Sidan 3 av 7 FörstaFörsta 12345 ... SistaSista
Resultat 41 till 60 av 123

Ämne: SBM eller inte SBM

  1. #41
    V.I.B Contributor Bikebandits avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 125
    Tackad: 4

    Jag håller med dig .. men här i Sverige de två små bokstäver MC på en väst gör skillnaden .. och det finns vissa människor som inte gillar det om du inte bett om lov

  2. #42
    Ingen klubb vill ha mig ... Helt OK för mig!
    Senast redigerat av Broder Dalton den 2013-11-02 klockan 16:27.

  3. #43
    V.I.B indy 500s avatar
    Reg.datum
    Apr 2011
    Ort
    Ödesböle Jämtland
    Inlägg
    570
    Tackad: 1
    Det kan gå som för grabbarna i MASTODONT i Örebro!
    Det är inte kriminellt om det utförs med vänner.

  4. #44
    Hagis
    Guest
    Citat Ursprungligen postat av jale Visa inlägg
    Ingen , absolut ingen ! har kunnat prestera ett namn på någon ansvarig i det s.k. SBM ...

    för om det skulle existera så finns så klart någon ansvarig.
    Jo fast det var ju precis det vi gjorde! Påvisa vem som är ansvarig för SBM! Zillen!

    Hehe men nu är det igång igen! Jag gillar dock att det är en respekterande ton i inläggen! Sen är det som jag skrev tidigare och det tåls att hålla i minnet! Man kan inte övertyga en person som älskar päron att älska äpplen och vise versa bara för att.....
    Och helt klart är att åsikterna är precis som arslet, delat!

  5. #45
    V.I.B indy 500s avatar
    Reg.datum
    Apr 2011
    Ort
    Ödesböle Jämtland
    Inlägg
    570
    Tackad: 1
    Jag vill inte vara med i en klubb som vill ha mig som medlem.
    Det är inte kriminellt om det utförs med vänner.

  6. #46
    V.I.B Contributor Bikebandits avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 125
    Tackad: 4

    Japp .. allt körs på rädsla och handlar om pengar inte brödraskap .. its all bullshit !

    300 klubbar med 10 medlemmar vardera kanske bidra med 300kr per medlem eller mer per månad plus procent av klubbarna inkomster till vem ?? Det är mycket pengar,Behöver inte vara Einstein för att räkna ut det.

    ...och när chefen besök och bestämmer sig för att visa vem som är Boss och tar ner en medlem .. var är hans bröder ? .. vänd åt andra hållet och såg ingenting ??

    Nej du... Kanske det är en saga men jag är glad att vara oberoende och fick min egna vänner och köra och göra vad jag vill ..

  7. #47
    Hagis
    Guest
    Där tycker jag ni har helt rätt! Jag personligen tycker som så att ger sig någon på en medlem i familjen så får dom fan skylla sig själva! Vi som människor är alla födda nakna, jag skiter fullständigt i vad personen har på sig! Skadar någon person någon som jag håller nära hjärtat så kommer jag göra precis allt i min makt för att stoppa det om jag är där o då, och kan jag inte rå på problemet där o då för att jag är på annan plats så löser jag det vid tillfälle! Brödrar och familj är AO! Sen spelar det ingen roll vart man står!
    Kontroversiellt kanske men nä, ge fan i min familj så bjuder jag på öl!

  8. #48
    V.I.B Contributor Bikebandits avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 125
    Tackad: 4

    Betyder inte att jag inte respekterar någon, oavsett i vilken klub.. Jag har kört, festade och hade kul med många färger..jag tar folk som de är och mannen i väst inte västen på mannen ..

  9. #49
    Hagis
    Guest
    Citat Ursprungligen postat av Bikebandit Visa inlägg
    Betyder inte att jag inte respekterar någon, oavsett i vilken klub.. Jag har kört, festade och hade kul med många färger..jag tar folk som de är och mannen i väst inte västen på mannen ..
    Kunde inte ha sagt det bättre själv!

  10. #50
    V.I.B Easy Rider
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Stockholm/Haninge
    Inlägg
    127
    Tackad: 0
    Respekterar allas åsikter. Men tyvärr så "vet" många hur det funkar utan att varit där själva.
    Patrik. har koll men så är han ju med i modellen.
    Bikebandit, Vad är det för räknemodell? Vilka 300 klubbar och vart ska dom bidra med dessa pengar. Kostar inget för en klubb att vara med i sverigemodellen!
    Ride on o ha de bäst alla.

  11. #51
    Självklart ska man alltid respektera andras åsikter och ideér. Så gör jag också. Ber om ursäkt om någon trodde något annat.
    Synd bara att det är så mycket snack om detta med "delade läger" etc - vi är alla MC åkare, bikers, knuttar ... kalla det vad man vill. Vi måste hålla ihop oavsett om man är med i HOG, HDCS eller någon stor eller liten klubb eller inte med i någon klubb alls.
    Personligen så tror jag att de små klubbarna skulle vinna mycket på att välkomna även andra som inte är klubbanslutna till sina träffar etc ... ungefär på samma sätt som alla är välkomna i HOG eller HDCS. Jag tror att det skulle vara utvecklande för hela "MC kollektivet" i allmänhet och för oss HD folk i synnerhet. / Vänligen.

  12. #52
    V.I.B Contributor Lars Nilssons avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Utanför landskrona
    Inlägg
    1 539
    Tackad: 7

    HA kom till Sverige runt -80? o då fick inga andra klubbar ha rött/vitt på sitt ryggmärke utan fick ändra det eller få påhälsning typ.
    Sen styr man det via SBM idag o alla e lyckliga?
    Zillen-SBM-Frihetspartiet, jisses.
    Borde inte hojåkning vara mycket enklare?
    En lathund för ALLA som kör hoj :
    http://vtwinbiker.com/BikerPoetry/Bi...er_s_code.html

  13. #53
    V.I.B Easy Rider
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Stockholm/Haninge
    Inlägg
    127
    Tackad: 0
    jale, håller med dig. Respekt för varandra är a och o. Jag respekterar alla mc-åkare oavsett klubb eller friåkare bara människan uppträder ok. Har ju själv ett förflutet både inom "vanliga" klubbar ryggmärkes och även som friåkare. Har åkt både japs, engelskt o nu HD Både sporthoj hembygge offroad o glidare. Även tävlat inom RR o dragracing så man har träffat massa olika hojåkare under åren o de flesta är kanonmänniskor oavsett väst eller inte. Vi får akta oss så vi inte gör som media gör mot oss och ser gruppen istället för personen. Skitstövlar kommer det alltid att finnas oavsett var man än är i världen men det är alltid personen och aldrig gruppen som ska lida för det.
    Ha en bra helg på er

  14. #54
    Hagis
    Guest
    Det är härlig läsning måste jag få säga! Detta är som jag nämnt tidigare ett väldigt hett ämne och det är få ställen där detta ämne inte spårar ur och det blir "bråk"!
    Det är som vi alla vet, många som "vet" att det är så här och så här. Men i själva verket så är det många som tror och som står utanför SBM. Min erfarenhet är att dom som faktiskt är involverade är jävligt tysta om saken! Lite som fight club, dont talk about fight club!

    Jag håller fullständigt med i frågan om att visa respekt till folk. Så länge man får respekten tillbaka så är jag nöjd annars kan personen fara o flyga! Sen är det helt rätt i frågan om att stå enade och inte slåss internt inom hoj leden! Tillsammans kan vi göra mycket mer än om vi står ensamma!
    Peace

  15. #55
    V.I.B Contributor ViLas avatar
    Reg.datum
    Jul 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 443
    Tackad: 3

    Hett ämne det här.

    Kan förstå folk som väljer att gå med i vissa klubbar och jag har inga problem med det.

    Saknar min tid på K3 och brödraskapet inom militären.

    Om nån visar mig respekt så bemöter jag personen i fråga med mer respekt och det gäller alla, väst eller utan spelar ingen roll.

    Min farsa är ett riktigt pucko som jag inte talat med på 16år men han lärde mig att behandla andra som jag själv vill bli behandlad.

  16. #56
    Citat Ursprungligen postat av Hagis Visa inlägg
    Det är härlig läsning måste jag få säga! Detta är som jag nämnt tidigare ett väldigt hett ämne och det är få ställen där detta ämne inte spårar ur och det blir "bråk"!
    Det är som vi alla vet, många som "vet" att det är så här och så här. Men i själva verket så är det många som tror och som står utanför SBM. Min erfarenhet är att dom som faktiskt är involverade är jävligt tysta om saken! Lite som fight club, dont talk about fight club!

    Jag håller fullständigt med i frågan om att visa respekt till folk. Så länge man får respekten tillbaka så är jag nöjd annars kan personen fara o flyga! Sen är det helt rätt i frågan om att stå enade och inte slåss internt inom hoj leden! Tillsammans kan vi göra mycket mer än om vi står ensamma!
    Peace
    Ja det är verkligen underhållande läsning!

  17. #57
    Citat Ursprungligen postat av jale Visa inlägg
    Självklart ska man alltid respektera andras åsikter och ideér.
    Det håller jag absolut med om, så länge åsikter och ideér är baserade på fakta och inte på lösa rykten, skrock eller smutskastande propaganda.

    Citat Ursprungligen postat av jale Visa inlägg
    Synd bara att det är så mycket snack om detta med "delade läger" etc - vi är alla MC åkare, bikers, knuttar ... kalla det vad man vill. Vi måste hålla ihop oavsett om man är med i HOG, HDCS eller någon stor eller liten klubb eller inte med i någon klubb alls.
    Ja det är synd, och det är därför jag tycker det är tråkigt med detta eviga hackande på modellen. Personligen har jag aldrig tjafsat med vänner som inte är med i modellen. Däremot har jag försökt få dom att se fördelarna och tyckt att dom borde gå med.

    Citat Ursprungligen postat av jale Visa inlägg
    Personligen så tror jag att de små klubbarna skulle vinna mycket på att välkomna även andra som inte är klubbanslutna till sina träffar etc ... ungefär på samma sätt som alla är välkomna i HOG eller HDCS. Jag tror att det skulle vara utvecklande för hela "MC kollektivet" i allmänhet och för oss HD folk i synnerhet. / Vänligen.
    Friåkare (alltså icke klubbanslutna bikers) brukar så vitt jag vet vara välkomna på de flesta klubbar både i och utanför modellen. De flesta klubbar jag känner till vill ju ha in fler/nya medlemmar då och då, och hur skulle man hitta dom om inte man kände klubblösa bikers? Sedan blir det ju lite tjatigt att festa helg efter helg med precis samma gubbar.

    Vad det gäller HOG och HDCS så betraktas de inte som MC-klubbar utan som intresseföreningar. HDCS har ju haft den goda smaken att inte köra med ryggmärken.
    I HOG däremot "köper" man ju sitt ryggmärke. Personligen har jag inget emot HOG eller några enskilda HOG-medlemmar, men jag förstår de som tycker att märken skall förtjänas. I de traditionella klubbarna har man varit hangaround och prospect innan man får sitt fulla märke och man har fått jobba för det. I vissa klubbar mer och i vissa klubbar mindre, men man har ändå fått visa engagemang och solidaritet med sina klubb-bröder innan man får sätta på sig full rygg. I HOG har man bara behövt visa plånboken.

    Sedan ställer jag mig frågande till räkneexemplen tidigare i tråden. Vi har aldrig betalat någon "medlemsavgift" till SBM (och då har vi varit med sedan 2001).
    Vi har en gemensam kassa i vår region, som vi betalade till under en period och sedan slutade med, men detta kan se olika ut i olika regioner.

    Till sist kan jag säga att jag är imponerad av hur "snäll" debatten varit hittils. Jag har ju som sagt sett den spåra ur några gånger tidigare på andra ställen.

    Respekt!
    Ride hard or stay at home!


  18. #58
    Hagis
    Guest
    Citat Ursprungligen postat av patrik151515 Visa inlägg

    Till sist kan jag säga att jag är imponerad av hur "snäll" debatten varit hittils. Jag har ju som sagt sett den spåra ur några gånger tidigare på andra ställen.

    Respekt!
    Ja jag kan bara hålla med i den frågan! Det började lite hett men nu har vi en väldigt öppen och lugn diskussion vilket jag aldrig förr har upplevt varken på nätet eller i den vardagliga vardagen! Men det är kanske pga att vi har moget folk här som alla i grund och botten delar samma filosofi, att köra hoj och njuta av den kulturen! Sen att en del väljer vissa saker, andra väljer andra saker och några väljer att bara köra men att alla oavsett vad respekterar valen så länge man inte försöker övertyga någon annan
    Peace

  19. #59
    Kan bara flika in att jag känner folk som är med både i SBM klubbar, men även många i en icke ansluten klubb men som ändå kör med "MC" på ryggen, och dom stöder garanterat inte någon annan klubb som står utanför, ingen nämnd ingen glömd. Dom har hållt på ganska många år nu, och visst har dom blivit kontaktade ett par gånger och fått frågan om dom inte vill ansluta sig, men dom har vänligt tackat nej och där har det stannat, ingen har hotat eller stökat om det, och på festerna har det funnits folk från alla möjliga färger och det fungerar alldeles utmärkt! Klubben i fråga åker hoj bara, lite fester då och då, men med märke på ryggen. Ingen har varit högljudd om det på blandade träffar eller på telefon eller på brev, så nog verkar det gå rätt schysst till ändå. Personligen vill jag bara åka, och är glad att jag känner så pass många här som ofta åker, sen får dom ha vad dom vill på ryggen för mig!

  20. #60
    Vinnare BOTM Dec 2011 Viljars avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    SkåneLand
    Inlägg
    405
    Tackad: 1

    Några ord från "insidan"..

    Jag har läst igenom tråden och finner den ganska roande, full av felaktiga spekulationer och tokigheter. Ni kommer aldrig att få några ingående svar om hur SBM fungerar i den här tråden. Så är det och så kommer det att förbli. Den som är intresserad av SBM rekommenderas att ta kontakt med den lokala klubben. Där kan man få svar på en del av sina frågor innan man väljer att närma sig SBM-världen och eventuellt bli hängis i en klubb.

    /Member MMCC
    Senast redigerat av Viljar den 2011-10-18 klockan 16:19.
    The Older I Get, The Better I Was..

Sidan 3 av 7 FörstaFörsta 12345 ... SistaSista

Liknande ämnen

  1. Sons of Anarchy - Bra eller inte?
    Av admin i forum Omröstningstrådar
    Svar: 63
    Senaste inlägg: 2013-01-04, 16:31
  2. Nåt för dom som inte är big bad bikers
    Av hasse diesel i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2012-01-19, 22:58
  3. Hej dåligt av mig att inte presentera mig.....
    Av oggy69 i forum Ny på harleyforum.se?
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-05-10, 07:26
  4. Förstår inte???
    Av robbbull i forum Off Topic
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-04-19, 20:42
  5. Glömmmmm inte!
    Av robbbull i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-03-31, 18:25

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •