Sidan 2 av 7 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista
Resultat 21 till 40 av 123

Ämne: SBM eller inte SBM

  1. #21
    V.I.B Contributor Bikebandits avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 125
    Tackad: 4

    Citat Ursprungligen postat av Hagis Visa inlägg
    Ska försöka minnas frågorna. Varför klubb? En klubb i sig är väldigt nära vänner som går samman och kör hoj! Det är grunden! Att sen starta en klubb är för mig ett steg där man bygger en "egen" familj med vissa stadgar! Den som säger att stadgar inte är något att ha står med andra ord på outlaw sidan enligt mig! Vissa av oss har inte den blodsliga familjen att hitta gemenskap eller solidaritet inom så många av oss finner det inom en klubb!
    Sant.... och jag håller med dig om det och det är också vad jag tror .. samma typ av broderskap du hittar i det militär, vilket jag gjorde .. ni alla gå igenom samma skit och en broderskap växer .. tyvärr vissa klubbar/människor har inte denna...

  2. #22
    Hagis
    Guest
    Jo det funkar absolut det med Som sagt, att övertala en person som älskar äpple före päron att päron är faktiskt godare..... det är lönlöst! Så personligen är jag inte ute efter att övertala någon!

    Sen att vissa klubbar har stridigheter sinsemellan har inget med SBM att göra! Varför dom har oenigheter är inget jag tänker spekulera i dock! Men har din klubb gjort valet att gå med i SBM så har jag full förståelse över att man inte släpper in icke anslutna som kör med hela västen! Som sagt, det skapar en osämja, därmed inte nödvändigtvis slagsmål! Det är svårt att sätta ord på detta utan att föda ännu fler spekulationer och missvisande tolkningsfrågor! Men vissa väljer den ena vägen och andra väljer andra vägar att gå, vad som sen är rätt för enskild person kan ingen bestämma mer än just en själv! Vi gör alla våra val utifrån våra egna liv och vår egen vardag!

    Edit:
    Bikerbandit, du har så rätt så rätt! Jag gjorde min tjänstgöring och gilla det som fan! Vi var 8 pers i våran grupp och vi höll fan fortet stenhårt Och vi var absolut inga jägare! Men det är samma känsla fast mer i det vardagliga livet som det hela handlar om. Sen har inte alla klubbar detta och en sån klubb skulle jag inte vilja försöka ta mig in i!
    Senast redigerat av Hagis den 2011-05-11 klockan 17:50.

  3. #23
    V.I.B Nightsters avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    188
    Tackad: 0
    Citat Ursprungligen postat av Hagis Visa inlägg
    Bär 3 patch väst med MC på ryggen och skit i att gå med i SBM men då är du knappast välkommen hos dom som är anslutna inom SBM.
    Jaha så du menar att om jag mot all förmodan får för mig att ha skinnväst med 3 märken varav 1 st som det står MC på, så kommer alla MC klubbar titta snett på mig.. Kanske till och med spöa upp mig på plats.. Är det då rimligt att säga alla SBM klubbar är lagbrytare och tycker om att spöa folk och utföra diverse brott?
    Och är det något att eftersträva att åka med 3 patch och titta snett på alla västbärare för att se om man ser någon man inte känner igen, köra ifatt stackarn och fråga ut honom om han verkligen gjort sig förtjänt av att bära 3 patch eller be honom slänga upp sitt medlemskort om det nu finns ett sådant. eller kanske ringa till killen som ansvarar för SBM för att höra efter om just den här klubben (Av alla 300+ som finns i Sverige)betalt in sin medlemsavgift eller om dom bara åker snålskjuts på de andra klubbarnas bekostnad..

  4. #24
    Hagis
    Guest
    Utan att mena illa, men läser du vad jag skriver?
    Du har totalt snöat in på att det ska handla om våld hela tiden, att man ska åka och jaga folk för att se om dom har rätt att bära rätt väst? kom igen nu! Vart skrev jag det?

    Jag säger det Igen!
    Dessa saker med våldet har inget med SBM att göra! Det är mellan klubbar i sig vare sig SBM eller inte!

    Men ska du säg på en SBM ansluten klubb som säg har fest och du kommer dit med en 3 patch väst + MC på ryggen (totalt 4 märken) och din klubb inte är ansluten så tror jag ärligt inte att du kommer in! Jag har aldrig skrivit att du får stryck!

    Dom flesta personer som är involverade med en SBM ansluten klubb är precis som vilka drönare som hellst, hårt jobbande skattebetalare! Folk som jobbar inom alla sektorer från försäljare till företagsägare. Men dom har gjort ett val som klubb att gå med i SBM, det i sig stämplar inte folk som psykopatiska krimenella!

  5. #25
    V.I.B Nightsters avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    188
    Tackad: 0
    Citat Ursprungligen postat av Hagis Visa inlägg
    Utan att mena illa, men läser du vad jag skriver?
    Du har totalt snöat in på att det ska handla om våld hela tiden, att man ska åka och jaga folk för att se om dom har rätt att bära rätt väst? kom igen nu! Vart skrev jag det?

    Jag säger det Igen!
    Dessa saker med våldet har inget med SBM att göra! Det är mellan klubbar i sig vare sig SBM eller inte!

    Men ska du säg på en SBM ansluten klubb som säg har fest och du kommer dit med en 3 patch väst + MC på ryggen (totalt 4 märken) och din klubb inte är ansluten så tror jag ärligt inte att du kommer in! Jag har aldrig skrivit att du får stryck!

    Dom flesta personer som är involverade med en SBM ansluten klubb är precis som vilka drönare som hellst, hårt jobbande skattebetalare! Folk som jobbar inom alla sektorer från försäljare till företagsägare. Men dom har gjort ett val som klubb att gå med i SBM, det i sig stämplar inte folk som psykopatiska krimenella!
    Det stämmer Hagis du skrev inte om våldet sorry men ett svar i detta ämne skrev att antingen är man kompis med den ena eller ovän med den andra..
    För mig ser det ut som att det finns våld eller iallafall hot om att visst våld kan förekomma i dessa sammanhang..
    För mig är det bara obegripligt att den ena bikern är skit sur på den andra bara för att det står MC på ryggen..

  6. #26
    V.I.B Contributor Bikebandits avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 125
    Tackad: 4

    Tack! Hagis för att hålla allt på en bra nivå, vi är alla vuxna och det är bara en discusion

    Jag tänkar bara att om du vill ha din egen klubb och har mc ingår i din back patch .. ska du och dina medlemmar kommer att finna det mycket svårt att stanna helt independant.
    Senast redigerat av Bikebandit den 2011-05-11 klockan 18:35.

  7. #27
    Hagis
    Guest
    Ingen fara gott folk! Men då det är ett käsnligt ämne vilket vi alla vet så gör vi nu som vi män normalt gör! Ställer frågorna rakt ut utan att läsa mellan raderna och gör som andra forum och misstolkar hit o dit

    Nighster, våld finns ju inom hela bikervärlden om vi ska tro media! Dvs att även den personen som är frommare än ett lam men kör HD är likvärdig med den värsta psykopaten som kan tänkas gå i ett par boots! Och visst finns det våld inom bikervärlden det är ingen hemlighet, det gör det inom alla grupper oavsett om det är bikervärlden, sporthojsvärlden eller syjuntan på ålderdomshemmet! Men låt oss inte dra alla inom valfri kategori över en o samma kam!

    Dom klubbar som väljer att gå med i SBM har "gjort rätt för sig" att bära dessa västar! Dom har ansökt och blivit godkända och det är inte HA som godkänner utan faktiskt övriga klubbar först o främst i ditt närområde och sen hela landet gällande ditt emblem och namn! Och om man då har valt att gå den långa vägen för att få bära sin väst (om man nu gör det valet) och så kommer några personer som inte har gjort detta val men springer runt och har samma typ av väst men säg en annan logga osv. Klart som fan det sticker i ögonen på folk som har kämpat och gjort "rätt" för sig i sin världsbild!

    Jag ser personligen som så OM man väljer att fördjupa sig i den delen av hojvärld att man väljer att bära väst och gå med i SBM, klubbar som inte gör det jämnställer jag med Bandidos supportrar! MEN detta är min personliga åsikt, och dom vill jag inte ha att göra med! Jag vill inte involvera mig med någon av dom outlawklubbarna som kan göra mig arbetslös eller hälsolös, men jag väljer ändå att i framtiden söka mig in i SBM. Varför jag jämnställer dom icke anslutna med BA är för att dom är den yttersta klubben på den sidan som väljer att inte gå med i SBM! Men som sagt, min åsikt!

  8. #28
    V.I.B Contributor Bikebandits avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 125
    Tackad: 4

    Varför är de flesta av dessa icke SBM klubbar Bandidos supportrar i slutet ? .. För skydd eller ? Därför har jag sagt att det är en svår väg att gå för att förbli en independant "mc" klubb.

  9. #29
    V.I.B Easy Rider
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Stockholm/Haninge
    Inlägg
    127
    Tackad: 0
    Janne: Du har fel det funkar inte som du skriver.
    Bikebandit: Du har rätt i en del men fel i annat.
    Om man är intresserad av att vara med i denna gemenskap frågar man väl någon som är instt och med i gemenskapen annars tycker jag att man kan lägga ner sina tankar och funderingar och nyfikenhet om man ändå inte är intresserad av SBM. Hoppas jag nu inte gick över gränsen nu Hagis. Men som någon skrev ingen kommer väl att ge svaren här i en öppen tråd.
    Ha de bäst o kör försiktigt där ute.

  10. #30
    De börjar bli kramdags igen nu pojkar!

  11. #31
    V.I.B
    Reg.datum
    Apr 2011
    Ort
    Kungliga Åsen Hägersten
    Inlägg
    211
    Tackad: 0
    Citat Ursprungligen postat av custombike Visa inlägg
    Janne: Du har fel det funkar inte som du skriver.
    Bikebandit: Du har rätt i en del men fel i annat.
    Om man är intresserad av att vara med i denna gemenskap frågar man väl någon som är instt och med i gemenskapen annars tycker jag att man kan lägga ner sina tankar och funderingar och nyfikenhet om man ändå inte är intresserad av SBM. Hoppas jag nu inte gick över gränsen nu Hagis. Men som någon skrev ingen kommer väl att ge svaren här i en öppen tråd.
    Ha de bäst o kör försiktigt där ute.
    Som jag skrev i mitt första inlägg så är jag inte säker på hur det funkar. Men, det jag skrev har jag hört av polare som är med i SBM-anslutna klubbar.

    Men jag tar gärna emot en förklaring på vilket sätt jag hade fel och hur det funkar.
    http://avatars.ibsrv.net/ibsrv/res/src:<a href=http://www.hdforums.com/get/forum/image.php?u=50077&type=sigpic&dateline=1218153804 target=_blank>http://www.hdforums.com/get/forum/im...ine=1218153804</a>
    Fet Bob 08 med lite krimskrams. Fulreflexen på bilden är borta och baklampan bytt

  12. #32
    V.I.B Easy Rider
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Stockholm/Haninge
    Inlägg
    127
    Tackad: 0
    Demokrati = 1 klubb 1 röst
    Vad det gäller ryggmärken är det lite mer inveckat tror jag men ingen klubb/företag vill väl få sin logga kopierad därav ska alla ryggmärken vara godkända.

  13. #33
    Intressant det här finns det någon lista som visar vilka som är anslutna till SBM ? klubbar menar jag då !

  14. #34
    V.I.B Contributor Bikebandits avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 125
    Tackad: 4

    Vet inte men de flesta är ..du kan se vem är inte, de brukar ha SYLB t-shirts på ..nah! joking aside ..citera den danske författaren Peter Höeg:
    "Det finns ett enda sätt att försöka förstå en annan kultur. Att leva den. Att flytta in i den, att be att få bli tåld som gäst, att lära sig språket."

    Det är synd att HISING ISLAND MC upphör, de säger på eget initiativ Jag brukade gilla deras sommar fest, de var riktigt bra

    http://mcrazzia.blogspot.com/2010/04...r-pa-eget.html

  15. #35
    Om man läser Scandbike (har ingen i närheten nu)så längst bak finns e-post adress tillnågon sammordnare för sverige modellen.
    Där går det kanske att få fram lite matnyttigt, så behöver vi inte spekulera i vad som gäller eller inte gäller.

  16. #36
    V.I.B Elexems avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    211
    Tackad: 0
    Jag läste igenom texten som bikebandit hade lagt ut på http://mcrazzia.blogspot.com/2010/04...r-pa-eget.html. Oj så TRÅKIG läsning. Bråk mellan klubbar, regler, SBM. Även om det är mer eller mindre en livsstil för vissa så får man inte ta det så jävla allvarligt. Nä tror tamefan jag köper en skoter istället

  17. #37
    Hagis
    Guest
    Haha Elexem, en guldvingen kanske

    Custombike, absolut inte! Förstå mig rätt i mina "personligheter", jag har moderator funktionen här vilket betyder en sak! Sen har jag min privata vilket betyder en annan sak! Som moderator och som van internet användare så får jag lyssna på behovet från folk i forumet. Som privat vet jag att denna fråga aldrig kommer få några svar via internet! Men jag tar absolut inte illa vid mig, respect!

    Jag säger som jag sa tidigare, folk har sina olika åsikter! Dom som inte är intresserade av den gemenskapen, familjen eller vad man än kallar det kommer aldrig övertalas! Lika lite som dom som faktiskt är intresserade, dom kommer inte heller låta sig övertalas/övertygas! Man kan som sagt inte tvinga en person som älskar äpple att börja älska päron bara för att!

  18. #38
    Citat Ursprungligen postat av oggy69 Visa inlägg
    Intressant det här finns det någon lista som visar vilka som är anslutna till SBM ? klubbar menar jag då !
    Det finns en lista på det ja:
    http://www.svemod.se

    Den här diskussionen har förts på SMC:s forum, på HDCS:s forum (där dom till slut tog bort tråden pga allt bråk som uppstod) och inte minst på flashback.
    Gemensamt har för dessa forum har varit att en mängd "experter" kastat ur sig åsikter och "fakta" om saker de inte har någn som helst koll på.
    Sverigemodellen är till för klubbarna som är med. Vill man vara med så är man det och vill man inte vara med så ger man fan i det.
    Det vanligaste argumentet mot modellen brukar vara att man inte vill styras av någon annan (HA). Detta kommer uteslutande från folk som inte är med i modellen och som alltså inte vet hur det går till på modellens möten och hur umgänget mellan medlemsklubbarna fungerar.
    Det näst vanligaste argumentet brukar vara hur orättvist det är att man inte får komma på fest hos medlemsklubbarna om man står utanför, men det är väl inget konstigt med det.
    Jag är själv medlem i en klubb som ingår i SBM så självklart är jag partisk, men hos oss är det så att när vi har en fest bjuder vi klubbarna i SBM, men även klubbar utanför modellen som vi känner och är vänner med sedan förr. Andra klubbar gör annorlunda - Fine!
    Ärligt talat har jag svårt att förstå alla diskussioner om SBM. Ska man bilda en ny klubb förstår jag intresset. Då bör man ju ta reda på vad det handlar om (helst genom att kontakta Zillen) och bestämma om man ska vara med eller inte, men i övrigt fattar jag inte varför det är intressant.
    Endera är man som klubb med i SBM eller också inte. Vad finns det att disskutera?.
    Ride hard or stay at home!


  19. #39
    Hagis
    Guest
    Jag håller helt med dig! Är man intresserad av att starta en SBM klubb så vet man vart man ska vända sig och man har i alla fall en humm om vad som gäller och inte gäller. Är man totalt novis så är min rekommendation att börja med att köpa Scanbike så är man på rätt väg, där hittar man alla kontaktuppgifter och information som behövs för att gå vidare! När kontakten med Zillen väl är etablerad så får man den information man behöver!

  20. #40
    Man kan läsa hur mycket som helst om detta SBM ... sanningen är den att det inte finns, existerar.
    Allt är bara lösa hörsägen som byggs på varandra - liksom vadringssägner.

    Den som vill bilda en klubb gör det. Behövs inga tillstånd.

    Den som vill bära klubbväst gör det. Behövs inga tillstånd.

    Redan befintliga klubbar kanske ( en del ?? ) vill hålla kvar vid den tron - för att på så sätt "försköna sig själva" ... ??

    Ingen , absolut ingen ! har kunnat prestera ett namn på någon ansvarig i det s.k. SBM ...

    för om det skulle existera så finns så klart någon ansvarig.

    HOG har löst detta "problem" en gång för alla.
    HOG har bildat världsomspännande fristående Chapters som är fristående HD klubbar what so ever ...

    HOG kör med västmodellen utan att bry sig om den s.k. SBM eller HA för den delen.
    HOG är stora och är oantastbara i och med sin starka koppling till HD Motor Co.

    För HOG är detta med SBM etc etc inget problem för det existerar inte ens.

    MVH !!

Sidan 2 av 7 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista

Liknande ämnen

  1. Sons of Anarchy - Bra eller inte?
    Av admin i forum Omröstningstrådar
    Svar: 63
    Senaste inlägg: 2013-01-04, 16:31
  2. Nåt för dom som inte är big bad bikers
    Av hasse diesel i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2012-01-19, 22:58
  3. Hej dåligt av mig att inte presentera mig.....
    Av oggy69 i forum Ny på harleyforum.se?
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-05-10, 07:26
  4. Förstår inte???
    Av robbbull i forum Off Topic
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-04-19, 20:42
  5. Glömmmmm inte!
    Av robbbull i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-03-31, 18:25

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •