Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Byta luftintag, behöver jag göra om bänkningen på Dynon?

  1. #1

    Byta luftintag, behöver jag göra om bänkningen på Dynon?

    Hej,

    Har idag luft och buller bestående av SE Heavy Breater, SE Race Tuner (Super Tuner?) och utblås Vance & Hines.
    Heavy Breathern är ju stor och jag slår knäet i den vilket gör att jag funderar på att byta den. Det lutar åt någon modell av RSD eller Performance Machine.

    Min hoj är bänkad i Dyno och jag är absolut inte missnöjd med resultatet. Frågan är alltså om man rakt av kan byta luftintag utan att göra om bänkningen? Både Heavy breathern och modellen jag tänkt byta till är s.k "free flow" men det kanske ändå måste göras om? Jag har alltså inte kunskap att programmera tunern själv. Men jag har heller inte lust att lägga flera tusenlappar på en Dyno utan förhoppning om bättre resultat utan enbart för att man bytt luftintag.

    Någon som har några goda råd?

  2. #2
    V.I.B Contributor
    Jonasbaggens avatar
    Reg.datum
    Nov 2011
    Ort
    Sigtuna
    Inlägg
    872
    Tackad: 43

    pheur: Tror knappast det blir någon märkbar skillnad ifall det är full flödes filter av god kvalitet på det du byter till.

  3. #3
    Det är väl precis sådant jag vill höra! Samtidigt eftersom jag inte har någon kunskap om att programmera en tuner vill jag ju vara säker på saken. Fler som kan ge mer insikt?

    Citat Ursprungligen postat av Jonasbaggen Visa inlägg
    pheur: Tror knappast det blir någon märkbar skillnad ifall det är full flödes filter av god kvalitet på det du byter till.

  4. #4
    Om du byter full flödes - full flödes, ingen märkbar skillnad, ingen idé/behov att bänka igen.

Liknande ämnen

  1. Behöver städas i Garaget
    Av Dragos i forum Off Topic
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-09-28, 11:09
  2. Köp av ny hoj, behöver råd
    Av Hagis i forum Off Topic
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2011-08-20, 21:00
  3. Svar: 12
    Senaste inlägg: 2011-08-16, 12:44
  4. Hej. Ny här, behöver HJÄLP :)
    Av moagnes i forum Ny på harleyforum.se?
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2011-07-25, 20:36
  5. Tria behöver hjälp!
    Av Hagis i forum Off Topic
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-07-08, 09:23

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •