Resultat 1 till 12 av 12

Ämne: frambromsen tar bara ut till korsningen! ?heritage softail 2006

  1. #1

    frambromsen tar bara ut till korsningen! ?heritage softail 2006

    Har någon några idéer på felsökning, jag har fyllt på olja luftat tills förbannelse har sett luft bubblor kommit men det har slutat.
    Bromsen tar tills jag rullat ca 100 meter då försvinner trycket och ingen broms.
    Efter 3 pump när jag kör så kommer trycket tillbaks och bromsen tar sen händer samma sak igen.
    har ni några tips vad som kan vara fel innan jag river den helt och börjar om.
    Jag har knackat vridit vänt på allt så jag är 93% säker på att luften är borta
    Mvh eventuellt rullar jag till Norrtälje utan frambroms.
    P.s hoppas på tips d.s

  2. #2
    V.I.B TCKalles avatar
    Reg.datum
    Apr 2011
    Ort
    Saltsjö-Boo, Nacka
    Inlägg
    686
    Tackad: 29

    Har du kollat att inte bromskivan är skev? Skulle kunna göra att beläggen åker isär och att det krävs tre pump innan det tar.

  3. #3
    hmm jag hade visserligen med hjulet till däckbytaren så kanske han gjorde något med skivan för det var inga problem i höstas och i år har jag bara kört 20 mil (utan frambroms)

  4. #4
    kan det vara handreglaget? att det inte är tätt eller är utslitet, läcker det bromsolja någonstans?

  5. #5
    Nej det läcker ingen stans . jag ska kolla bromsskivan i morgon hade bara hoppats slippa hissa upp skiten igen .
    har sett att slangarna kan "dö" att dom ska typ vidgas och tappa tryck .men nu sätter jag min slant på att däck bytaren har krängt till bromsskivan

  6. #6
    V.I.B
    Reg.datum
    Jun 2012
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    30
    Tackad: 0
    Annars funkar det ju att titta ner på bromskivan medans man kör så ser man om den e vind.

    Jag tycker att det låter som att du fortfarande har luft i systemet! Kan bildas luftfickor i oken och lättaste sättet att få ut den luften är att trycka i bromsvätskan bakvägen.

  7. #7
    V.I.B
    Reg.datum
    Dec 2011
    Ort
    Alunda,Östhammars kommun
    Inlägg
    185
    Tackad: 2

    Om skivan är skev lär du känna det när du bromsar...

    Jag tror du har luft i systemet, kan vara ett helvete att få ur.

  8. #8
    V.I.B TCKalles avatar
    Reg.datum
    Apr 2011
    Ort
    Saltsjö-Boo, Nacka
    Inlägg
    686
    Tackad: 29

    Annars funkar det ju att titta ner på bromskivan medans man kör så ser man om den e vind.
    nej det lär du inte göra, nån form av indikering skall nog till, typ indikator klocka

    Om skivan är skev lär du känna det när du bromsar
    Jag hade typ samma fenomen på bakbromsen och jag kände ingenting i pedalen som tydde på att skivan var skev men när jag indikerade upp det hela så slog den ordentligt. Iofs borde man kanske känna det på frambromsen.

  9. #9
    jag hade en hoj med skev bromsskiva, då "slog" liksom i handtaget och man kände vibrationerna när man bromsade. så är den skev så borde det kännas när du bromsar.

  10. #10
    V.I.B RUNGNERs avatar
    Reg.datum
    Mar 2013
    Ort
    Skåneland
    Inlägg
    3
    Tackad: 0
    Skulle gissa på att det finns mer luft i systemet, när du luftar så tryck snabbt som en kulspruta på handtaget ibland räcker det inte att trycka sakta för att få ut all luft.

  11. #11
    V.I.B harly2006s avatar
    Reg.datum
    May 2012
    Ort
    På en plats i skogen
    Inlägg
    422
    Tackad: 0

    Tja! ta en ren olje kanna sätt en slang på kannan i med rätt bromsolja ta bort locket på bromsbehålaren låsa på luftnings nipeln sätt i slangen så pumpar du oljan up till bromsbehålaren till du får ut all luft stäng luftnings nipelen innan du tar i broms handtaget.OBS tryck ut olja från slangen i kannan så du inte trycker in luft.. Lycka Till.. stavningen bjuder jag på

  12. #12
    bromsskivan är skev fast inte mycket snacka med en harley meck som sa att det inte behövdes mycket för att bromsen skulle släppa ny bromsskiva får inhandlas och om det var felet ska jag ta ett snack med däck killen tack för alla tips jag återkommer om jag kör obromsat efter helgen

Liknande ämnen

  1. Vindruta heritage softail 97
    Av Jarre i forum Säljes
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-02-16, 09:21
  2. Heritage Softail-92
    Av Kludden i forum Köpes
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-11-01, 19:31
  3. ombyggd Softail heritage
    Av Costanza i forum Säljes
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-04-16, 21:16
  4. aphäng till softail 2006
    Av Bad omen i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-08-18, 21:55
  5. hylsa till banjo bulten på fotbromsen/frambromsen
    Av mrzigzag i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-07-11, 14:17

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •