Resultat 1 till 13 av 13

Ämne: Mattlack

  1. #1
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Mattlack

    Undrar om man kan skydda mattsvart från att bli polerad vid nötning av tex knän vid tank osv med matt klarlackMatt klarlack låter ju dumt men det finns ju.
    Senast redigerat av xbones den 2011-05-15 klockan 13:31.
    There are no problemsonly solutions

  2. #2
    De' är just det som är poängen med H-D:s matta lacker... att få en alldeles egen "Patina" som blir unik för varje hoj. Ungefär som slitna jeans - kanske man kan säja... så just den slitningen/poleringen från knäna är ju precis som det skall vara.
    Jag skulle inte göra ett skvatt (å' för guds skull - "vaxa" aldrig en sådan färg).

  3. #3
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Ja, det är ju meningen med Patina med tiden men jag tror att jag vill behålla den i matt skick:confused:Vaxa???
    Senast redigerat av xbones den 2011-05-15 klockan 13:59.
    There are no problemsonly solutions

  4. #4
    V.I.B Contributor Bikebandits avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 125
    Tackad: 4

    Har din redan visat tecken på slitage ?? Jag har haft min streetbob i ungefär tre år och det är denim svart..har aldrig rengöras med något särskilt,bara tvättat det .. färgen är fortfarande ok..med 34000km

  5. #5
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Tjena Bandit! Nej,det är inget slitage men folk säger att denimen ska vara så jävla känslig och det är nog lite överdrivet. Jag spolar bara av den med högtryckstvätt med shampoo. Med lagom tryck då med spridare
    There are no problemsonly solutions

  6. #6
    V.I.B Contributor Bikebandits avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 125
    Tackad: 4

    Ja jag vet en del folk som behandlar deras som en bebis,gnälla om varje liten repa eller stenskott.Det betyder inte att jag inte sköter mitt höj .. bara vissa människor är sååå pedantisk

  7. #7
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Ja,men dom är ju byggda för att användas och ska väl tåla att ha utomhus
    There are no problemsonly solutions

  8. #8
    V.I.B Contributor Bikebandits avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 125
    Tackad: 4

    Precis

  9. #9
    V.I.B jossis avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    324
    Tackad: 0

    Cool

    Hej jag vaxar min mattsvarta Night rod , tycker den blir mycket lättare att tvätta (kanske lite putsbög tendenser)
    med vax som är till för matta och sidenmatta lacker

    MVH
    Jossi

  10. #10
    Den är ganska känslig mot saker som gnider. Körde hem med grönskylt från handlaren (matt svart). Efter 10 mil hade remmarna som höll skylten gnidit på lacken, blev aldrig bra igen. Tänk på detta när ni strappar fast last och bagage inför trippen! Skydda med nån t-shirt eller annat.

    Får man små ytliga repor på den svarta matta lacken kan man massera in lite motorolja har jag hört.


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  11. #11
    Harley har ett bra medel för de matta denimlackerna, sprayflaska. Luktar dessutom gott som fan



    Formulated to Clean and Protect Matte Paint Finishes
    New Harley-Davidson® Denim Paint Cleaner (P/N 94866-10, $7.95) from Harley-Davidson Genuine Motor Accessories® is a quick detailer specially formulated to clean and protect the silky, matte finish of Harley Denim Paint. Spray it on the finish and gently wipe away oils, fingerprints, and dust. Compatible with all surfaces on H-D® motorcycles, this formula cleans without buffing, so you can avoid “polishing” the denim surface. Heavily soiled surfaces should be washed with Harley-Davidson® Sunwash® and water before application.

    For more information, visit Harley-Davidson’s Web site at www.harley-davidson.com


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  12. #12
    V.I.B
    Reg.datum
    Jun 2011
    Inlägg
    1 128
    Tackad: 11
    Jag har bara avfettning på.låter det verka och spolar rent med mycket vatten,brukar svabba lite med handen så åker insekterna av.
    Vi orkar heller inte hålla på och tvätta så fort de blir lite skitiga,körningen är roligare.Man har ändrat sej mot förr då man tvättade mer ofta.

    xbones:du får gärna skicka ett pm om hur du tycker springern uppför sej,är lite sugen på en x bones

  13. #13
    V.I.B Contributor Bikebandits avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 125
    Tackad: 4

    Hemliga tyska rengöringsmaterial ... de flesta av dem använder WD40 term;

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •