Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Nightster -08 går ryckigt :-(

  1. #1

    Nightster -08 går ryckigt :-(

    Tjenare. Min Nightster går ryckigt på låga varv och jag tycker den har förlorat lite driv när man drar på. Har sideshots och ett K&N filter på med en fuelpak installerad. Jag kör mappen dom gav mig på deras hemsida. Någon som vet vad det sitter i eller är det bänkning som gäller?

  2. #2
    Tjena. Har den gått ryckigt hela tiden, eller börjat nu ?. Fuelpaken är väl den billigaste lösningen har jag hört. Finns bättre alternativ. Har själv en RaceTuner på min och den funkar fint. Fler justeringsmöjligheter. Skulle tro att det rycker liiite på de flesta Harleys. Kommer säkert fler och bättre svar från proffsen snart.

  3. #3
    V.I.B Billy Bollockss avatar
    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    93
    Tackad: 0

    Nightster -08 går ryckigt :-(

    Rekommenderar bänkning. Har en TC88B som hade chippats med Screamin Eagle. När jag lämnade den till Evensson i Tillberga hittade han 5 hästar och mer vrid :-) Motorn är också mer harmonisk och går snålare.

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av Billy Bollocks Visa inlägg
    Rekommenderar bänkning. Har en TC88B som hade chippats med Screamin Eagle. När jag lämnade den till Evensson i Tillberga hittade han 5 hästar och mer vrid :-) Motorn är också mer harmonisk och går snålare.
    Ja varje hoj är ju en egen individ så att säga, så en bänkning är ju det optimala. De färdiga mapparna är ju bara en snabblösning

  5. #5
    Den började nu då jag tog fram den för säsongen igen, gick bättre förra året vill jag minnas. Har mailat Fuelpak och dom skulle kika på en ny mapp åt mig så det är ju service åtminstone. Ska prova byta tändstift till veckan, kanske är dom som är dåliga? Får jag inte ordning på det så blir det nog att ta bort Fulepaken och dra på originalfiltret igen eller dra en bänkning, men det är ju så jäkla dyrt bara

  6. #6
    V.I.B Contributor Gustav2Ks avatar
    Reg.datum
    Feb 2012
    Ort
    Gärdet, Stockholm
    Inlägg
    212
    Tackad: 10

    Min nya (original) sporre går lite hackigt i 30km/h på 2:an. Men inga problem med lite mer varv. har ingen aning om vad det kan bero på. Men antar att man helt enkelt inte ska köra i 30 utan i 40 i stället.
    Nu jävlar blir det åka av!

Liknande ämnen

  1. Nightster 08 köp!:)
    Av husfar i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2013-05-18, 14:38
  2. softail 00a går ryckigt
    Av oscar89 i forum Harley-Davidson Softail
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2012-08-23, 01:09
  3. Nightster
    Av Cribbe i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2012-07-28, 19:36
  4. Ryckigt
    Av Nightrod i forum Motor, Luft, Buller ,Ventiler, Kammar, Förgasare
    Svar: 28
    Senaste inlägg: 2012-05-24, 10:07
  5. Nightster -08
    Av jontemaskin i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-05-28, 20:23

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •