Resultat 1 till 14 av 14

Ämne: Avgas fråga!

  1. #1
    V.I.B
    Reg.datum
    Apr 2013
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    46
    Tackad: 0

    Avgas fråga!

    Tjena

    Har kollat runt en hel del på olika avgaser, för det första vill jag säga f*n ta er HD människor och HD själva, sen jag provkörde den sportster 1200an för första gången så har jag inte kunnat tänka på mycket annat (tex på väg till jobbet igår så låg jag i vänstra filen och undrade varför inte bilarna bakom mig kör om på högersidan? efter en liten stund kom jag på att det är vänster filen man lämnar fri för omkörning) är som sagt tidigare plastrakets pilot :P

    tillbaka till frågan, har som sagt sett en hel del avgassytsem och jag undrar vad skillnaden är mellan 2-1 och 2-2 system?
    andra frågan jag har är vad för system passar mig om jag vill ha Harley ljudet men samtidigt kunna stå ut med ljudet om jag ska köra längre distanser? tex: om man tar en 2 dagars tripp från Göteborg upp långt i norr.
    det jag för tillfället har hittat som låter bra på video är Vance & Hines Blackout 2-1 system.

    Tack

  2. #2
    Frågar du utseende mässigt eller effektmässigt på skillnaden? Ljud och utseende är ju helt en smakfråga. Du får youtuba och lyssna runt lite kanske. Långa rör blir fiskebåts dunk och korta rör smattrar lite mer
    Chop what u got

  3. #3
    V.I.B
    Reg.datum
    Apr 2013
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    46
    Tackad: 0
    Det är ljudet som är viktigast för mig. Förstår att en sportster kanske inte får samma ljud som shovel eller old school hd's som i filmer, men liknande iallafall. Tanken är att jag ska njuta av ljudet långa långa mil utan att bli trött på det

  4. #4
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Citat Ursprungligen postat av Wiix Visa inlägg
    Tjena

    Har kollat runt en hel del på olika avgaser, för det första vill jag säga f*n ta er HD människor och HD själva, sen jag provkörde den sportster 1200an för första gången så har jag inte kunnat tänka på mycket annat (tex på väg till jobbet igår så låg jag i vänstra filen och undrade varför inte bilarna bakom mig kör om på högersidan? efter en liten stund kom jag på att det är vänster filen man lämnar fri för omkörning) är som sagt tidigare plastrakets pilot :P

    tillbaka till frågan, har som sagt sett en hel del avgassytsem och jag undrar vad skillnaden är mellan 2-1 och 2-2 system?
    andra frågan jag har är vad för system passar mig om jag vill ha Harley ljudet men samtidigt kunna stå ut med ljudet om jag ska köra längre distanser? tex: om man tar en 2 dagars tripp från Göteborg upp långt i norr.
    det jag för tillfället har hittat som låter bra på video är Vance & Hines Blackout 2-1 system.

    Tack
    Det finns tex Supertrapp Supermegs dær du sjælv kan justera ljudet med brickor længst bak. Vælkommen førresten
    There are no problemsonly solutions

  5. #5
    Ja om du vill ha muller som inte blåser ur öronen håller jag helt med xbones. Pro pipe låter riktigt gött utan att det blir för högt
    Chop what u got

  6. #6
    Välkommen! Du kan även i de flesta fall ta bort eller lägga till dämpningsmaterial på insatsen om denna går att ta ut och på så sätt "ställa" ljudnivån.

    Mullemeks tips ovan på ett Vance & Hines Pro Pipe är ett bra val där du kan justera insatsen med dämpningsmaterial.



    '


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  7. #7
    V.I.B
    Reg.datum
    Apr 2013
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    46
    Tackad: 0
    Hur funkar det om man endast slänger på ett par slip on? Behöver man bestycka förgasaren?

  8. #8
    Ska du bara byta avgas, så behöver du inte göra mer. Först när du byter till öppnare luftfilter du behöver bestycka om.

  9. #9
    V.I.B Contributor
    Jonasbaggens avatar
    Reg.datum
    Nov 2011
    Ort
    Sigtuna
    Inlägg
    872
    Tackad: 43

    Wiix: Ett par Khrome Werks slip-on är inte fel och ljudet är gott Finns i både slashdown och tapered. Du kan googla på ljudet på Youtube längst ner på sidan av länken. http://overdrivenorth.se.kramer.aska...60&Sprak_ID=sv
    Köp ett bra luftfilter ex. ett K&N (Lasse.S har ett fint med offset framåt) och bestycka in förgasaren så får du ett betydligt bättre gassvar samt lite effekt ökning på köpet
    Orginal luftfiltret är inte mkt att hänga i granen...
    Senast redigerat av Jonasbaggen den 2013-04-25 klockan 22:04.

  10. #10
    V.I.B
    Reg.datum
    Apr 2013
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    46
    Tackad: 0
    Paintern: Tack då vet jag.
    Jonas: jag såg deras tidigare, tycker om slashdown. Har fått ett shysst bud av Robert här på forumet för ett par SE 2 slip-on. Ang luftfilter vill jag gärna byta men för tillfället är ekonomin lite tight pga flytt och nybytt cykel . Får nöja mig med dämparna just nu. Tack.

    Amatörfråga för dom flesta. Men att bestycka en förgasare(efter luftfilterbyte) för en glad amatör som mig. Vad krävs samt hur svårt är det?
    Är det bättre att lämna in? Isåfall bra ställe som gör sånt i Göteborgs trakterna?
    Senast redigerat av Wiix den 2013-04-26 klockan 21:44. Anledning: nybörjare med för många funderingar.

  11. #11
    V.I.B Contributor
    Jonasbaggens avatar
    Reg.datum
    Nov 2011
    Ort
    Sigtuna
    Inlägg
    872
    Tackad: 43

    Wiik: Det är inte svårt alls för en glad amatör att justera till förgasaren efter luftfilter byte. Hederliga förgasare har sina fördelar. Köp dig en bra manual så ser du var lågfarts respektive högfarts munstycke sitter. Du har bl.a Christer på Bra-i-gasen som är duktig och har delar till förgasare. Det finns info på internet oxå. SE 2 dämparna är det absolut inget fel på.

  12. #12
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Amatörfråga för dom flesta. Men att bestycka en förgasare(efter luftfilterbyte) för en glad amatör som mig. Vad krävs samt hur svårt är det?
    Är det bättre att lämna in? Isåfall bra ställe som gör sånt i Göteborgs trakterna?[/QUOTE] Kolla med Osten (Thomas) i Landvetter. Han kan det där Tel.0708261432
    There are no problemsonly solutions

  13. #13
    V.I.B
    Reg.datum
    Apr 2013
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    46
    Tackad: 0
    Tack grabbar. Sparar hans nr tills jag har köpt mig ett redigt filter. Har sett några av era cyklar här på forumet, tappar hakan va mycket tid ni har lagt och vad duktiga ni är. Själv är man super exalterad för ett par dämpare

  14. #14
    V.I.B Contributor
    Jonasbaggens avatar
    Reg.datum
    Nov 2011
    Ort
    Sigtuna
    Inlägg
    872
    Tackad: 43

    Wiix: Det är det som gör det hela så kul...att bli exalterad över varje del och moment.

Liknande ämnen

  1. Avgas till en strutshovel bobber
    Av engmannen i forum Köpes
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-04-02, 15:12
  2. Avgas system
    Av Mideskar i forum Harley-Davidson VRSC
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-03-25, 06:17
  3. Nytt avgas.
    Av Råbbert i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2013-03-10, 16:56
  4. samson avgas !
    Av Linder i forum Harley-Davidson Softail
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2013-03-04, 21:13
  5. Tips på avgas ämnen...
    Av mrzigzag i forum Custom & Byggen
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-10-09, 10:19

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •