Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 21

Ämne: Hepp!

  1. #1

    Hepp!

    Tjena folk! Jag har lurkat på forumet ett tag och när jag åter köpt en hd var jag tvungen att regga mig. Trevligt ställe.

    Började köra hoj när jag var nitton och satte sprätt på arvet efter morfar för att kunna köpa en gammal femhundra Triumph-chopper, sen klippte jag till på ytterligare en traja för att efter det uppgradera till en uppborrad Sportster som jag stukade efter eget huvud.

    Därefter blev det några japanska sporthojar och till sist en Speedtriple som jag tjackade sprillans ny samma dag som jag blev fast anställd på stället jag jobbar. Blev dock ett antal vurpor på sportmaskinerna så jag sålde eftersom livet är mig kärt.

    Men efter ett par år utan hoj blev suget för stort och i söndags fick jag min Nightster. Jag älskar den jäveln och den är ju så kul att köra att jag till och med undvek Valborgsspriten för att bara kunna blåsa runt i två hela dagar.

    Har dock lite frågor till expertisen här: På den sitter en PC, Screaming Eagle-filter och V&H Big Radius . På avslag ger den ifrån sig rejäla avgassmällar och jag misstänkte först att den gick snålt. Både firman jag köpte den på och Probike säger att det är normalt, kan det verkligen vara det? Eller bör jag låta ett proffs mappa?

    Jag vet att det inte är optimala prylar och tänkte skaffa Sert eller Directlink och ett D&D Bobcat sen, men kan hojen ta skada av det här under tiden? Det är för ögonblicket lite ebb i kassan och man vill ju gärna kunna gasa utan ångest i väntan på att finanserna stabiliseras.

    /Krille
    Senast redigerat av Krille K den 2013-05-02 klockan 20:24.

  2. #2
    Tjena och välkommen!
    Nu är jag inte nyas på forumet tydligen

    Ang din PC är dom färdiga mapparna att tillgå gjorda i staterna och har värderna efter dom förhållanderna som rådde där så som värme, luftfuktighet miljö mm och inte alltid gångbara hos oss samt att alla maskiner är lite individuella.
    Bästa sättet att få ut max ur ditt pc är att bänk köra maskinen och få en individuell mapp till din hoj, kostar mellan 3500kr-4000kr.

    Anledningen att din maskin ger avgassmällar är att avgassystemet är för öppet och inte lirar helt med dina komponenter, en bänkkörning är att föredra.

  3. #3
    V.I.B
    Reg.datum
    Jun 2012
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    30
    Tackad: 0
    välkommen

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av mc-mek Visa inlägg
    Tjena och välkommen!
    Nu är jag inte nyas på forumet tydligen

    Ang din PC är dom färdiga mapparna att tillgå gjorda i staterna och har värderna efter dom förhållanderna som rådde där så som värme, luftfuktighet miljö mm och inte alltid gångbara hos oss samt att alla maskiner är lite individuella.
    Bästa sättet att få ut max ur ditt pc är att bänk köra maskinen och få en individuell mapp till din hoj, kostar mellan 3500kr-4000kr.

    Anledningen att din maskin ger avgassmällar är att avgassystemet är för öppet och inte lirar helt med dina komponenter, en bänkkörning är att föredra.
    Tackar! Jo, jag vet att det där Big Radius-systemet är för öppet och mer show än go. Men jag kollade och det sitter i alla fall insatster i. Tycker förutom att det inte går helt rent, låter något överjävligt och det gillar jag verkligen inte. Så jag vill ha ett 2-1 system istället. Men tror du att det är ok att köra innan jag skaffat de nya prylarna utan att lämna iväg den på bänkning? Känns som sura pengar att lägga nu om jag ändå ska köpa vettigare prylar snart? Men jag vill ju inte att motorn tar skada under tiden och i värsta fall får jag veva med kreditkortet för att lösa saken på studs!
    Senast redigerat av Krille K den 2013-05-02 klockan 20:44.

  5. #5
    Plocka ut stiften och kolla på dom, är dom nästan vita eller helt vita så ska du inte köra med den kombinationen för då finns det risk för spikning med risk för motorskador, stiften ska va gyllenbruna.

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av mc-mek Visa inlägg
    Plocka ut stiften och kolla på dom, är dom nästan vita eller helt vita så ska du inte köra med den kombinationen för då finns det risk för spikning med risk för motorskador, stiften ska va gyllenbruna.
    Kanon! Jag kliver ner i garaget imorgon och kollar!

  7. #7
    Välkommen SportsterLover.

  8. #8
    Välkommen! Jag har också haft några gamla Trajor och känner mig hemma med Sportstern, smidig & busig.
    Jag köpte en Harley bara för att kunna fisa hur högt jag vill.

  9. #9
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Välkommen hit...


    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

  10. #10
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Citat Ursprungligen postat av Krille K Visa inlägg
    Tjena folk! Jag har lurkat på forumet ett tag och när jag åter köpt en hd var jag tvungen att regga mig. Trevligt ställe.

    Började köra hoj när jag var nitton och satte sprätt på arvet efter morfar för att kunna köpa en gammal femhundra Triumph-chopper, sen klippte jag till på ytterligare en traja för att efter det uppgradera till en uppborrad Sportster som jag stukade efter eget huvud.

    Därefter blev det några japanska sporthojar och till sist en Speedtriple som jag tjackade sprillans ny samma dag som jag blev fast anställd på stället jag jobbar. Blev dock ett antal vurpor på sportmaskinerna så jag sålde eftersom livet är mig kärt.

    Men efter ett par år utan hoj blev suget för stort och i söndags fick jag min Nightster. Jag älskar den jäveln och den är ju så kul att köra att jag till och med undvek Valborgsspriten för att bara kunna blåsa runt i två hela dagar.

    Har dock lite frågor till expertisen här: På den sitter en PC, Screaming Eagle-filter och V&H Big Radius . På avslag ger den ifrån sig rejäla avgassmällar och jag misstänkte först att den gick snålt. Både firman jag köpte den på och Probike säger att det är normalt, kan det verkligen vara det? Eller bör jag låta ett proffs mappa?

    Jag vet att det inte är optimala prylar och tänkte skaffa Sert eller Directlink och ett D&D Bobcat sen, men kan hojen ta skada av det här under tiden? Det är för ögonblicket lite ebb i kassan och man vill ju gärna kunna gasa utan ångest i väntan på att finanserna stabiliseras.

    /Krille
    Tjena o välkommen! Köpte min hoj ny i 2010. Den smällde litegrann vid avsläpp med originalgrejer. Bytte till bigshots och K&N filter + PC o bänkning. Smällde fortfarande men gick fint. Förra sommaren bytte jag till Supertrapp 2-1 och den smäller fortfarande! Men jag gillar att det smäller och tar ingen skada! Får se hur det blir i juni då det ska monteras 106" kit och SuperTuner.
    There are no problemsonly solutions

  11. #11
    V.I.B Super Contributor
    slyckes avatar
    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Slycke utanför Linköping
    Inlägg
    1 094
    Tackad: 26

    Välkommen

  12. #12
    Tack allesammans! Xbones: Skönt att höra att det inte bara är min som knallar. Efter ett antal år på japsar och trepips-triumph är det kanske inte så konstigt att jag reagerar lite på sportstermotorns oborstade gång. Hade faktiskt glömt hur det är att sitta på ett urtidsdjur.

    Men jag ska följa mc-meks råd och kolla stiften idag. Ser de bra ut så låter jag hojen smälla ett tag till. För hojen går riktigt bra så om det inte är nån fara så gasar jag vidare tills det är dags för 2-1 och tuner!
    Senast redigerat av Krille K den 2013-05-03 klockan 21:20. Anledning: Klantsskrivning.

  13. #13
    V.I.B Frittes avatar
    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Kolmården
    Inlägg
    882
    Tackad: 0

    Välkommen hit.

  14. #14

  15. #15
    V.I.B Contributor Bikebandits avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 125
    Tackad: 4

    Min SB har SE luftfilter och V&H Big Radius och den hade en PC och smällde vid avsläpp, var inte nöjd med det så bytte den PC till SERT..Problem solved !!

  16. #16
    Citat Ursprungligen postat av Krille K Visa inlägg
    Tack allesammans! Xbones: Skönt att höra att det inte bara är min som knallar. Efter ett antal år på japsar och trepips-triumph är det kanske inte så konstigt att jag reagerar lite på sportstermotorns oborstade gång. Hade faktiskt glömt hur det är att sitta på ett urtidsdjur.

    Men jag ska följa mc-konsults råd och kolla stiften idag. Ser de bra ut så låter jag hojen smälla ett tag till. För hojen går riktigt bra så om det inte är nån fara så gasar jag vidare tills det är dags för 2-1 och tuner!
    Bra att du följer mc-konsults råd

  17. #17
    Välkommen hit

  18. #18
    Citat Ursprungligen postat av mc-mek Visa inlägg
    Bra att du följer mc-konsults råd
    Sorry! mc-mek skulle det stå. Äras den som äras bör. Måste ha varit snurrig!

  19. #19
    V.I.B Contributor
    cybercounts avatar
    Reg.datum
    Aug 2011
    Ort
    UPPSALA
    Inlägg
    553
    Tackad: 0

    välkommen
    A.K.A Masen

  20. #20
    V.I.B Löfgrens avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Mariestad
    Inlägg
    106
    Tackad: 0

    Hepp!

    Hade smällar vid avslag på gasen. Höjde på lågfartsknappen ett snäpp. Nu funkar det kanon. Har PC III som styrdon.

Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •