Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Hur svårt är det att montera uppvärmda handtag?

  1. #1

    Hur svårt är det att montera uppvärmda handtag?

    Jag blir lätt kall om händerna så jag velar lite mellan att skaffa eluppvärmda handskar eller montera värmda handtag. Verkstaden ville ha runt 5000 spänn för handtagen (monterat och klart) om jag minns rätt. Hur svårt är det att montera dem själv?

  2. #2
    V.I.B
    Reg.datum
    Oct 2012
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    28
    Tackad: 0
    Jag har satt in en liten 5-10watt halogenlampa i varje styrända med en hållare i styret finns på Claes Olsson 50 kr för båda, dra in ström som går på nyckeln sätt en brytare 25 kr gjort på en dryg timme, det fungerar skapligt det blir varmt, då kan du behålla dina orginalhandtag. allt under en hundring.
    Laine

  3. #3
    V.I.B Contributor

    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    206
    Tackad: 4


  4. #4
    V.I.B Contributor
    hegtors avatar
    Reg.datum
    Oct 2012
    Ort
    South/West
    Inlägg
    492
    Tackad: 1

    Citat Ursprungligen postat av Pelleman Visa inlägg
    Jag blir lätt kall om händerna så jag velar lite mellan att skaffa eluppvärmda handskar eller montera värmda handtag. Verkstaden ville ha runt 5000 spänn för handtagen (monterat och klart) om jag minns rätt. Hur svårt är det att montera dem själv?
    Jeg har kjört noen vintre og har forsökt med både varmehansker og oppvarmede håndtak. Jeg har hatt hansker hvor varmetrådene bare har varmet en bitteliten del av hansken og hansker hvor varmetrådene har brent seg igjennom hansken. Jeg har bare hatt en type varmehåndtak og de tappet batteriet så mye at det var tomt for ström etter kort stund og jeg har og forsökt päre i håndtak varianten. Det fungerte greit på venstre side,men på gassiden er det dobbelt håndtak og varmen forvinner för hansken og siden jeg i en periode også hadde varmetråder rundt forgasseren for å hindre ising ble batteriet tappet. Senere lagde jeg et eget patent med å bore et hull i eksosanlegget og lodde fast et bremserör som gikk opp til forgasseren og noen ganger rundt innsuget. Etter hvert ble jeg lei av ledninger og tomme batterier og fant ut at med et nummer for store vinterhansker med et par tynne strikkede ullhansker inni var det mest effektive og slik gjör jeg det fremdeles.
    There are drunk riders. There are old riders. There are no old, drunk riders.

Liknande ämnen

  1. V-Rod Fotpinnar & Handtag
    Av Loke i forum Säljes
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-08-27, 20:09
  2. Nya handtag – Så här blev det.
    Av Fredrik_t i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2012-08-19, 00:13
  3. Handtag
    Av Spammen i forum Gör-det-själv-avdelning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-06-12, 14:14
  4. Tips på kromade handtag
    Av mtf i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2012-01-13, 19:08
  5. Uppvärmning!
    Av robbbull i forum Off Topic
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-03-12, 15:56

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •