Resultat 1 till 19 av 19

Ämne: Krasch med min Fat Bob.

  1. #1
    V.I.B Contributor
    Boba Fetts avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    355
    Tackad: 2

    Krasch med min Fat Bob.

    Ligger här med knäckt självförtroende med 2 ben frakturer i handen,spricka revben,svullet knä ont i axeln Mörkt o regnigt så var jag på till bike trollhättan för service.skulle tanka på shell strax innan kungälvl precis innan avfart till macken så kommer jag i ca.20-30 km växlar ner innan vägbulan då låser hjulen sig nästa sekund så ligger man på marken med hojen över benet. Fick hjälp o resa hojen va fasen hände här tänkte jag kollade vägen snabbt så såg jag att det var en så där tjärlappning mörkt o blöt vägbana så såg jag inte det. körde in på macken där jag fick hjälp o kolla hojen om den var körbar. Dum som man var så fortsatte jag till trollhättan men nu är hojen iaf på verkstaden kände smärtan en stund senare när jag kom fram. Det blir ny tank,avgasrör,blinkers,speglar,bakre dämpare,fotpinnar. Det gick inte fort men fasen va skador det kan bli på hoj och människa Och nu kommer det sköna vädret får väl sitta på altanen med några kalla o lyssna till ljudet av hojar. Aja skål på er

  2. #2
    Men så jävla surt, lider med dig. Det behövs så lite ibland för det ska skita sig.
    Skål i JD! Nu ska den begynnande förkylningen brännas ur kroppen..
    Jag köpte en Harley bara för att kunna fisa hur högt jag vill.

  3. #3
    V.I.B Contributor Bikebandits avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 125
    Tackad: 4

    aaaah no !! Bad luck mate !! Olyckor kan hända så snabbt,,GLAD TO SEE YOUR OK THOUGH

  4. #4
    Gött att det gick bra ...bågen går alltid att ersätta! På´t igen sen bara!

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av Vajtan Visa inlägg
    Gött att det gick bra ...bågen går alltid att ersätta! På´t igen sen bara!
    Ja du är en klok man Vajtan kunde inte sagt det bättre själv
    Upp och igång
    Skönt att du klarade dig bra
    Jag har sett människor som är trögare än jag - och sävligare... och till och med stillsammare, lojare och latare än jag. Men de var döda.
    (källa: Mark Twain)

  6. #6
    V.I.B Super Contributor
    slyckes avatar
    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Slycke utanför Linköping
    Inlägg
    1 094
    Tackad: 26

    Upp i sadeln igen mannen, har gjort samma resa en gång för länge sedan, klarade mig med mycket ont, hojen blev skrot. Men bara upp i sadeln när smärtan släppt....skål

  7. #7
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    Fan va surt, lider med dig. Inget bra ställe det tydligen för precis efter vägbulan satte jag en bil i passagerardörren på Påskafton, han skulle in på tappen o drog rätt över spärr linjer utan att se mig men jag hade tur och skadade mig aldrig, hojen värderade Probike skadorna till 24000 och då hade jag redan bytt gaffelben o riktat hjul med mera, F bolaget skall också besiktiga den men inte fått tummen ur så jag är rätt tacksam över mitt beslut att inte bärga den till verkstan för då hade jag inte haft hoj ännu.
    Kör Sportster som är på 1440 cc vid 1 bar och 2880 cc vid 2 bar
    http://www.facebook.com/pages/Deep-v...11216548967190

  8. #8
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Hoppas att du tillfrisknar snabbt. Men inte behöver självförtroendet knäckas, inte ditt fel om oddsen var emot dej just på den fläcken. Nu är det bara att kurera sig och tillbaks i sadeln.


    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

  9. #9
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Jävla otur! Lider med dej o hoppas att både dom fysiska skadorna och lilla psykiska knäcket läker snabbt ! Och att du får ut hojen snart!
    There are no problemsonly solutions

  10. #10

  11. #11
    Aj Aj. Otur som fasiken. Skönt att du klara dej iaf, och att det inte gick fortare. Materiella skador går alltid att reparera, men trist som fan.

  12. #12
    Tråkigt att du skadade dej! Gjorde samma sak i en rondell för några år se'n men klarade mej oskadd. Kan vara halkigt som f-n vid blöt väg, plötsligt ligger man där och undrar vad som hände!

  13. #13
    Tråkigt att du skulle själv bli tilltyglad. hojen må så vara, det är ju bara materia och kan ersättas!!
    Trägen vinner!

  14. #14
    ohhhh Din stackare. Hoppas du blir frisk snart. Skit i hojen du är väll viktigare. Den går alltid att fixa.
    Jag bröt foten förra året när jag körde in i min gubbe. hmm tror ni han var glad
    Bröt två ben i foten. Tre veckors gips sen upp på hojen igen.

    Så ta en kall och njut av värmen som är på väg.

  15. #15
    V.I.B Frittes avatar
    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Kolmården
    Inlägg
    882
    Tackad: 0

    Lider med dig. Se till att krya på dig nu så ses vi på vägarna i sommar

  16. #16
    Faan va bra....nu har du en orsak att bygga om!! se allt från den ljusa sidan Så länge du inte skadar dej själv så e det lungt!!
    Deluxe FLSTN

  17. #17
    Fan va kass. Hoppas du är på bättringsvägen. Krya på dig!!

  18. #18
    fy vad trist, krya på dig och förhoppningsvis kanske det går på försäkringen om man har helförsäkrad hoj

  19. #19
    V.I.B Contributor
    Boba Fetts avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    355
    Tackad: 2

    Citat Ursprungligen postat av NickeR Visa inlägg
    Faan va bra....nu har du en orsak att bygga om!! se allt från den ljusa sidan Så länge du inte skadar dej själv så e det lungt!!
    He he jo det är sant. Passade på o byta till 2-1 pro pipe samt Progressive suspension 444 "12. Det är ju det jag har sneglat på innan välten så lite tur i oturen kan man ju säga Tack som fasen för stödet folkens

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •