Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: ULTIMA 127 ci

  1. #1

    ULTIMA 127 ci

    Nån som har erfarenhet av ultima motorer angående livslängd mm vet om en hoj med 127 ( gått 1000 mil)motor men vill ha lite omdömmen om dylika motorer först innan jag ev gör något dumt som man får ångra sen

  2. #2
    V.I.B jossis avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    324
    Tackad: 0
    Det har väl varit vissa 127" som tappat är det säten eller styrningar men har den gått 1000mil så skulle det redan hänt
    däremot skulle jag passa mig för Ultimas 6- växlade låda samt dragrace belt kopplingen som hör till är klen

  3. #3
    på den aktuella hojen så är det hd:s mod nyare låda och den har funkat ok ,hur är det med tillgången av reservdelar till ultimas motorer .

  4. #4
    V.I.B jossis avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    324
    Tackad: 0
    Det kan väl vara lite väntetider, långsamma leveranser annars finns det väl delar

  5. #5
    Som Jossi säger: undvik Ultima 6 vxl Det finns inga delar till såna heller,, När d gäller motorerna och delar: jag har renoverat en 120". Inga problem m kolvar, oljepump och stötstängef från JIREH Cycles på Ebay. Satte i S&S lyftare,,, HDs originallådor är mycket bra!!!!

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av Onatop Visa inlägg
    Som Jossi säger: undvik Ultima 6 vxl Det finns inga delar till såna heller,, När d gäller motorerna och delar: jag har renoverat en 120". Inga problem m kolvar, oljepump och stötstängef från JIREH Cycles på Ebay. Satte i S&S lyftare,,, HDs originallådor är mycket bra!!!!
    hur långt hade 120 motorn gått när den behövde renoveras?

  7. #7
    Lyftare främre insug rasat, tog med sig stötstång, kam och oljepump. Ca 1100 mil men raset hade nog inget m mil att göra. Tycker det ser rätt ok ut. Stöddigt block, biffiga foder och vev. Oljepump, toppar mm ser lite yxigt ut i jfr med S&S-dito. Om jag skulle ha en själv skulle d nog bli m S&S- lyftare och S&S- vippor. Karling Racing som gjorde botten tyckte att spelen var väl generösa så han tajtade till allt + svetsade veven och finriktade. Jag förstår inte varför Ultima inte satte i piston-oilers som i S&S SSW-motorerna

  8. #8
    Tack för den infon.
    känns som att jag hoppar över ultima försedd hd,..risken känns för stor för ras

  9. #9
    Till rätt pris kan det väl vara ok. Men en billig kopia är ju ingen HD.

Liknande ämnen

  1. ULTIMA 127" bytes
    Av Broder Dalton i forum Säljes
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-03-14, 11:02
  2. Höjd på locket på växellåda Ultima vs OEM?
    Av Carl-Inge Larsson i forum Drivlina, Växellåda, Koppling
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-10-16, 22:11
  3. 127 Ultima Road King
    Av boajo i forum Klassiska & Historiska Harley
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-08-15, 18:58
  4. Kopplingsfråga Ultima
    Av admin i forum Drivlina, Växellåda, Koppling
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-07-09, 23:42
  5. Ultima underben
    Av Putte_HD i forum Custom & Byggen
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-02-24, 12:34

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •