Sidan 2 av 5 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista
Resultat 21 till 40 av 96

Ämne: Är Sportster OK?

  1. #21
    V.I.B Super Contributor
    slyckes avatar
    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Slycke utanför Linköping
    Inlägg
    1 094
    Tackad: 26

    Sporre eller inte?? oavsett vad du skaffar så Välkommen hit

  2. #22
    Hej kolla min sida på den hojen som finns där. Den har jag lämnat i inbyte på ProBike .
    Det är en 883:a men uppborrad till 1200. Massa nytt på den och den är även trimmad. Den går som bara den.
    Underbar väghållning. Vet ej om de lagt ut den till försäljning ännu.
    Det mesta är bytt på den och den e ny bes. Inga anm.
    Kan lova du ej blir missnöjd med den.
    Mvh BambiGBG

  3. #23
    jag hade även sporsten på uppkörningen och övningskörde med den på bilskolan.

  4. #24
    Provkör. Ju fler cyklar man provkör desto bättre jämförelse kan man göra. Sen är det naturligtvis bra att leta information på nätet om andra personers intryck men det är vad man själv tycker som är det viktiga. Jag har precis lagt en order på en Fat Bob men innan jag gjorde det testade jag många modeller inklusive sportster o softail (även modeller från andra tillverkare).

  5. #25
    Jag är 186cm (med långa lemmar) och jag valde Sportster, inte jämtemot andra H-D utan istället för Triumph. För mig var det dels en kostnadsfråga, men jag gillar heller inte för tunga, klumpiga hojar. Hade haft tillfälle att provköra en 883 tidigare så jag visste att de kändes smidiga och trevliga att köra, dock lite motorsvag då den var helt original.
    Jag är lite lagd åt anglofil cafe racer hållet men clip on och bakåtflyttat blir för obekvämt, kör inga långa sträckor (max 10mil typ) och vill ha primitiva, avskalade bushojar. Sneglade på Japscustoms också men de större var för feta för min smak, VN 800 gillade jag utseendet på, lätt att bobba men då kunde jag lika gärna köpa en sporre så att..

    Provsitt, provkör, fundera på vad den ska användas till, lycka till!
    Jag köpte en Harley bara för att kunna fisa hur högt jag vill.

  6. #26
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    Det är ofta man läser att folk är rädda för att man ser för stor ut på Sportster men jämfört med andra märken av den typen av naken hoj / sporthoj är den både längre o tyngre.
    Först o främst får man ju välja vilken typ av hoj man vill ha, sen kan man ju se på fabrikatet, tror dom flesta hänger upp sig på märket inte på vilken hoj som passar en bäst.
    Kör Sportster som är på 1440 cc vid 1 bar och 2880 cc vid 2 bar
    http://www.facebook.com/pages/Deep-v...11216548967190

  7. #27
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Jag tycker fortfarande, prova så många som möjligt... Även andra modeller! Och framför allt, bestäm dig för hur du tänkt dig att använda din hoj. För små turer kan ju sportstern fungera fint (hade förr en 1200 custom, som jag konverterade till trike... Den gick som f*n, men man skall nog inte vara större än mig om man skall på långresor... Kanske inte lika bra att skjutsa heller, om man inte är "flugviktare". )

    Du märker ju själv när det känns rätt. Och bry dej inte om ifall en del fnyser åt hojen... Har hört en miljon gånger uttrycket tjejhoj osv... Även vissa som inte ansåg sportstern som en godkänd HD...
    Idag har jag dock bytt hoj... Skaffat mig en ny "tjejhoj"... Det blev den kallad av maken min, eftersom han "satt nästan lika illa på den, som på min gamla 1200 sportster"... Men kan ju bero på att han är 191 cm kort också. Fast han är ingen tungviktare...
    Själv är jag 173 cm och inte av modell "flugvikt"....
    Så har du lite hum om mitt omdöme av Harley modeller.


    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

  8. #28
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    Är det någon som vad exakt det är som gör att det inte går åka långt på en sportster, den är 10,5 cm kortare en softail o hela 20cm kortare än dyna, höjden till marken? många sitter som fällknivar på sina hojar och en del ligger på rygg....jag tror att många bara fått för sig saker och har egentligen ingen aning för dom kör knappt med sina hojar ens, blir bara trött på folks förutfattade meningar och gissningar, fixa en bra körställning oavsett hojmodell och ut o kör.....
    Kör Sportster som är på 1440 cc vid 1 bar och 2880 cc vid 2 bar
    http://www.facebook.com/pages/Deep-v...11216548967190

  9. #29
    V.I.B Fonves avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Vadstena
    Inlägg
    683
    Tackad: 6

    Först och främst välkommen hit!!

    Sporsters är coola!! Känner du i magen att det är en sådan du vill ha så slå till!!

    Ett alternativ kan ju vara att åka och provsitta/provköra en hos en handlare/polare för att få lite känsla för cykeln.
    SB 2008. Min egen "flamma"!

  10. #30
    V.I.B
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    357
    Tackad: 32

    Lasse/ ja gissar på att det är lilla sportstertanken som inte rymmer så mycket soppa som dom stora 5-6 Gallon Harleysarna.
    Då kan du inte åka långa streckor utan soppa pause hihi

  11. #31
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    Citat Ursprungligen postat av racechopper Visa inlägg
    Lasse/ ja gissar på att det är lilla sportstertanken som inte rymmer så mycket soppa som dom stora 5-6 Gallon Harleysarna.
    Då kan du inte åka långa streckor utan soppa pause hihi
    Ja det är ju sant om man räknar hur långt man kan köra utan att sätta i fötterna ja då förlorar sportster, själv bytte jag tank till 4,5 gallon för att komma lite längre
    Hur har det gått för dig Marko, har du fått på cv51an ?
    Kör Sportster som är på 1440 cc vid 1 bar och 2880 cc vid 2 bar
    http://www.facebook.com/pages/Deep-v...11216548967190

  12. #32
    V.I.B
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    357
    Tackad: 32

    Citat Ursprungligen postat av Lasse.S Visa inlägg
    Ja det är ju sant om man räknar hur långt man kan köra utan att sätta i fötterna ja då förlorar sportster, själv bytte jag tank till 4,5 gallon för att komma lite längre
    Hur har det gått för dig Marko, har du fått på cv51an ?
    Nej har inte fixat på cv51an. Har varit lite annat skit imellan bla flyttat närmare jobbe mm.

    Joo minns när jag hadde min minsta choppertank ochså man fick ju stanna oftare för att soppa. Fast det var ju ingen sporre hoj iofs..

  13. #33
    Jag tittade på en sportster först. Jag tycker dom kan bli riktigt snygga och priset är inte dåligt heller. Dock så är jag 187cm och väger runt 90kg, så jag provsatt den och insåg att jag kände mig lite för stor på den (speciellt med tanke på att jag ville ha plats för en passagerare), det betyder dock inte att alla känner som mig.
    Jag köpte en Dyna istället och är skitnöjd, men om du gillar körställningen så tycker jag du ska köpa den!

  14. #34
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Citat Ursprungligen postat av Lasse.S Visa inlägg
    Är det någon som vad exakt det är som gör att det inte går åka långt på en sportster, den är 10,5 cm kortare en softail o hela 20cm kortare än dyna, höjden till marken? många sitter som fällknivar på sina hojar och en del ligger på rygg....jag tror att många bara fått för sig saker och har egentligen ingen aning för dom kör knappt med sina hojar ens, blir bara trött på folks förutfattade meningar och gissningar, fixa en bra körställning oavsett hojmodell och ut o kör.....
    Jag hade inga problem med min sittställning... Men å andra sidan har man suttit i diverse hästsadlar... Vill man dock ha mer utpräglat rygg/svankstöd, så kanske man får kika på annan modell eller kolla om det finns annan typ av sadel att köpa.
    Sedan kunde jag ev tycka att tanken vart liten med, även om jag hade den större.


    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

  15. #35
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    En gissning är att triken drog lite mer soppa dels att den är tyngre o har förgasare, jag körde 27 mil sist jag tankade 14.8 liter o tanken rymmer 17 så det tycker jag är okej, roddarna var ju kända för tidigare att dra mycket soppa dock är jag osäker hur dom är numera men jag tror inte du kommer mycket längre med den.
    Citat Ursprungligen postat av Sanniz Visa inlägg
    Jag hade inga problem med min sittställning... Men å andra sidan har man suttit i diverse hästsadlar... Vill man dock ha mer utpräglat rygg/svankstöd, så kanske man får kika på annan modell eller kolla om det finns annan typ av sadel att köpa.
    Sedan kunde jag ev tycka att tanken vart liten med, även om jag hade den större.
    Kör Sportster som är på 1440 cc vid 1 bar och 2880 cc vid 2 bar
    http://www.facebook.com/pages/Deep-v...11216548967190

  16. #36
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Citat Ursprungligen postat av Lasse.S Visa inlägg
    En gissning är att triken drog lite mer soppa dels att den är tyngre o har förgasare, jag körde 27 mil sist jag tankade 14.8 liter o tanken rymmer 17 så det tycker jag är okej, roddarna var ju kända för tidigare att dra mycket soppa dock är jag osäker hur dom är numera men jag tror inte du kommer mycket längre med den.
    Den drog mellan 0,55-0,56 milen, räknade jag ut... Dvs landsvägskörning...


    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

  17. #37
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    Samma då, men jag skulle säker få ner förbrukningen en bra bit om jag körde lite lugnare
    Citat Ursprungligen postat av Sanniz Visa inlägg
    Den drog mellan 0,55-0,56 milen, räknade jag ut... Dvs landsvägskörning...
    Kör Sportster som är på 1440 cc vid 1 bar och 2880 cc vid 2 bar
    http://www.facebook.com/pages/Deep-v...11216548967190

  18. #38
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Citat Ursprungligen postat av Lasse.S Visa inlägg
    Samma då, men jag skulle säker få ner förbrukningen en bra bit om jag körde lite lugnare
    Jo, man märkte ju skillnad om man bara åkt med "bus gänget"...


    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

  19. #39
    V.I.B jossis avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    324
    Tackad: 0
    Zappa välkommen till forumet , det är ju en smaksak om du gillar Sportster så tycker jag du skall köpa en eller det kanske är dom pengarna du vill lägga , men som som flera har skrivit provkör gärna flera modeller det är sittställning och känslan det brukar ge sig

    min Night rod drog 0,7-0,75 vid snabb touring

    ps. nu skall vi prova åka buss på med farthållaren i med en CD en cigarr och en kopp kaffe

  20. #40
    V.I.B Contributor
    hegtors avatar
    Reg.datum
    Oct 2012
    Ort
    South/West
    Inlägg
    492
    Tackad: 1

    Välkommen hit..

    Jeg har kjöpt endel motorsykler siden jeg var 16 år og har gjort endel vurderinger för jeg kjöpte som pris,delekostnader,annenhåndsverdi,kjörestilling mm.
    men ALDRI har jeg kjöpt en sykkel ut i fra hva andre tycker och tänker.
    Kjöp den du själv gillar og om noen har tåpelige kommentarer så vis dem denne ;
    There are drunk riders. There are old riders. There are no old, drunk riders.

Sidan 2 av 5 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •