nu förhindras jag tills jag avklarat den delen av mitt liv. Sedan skall ju övrig tid även matchas mot arbete och andra saker i ens liv.
    Man är ju inte direkt "fåret Dolly", knappast du heller skulle jag tro.

    Kan du inte bara vara glad för det lilla med de du redan får och fått träffa?


    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

  2. #22
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Citat Ursprungligen postat av Sanniz Visa inlägg
    Det är dock skillnad på forum och "åk- och fikagrupper". De sista är bara delar i det stora. Då kan du liksom inte kräva, att alla är inne på samma linje som dig hela tiden angående engagemang.
    Skulle man köra ett race gentemot dig, är det som när du skyller på dina bristande datakunskaper för att exempelvis inte få med bilder här på forumet. Inget är värre än ett klick iväg. Du har dock valt att avstå från att lägga in bilder och ingen klagar för det.
    Att jag är med i grupper motsvarar ju inte stora massan, liksom dina medlemskap.
    Försök att förstå att forumet i sig INTE är en åkgrupp eller fikagrupp. Sedan bör jag tillägga att min egna grupp är varken eller, utan mer en intressegrupp för tjejer/kvinnor på forumet. Där är det inte heller så mycket aktivitet tyvärr (allt som oftast jag som försöker dra igång något då och då... Men så är jag van att stånga mig blodig via andra former av medlemskap och engagemang), liksom i "rod gruppen".

    Jag är glad att fika- och åkgrupperna finns också här på forumet. Missförstå mig inte! Dock är ju dessa baserade på frivillig basis och inte på tvång. Och dom aktiviteterna står ju lite utanför själva forumet i sig. Inte alla forum har sådana grupper heller. Och de forum som har motsvarande, har också bara en klick som engagerar sig. Livet på internet är tyvärr så, oavsett var du befinner dig.
    Vill du mer, så får du ta tag i saken på andra vis. Tvång vinner aldrig i längden.

    Jag hade som sagt var, gärna deltagit mer också. Men just nu förhindras jag tills jag avklarat den delen av mitt liv. Sedan skall ju övrig tid även matchas mot arbete och andra saker i ens liv.
    Man är ju inte direkt "fåret Dolly", knappast du heller skulle jag tro.

    Kan du inte bara vara glad för det lilla med de du redan får och fått träffa?
    Har ju fattat att forumet inte är en åkgrupp! Är ju inte helt blåst! Sen att jag inte har intresse och färdigheter med datan har väl inte med detta att göra! Ha det!
    There are no problemsonly solutions

  3. #23
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Citat Ursprungligen postat av xbones Visa inlägg
    Har ju fattat att forumet inte är en åkgrupp! Är ju inte helt blåst! Sen att jag inte har intresse och färdigheter med datan har väl inte med detta att göra! Ha det!
    Nej, din datafärdighet har inte med saken att göra.
    Men du började ju tråden med detta:

    Hallå folks! Vi är ju över 4000 medlemmae här på forat men är cirkus 30-40 som är aktiva som försöker o träffa varandra och så! Undrar bara vad som är vitsen och vara medlem om man ändå inte engagerar sej?

    Där tolkar jag det åtminstone, som att du klagar på engagemang i själva forumet. Men gäller det grupperna i sig, så får du kanske förtydliga det hela.

    Ha det du med...

    - - - Uppdaterad - - -

    Intressant Xbones.. Men avslutade du mitt medlemskap i HF Riders enbart för att jag inte håller med dig?
    Då är ju frågan vem som är barnsligast...


    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

  4. #24
    V.I.B Contributor Lars Nilssons avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Utanför landskrona
    Inlägg
    1 539
    Tackad: 7

    Vem har tvingat någon annan sanniz?
    Xbones är en go kille som jag gärna kör med när som helst.
    Iom att vi bor en bit ifrån varandra här på forumet så är en träff bara skoj för då får man träffa dem man snackat med under vintern.
    Jag har enbart träffat schyssta roliga killar o tjejer från forumet för övrigt.
    Som jag skrev innan så är forumet det man gör av det.
    Vill vi göra hela forumet till en fikagrupp och alla e med på det så blir den det.
    Nu är alla jäkligt olika, vissa snackar bara, andra kör mer och träffar nya människor.
    Att vi i skåne träffas och kör ihop stör kanske dig?
    Personligen skiter jag fullkomligt i vad folk gör på jobb och hur mycket de tjänar och vad de gjort osv osv. Vi har en kärlek till hojarna gemensamt och älskar att köra.

  5. #25
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Citat Ursprungligen postat av Sanniz Visa inlägg
    Nej, din datafärdighet har inte med saken att göra.
    Men du började ju tråden med detta:

    Hallå folks! Vi är ju över 4000 medlemmae här på forat men är cirkus 30-40 som är aktiva som försöker o träffa varandra och så! Undrar bara vad som är vitsen och vara medlem om man ändå inte engagerar sej?

    Där tolkar jag det åtminstone, som att du klagar på engagemang i själva forumet. Men gäller det grupperna i sig, så får du kanske förtydliga det hela.

    Ha det du med...

    - - - Uppdaterad - - -

    Intressant Xbones.. Men avslutade du mitt medlemskap i HF Riders enbart för att jag inte håller med dig?
    Då är ju frågan vem som är barnsligast...
    Tycker bara att du inte platsar i en seriös åkgrupp!
    There are no problemsonly solutions

  6. #26
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Seriös åkgrupp???

    Om du alltid hoppar av grupper och/eller bestämmer när det inte längre passar?
    Du vet mycket väl att jag inte kan åka så ofta som jag vill för stunden eftersom jag inte har ett a kort.
    Det gör mig knappast oseriös. För jag riskerar inte att bli av med lämpen och/eller mitt b kort enbart för att passa in de gånger det för stunden åks, OM jag inte kan få med mig en handledare.
    Fast det är bra, att du visar din rätta sida utåt med...

    Då anser jag inte dig som seriös ledare för en åkgrupp åtminstone.
    Vill du avsluta vänskapen, så får du göra det. Då vet jag var du står.


    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

  7. #27
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Citat Ursprungligen postat av Sanniz Visa inlägg
    Seriös åkgrupp???

    Om du alltid hoppar av grupper och/eller bestämmer när det inte längre passar?
    Du vet mycket väl att jag inte kan åka så ofta som jag vill för stunden eftersom jag inte har ett a kort.
    Det gör mig knappast oseriös. För jag riskerar inte att bli av med lämpen och/eller mitt b kort enbart för att passa in de gånger det för stunden åks, OM jag inte kan få med mig en handledare.
    Fast det är bra, att du visar din rätta sida utåt med...

    Då anser jag inte dig som seriös ledare för en åkgrupp åtminstone.
    Vill du avsluta vänskapen, så får du göra det. Då vet jag var du står.
    Syftet med HF Riders är och blir att åka och träffa andra likasinnade och knyta kontakter och få nya vänner! Tror att det står i grupprubriken! Sen finns det ingen ledare i gruppen utan alla är lika! Over and out!
    There are no problemsonly solutions

  8. #28
    Fan vad trött jag blir!!!
    Heja X-bones
    Jag har sett människor som är trögare än jag - och sävligare... och till och med stillsammare, lojare och latare än jag. Men de var döda.
    (källa: Mark Twain)

  9. #29
    V.I.B
    Reg.datum
    Jun 2011
    Inlägg
    1 128
    Tackad: 11
    Ett forum för mej är väl i första hand ett ställe att byta åsikter och tips med varandra.Men skulle det leda till nya
    bekantskaper är det väl bara trevligt.Sen passar väl alla kanske inte ihop i irl heller (har man märkt själv)

    Vad gäller sbm så har man liksom Lasse med flera här kört hoj både före och efter "sverigemodellen" startade som väl var
    föregångaren till sbm men tyvärr har väl flera händelser inom detta gjort att man knappast känner sej imponerad
    av utvecklingen.

    Men nu stundar en ny dag och det ser ut att bli kanon väder så man får väl säga som snutarna i tv serien Hill Street:

    "Be careful out there"
    Fuck cancer

  10. #30
    Tycker detta börja likna sandlåde nivån här .
    Jag har gått med i tre grupper för jag vill ut och åka ihop och fika ihop .
    Skriva hur jag mår eller annan skit gör jag på fb där det hör hemma .
    Förutom på klagomål sidan här hf .

Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12

Liknande ämnen

  1. Andra Insatser?
    Av Harleyman1 i forum Harley-Davidson Touring
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-02-02, 11:11
  2. Andra Fotpinnar!!??
    Av Harleyman1 i forum Harley-Davidson Dyna
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-08-03, 23:34
  3. Artikel: Vad kör du? Visa andra vilken hoj du kör!
    Av admin i forum Artiklar från ForumBladet
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2012-02-17, 19:45
  4. En del har lite mer än andra så är det bara!!!
    Av hasse diesel i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-01-23, 11:29
  5. Andra dämpare
    Av owenil i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2011-08-10, 23:22

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •