Sidan 7 av 20 FörstaFörsta ... 5678917 ... SistaSista
Resultat 121 till 140 av 400

Ämne: Vad för hjälm har ni ????......

  1. #121
    V.I.B
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    33
    Tackad: 0
    Ja de känns som en öppen hjälm är skönast att köra med i alla fall på sommaren fast sen är ju säkerheten betydligt sämre om man skulle gå omkull. Jag har ju min fulmer som man kan ha de värma dagarna om nu inte polisen skulle stoppa en och är allt för petiga. Något mellanting är nog inte aktuellt, antingen eller. Fast slutar säkert med en av varje i slutändan Bell hjälmarna ser riktigt snygga ut, vem säljer dem i Sverige och vad är ca pris?

  2. #122
    V.I.B Contributor Bikebandits avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 125
    Tackad: 4

    Varför köpa i Sverige ?

  3. #123
    V.I.B
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    33
    Tackad: 0
    Behöver inte köpa i Sverige men hade varit bra att kunna provat hjälmen innan då det känns viktigt att den sitter bra och är i rätt storlek.

  4. #124
    V.I.B Contributor Bikebandits avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 125
    Tackad: 4

    Maybe this'll help...


  5. #125
    V.I.B Contributor Bikebandits avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 125
    Tackad: 4

    Bell Helmet...



  6. #126
    V.I.B Contributor Bikebandits avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 125
    Tackad: 4






  7. #127
    V.I.B
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    33
    Tackad: 0
    Kanon, tack så mycket.
    Har du någon bra hemsida också att rekommendera som du beställt från tidigare som är pålitliga med bra priser?

  8. #128
    V.I.B Contributor Bikebandits avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 125
    Tackad: 4

    Ebay.. $139+ $55.00 shipping = 1300 Kr USPS Express Mail International > Sweden http://www.ebay.com/itm/Bell-Custom-...#ht_1465wt_203

    ...eller mmmmmm try JP Cycles... or here http://www.motorcycle-superstore.com...ding-Gear.aspx
    Senast redigerat av Bikebandit den 2012-03-01 klockan 14:12.

  9. #129
    Beställde lite dekaler till tysken från den sidan du länkade till Bikebandit! Men vågar inte trycka dit svastikan, har ett jobb som det inte skulle vara så snyggt om jag åkte dit för hatbrott eller dyligt, vet inte hur hårt det är, eller kan man räkna det som historiskt föremål?

  10. #130
    V.I.B
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    33
    Tackad: 0
    Hur är det nu med moms och tull avgifter när man beställer från USA? Har åkt på det de senaste gångerna jag beställt, är det 25% i moms och 2-3% i tullavgift för varans värde? Dvs ett slutpris runt 1500-1600:- för hjälmen om den fastnar i tullen?

  11. #131
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	all three helmets.jpg 
Visningar:	114 
Storlek:	58,1 KB 
Id:	5091

    Har redan postat en gång i denna tråd men eftersom jag handlat 2 nya hjälmar när jag var i jackson hole, WY nu i februari så tänkte jag lägga upp dem. Köpte dom online och det är 2 st Daytona. En German och en Skull Cap. ca 800 kr för båda. Som jämförelse har ni min tyska stålhjälm i mitten och tyvärr är stålhjälmen fortfarande den skönaste. Men de andra är iaf DOT-certified så de kommer nog till användning när man åkt på böter för stålhjälmen eller när man ska skjutsar någon het brud.
    Senast redigerat av whiskeythrottle den 2012-03-01 klockan 20:55.

  12. #132
    Citat Ursprungligen postat av speffy Visa inlägg
    Hur är det nu med moms och tull avgifter när man beställer från USA? Har åkt på det de senaste gångerna jag beställt, är det 25% i moms och 2-3% i tullavgift för varans värde? Dvs ett slutpris runt 1500-1600:- för hjälmen om den fastnar i tullen?
    Räkna 30% på hela summan inkl frakten. Sen ca en 100-lapp för tullhantering.


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  13. #133
    V.I.B
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    33
    Tackad: 0
    Tack för tipsen.
    Slog till på en mattsvart Bell Custom 500. I bästa fall runt 850:- och i värsta fall 1200:-
    Känns helt klart överkomligt, får hoppas att man blir nöjd med den också bara

  14. #134
    V.I.B Skuggans avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    194
    Tackad: 0

    Någon som har koll på om Bell Custom hjälmarna är runda eller ovala i formen? Har ruggiga problem med runda hjälmar, sitter liksom på toppen av skallen

  15. #135
    V.I.B Contributor Bikebandits avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 125
    Tackad: 4

    @speffy.. Enligt vänner Bell är lika bra kvalitet som en Davida så du skulle betala halva priset vad det skulle kosta dig i sverige..bonus Kontaktade motorcycle superstore idag och de skicka inte utanför USA så du måste ha kontakter i USA där det kan skicka till och sedan vidare till dig,skulle inte kosta mer.. fri frakt inom usa bara skulle ta längre tid..Om du vill ha snabb kanske ebay är bättre.. men jag gillar de som från Motorcycle superstore eftersom de har den extra krom trim och nummer 74 på ena sidan (RSD freedom machine hjälm)vilket de bekräftade...

    @Ozzy..Jag vet inte lagen om hakkors i sverige men en tysk hjälm är tillräckligt Badass .. berätta en historia .. Du vet de ryska militär vinter mössor ? Med den gamla ryska skäran och hammare märke på panna folk tyckte om det och sa att det var men när jag tog bort det och ersätts med SS dödskalle stirrade folk ännu mer men aldrig sagt något, antar att det fick dem att känna sig obekväma.. whatever ..

  16. #136
    V.I.B Contributor Bikebandits avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 125
    Tackad: 4

    Citat Ursprungligen postat av Skuggan Visa inlägg
    Någon som har koll på om Bell Custom hjälmarna är runda eller ovala i formen? Har ruggiga problem med runda hjälmar, sitter liksom på toppen av skallen

  17. #137
    Det finns ju någon lag mot stötande symboler, så svastikan åker inte på, iofs kan ju SS betraktas lika stötande. Men som du säger så får ju folk ha kommunist tröjor på sig osv. Whiskey, vart köpte du din hjälm? Har som sagt en grå, men tror jag vill behålla den i den färgen!

  18. #138
    köpt på ebay från kina, brukar bli billigast så

  19. #139

  20. #140
    V.I.B Elexems avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    211
    Tackad: 0
    Hjälp, köpte en öppen hjälm idag ser ut som någonting out of space, JÄTTEHUVUD Blir att lämna tillbaka den. Tips tas emot om bra hjälmar som inte ser ut som svampar på huvudet.
    "Amicus certus in re incerta cernitur" - I nöden prövas vännen.

Sidan 7 av 20 FörstaFörsta ... 5678917 ... SistaSista

Taggar för det här ämnet

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •