Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Yamazuki gaffel till Sportster

  1. #1
    V.I.B
    Reg.datum
    Jul 2011
    Ort
    Västra Götaland
    Inlägg
    3
    Tackad: 0

    Yamazuki gaffel till Sportster

    Hej, jag har köpt en Japs framgaffel till min -01 XL som passar rakt av, bekymmret är att jag behöver veta oljemängd. Hittar inga ledtrådar på gaffeln och tidigare ägare har inte en aning, så min undran nu är om någon vet nån japsgaffel som passar på Sportster så jag vet var jag kan börja leta!?

  2. #2
    V.I.B Contributor
    hegtors avatar
    Reg.datum
    Oct 2012
    Ort
    South/West
    Inlägg
    492
    Tackad: 1

    Start med 300cl og se hvordan den demper og ök om du ikke er nöyd. Spörsmålet ditt er jo tilnärmet umulig å svare på,men det burde ligge på mellom 280 og 380 cl på de fleste japser. Du behöver ikke å kjöpe en dyr gaffelolje. Biltemas hydraulikkolje er bra. Det viktigste er at du mäter noga så du får like mye i hvert ben.
    There are drunk riders. There are old riders. There are no old, drunk riders.

  3. #3
    V.I.B
    Reg.datum
    Jul 2011
    Ort
    Västra Götaland
    Inlägg
    3
    Tackad: 0
    Ja, det var därför jag inte frågade efter svar utan efter fingervisning åt rätt håll, vilka gafflar som passar på HD kan ju inte vara någon stenhuggarhemlighet!
    Men ja det lutar åt att jag får testa mej fram som du beskriver, tack för tipset det blir en tur till Biltema i eftermiddag =)

  4. #4
    Jag har för mig att suzuki gafflar (innan -93??) skall vara ganska lätta att anpassa till hd. Testa att googla på t.ex gsxr bilder, så borde du kunna hitta den gaffeln du har.

Liknande ämnen

  1. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2013-06-24, 08:12
  2. Frambroms till 35mm gaffel
    Av Dabo i forum Custom & Byggen
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2013-02-16, 17:36
  3. Hjälp admin välja gaffel till M50K!
    Av admin i forum Medlemsbyggen!
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2011-12-15, 19:14
  4. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-04-30, 12:20
  5. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-04-30, 10:33

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •